søndag den 22. marts 2015

Salat med grønne bønner, appelsin og mandler



Denne lækre bønnesalat har fulgt mig siden jeg fik opskriften af min svigermor for 10 år siden. Jeg elsker salater med appelsin i. Det der søde/syrlige. Mums! Du kan bruge både friske og frosne grønne bønner.

Du skal bruge:

Et par gode håndfulde grønne bønner (eller en pose fra frost). Let kogte og afkølede.
Filetter fra 3-4 appelsiner
En håndfuld smuttede og hakkede mandler

Dressing:
1/2 dl. Olivenolie
1-2 spsk. Tamari
1/2 dl Appelsinsaft
Lidt salt og friskkværnet peber


Bland og spis. Salaten er også supergod dagen efter, når bønnerne rigtig har suget dressingen til sig.


7 kommentarer:

  1. Det ser lækkert ud Ulla, den må vi prøve.

    Lige et oplysende spørgsmål. Er det min nye opdatering på styringssystem på macén eller har du fjernet din mulighed for link til PINTEREST? Jeg plejer at linke dine opskrifter der over, så jeg nemt kan huske hvad jeg vil afprøve :-)

    Kh Camille MILK

    SvarSlet
    Svar
    1. Mystisk! Jeg har fidlet rundt lidt for meget på egen hånd, da jeg lavede nyt design, tror jeg (smiley med bred smilemund). Er ikke fandens god til det og så er den knap nok røget i svinget uden jeg har nogen som helst anelse om hvordan (smiley med store øjne).

      Jeg får besøg af min mega seje grafisk designer veninde på søndag, så jeg må få hende til at se på det.

      Kh Ulla.

      Slet
    2. SÅDAN Ulla (tommel op og stort smil)....Nu er de tilbage kan jeg se. Der kom nu noget godt ud af, at du havde sat knappen på pause. Jeg fandt ud af at tilføje, sådan en knap så jeg selv kan pinne alting jeg ser ;-)

      Kh Camille.

      Slet
    3. Ja, eller så er det fordi jeg selv har tilføjet den der knap, at jeg kan se det på din nu (Smiey med tungen ud af vinduet)....Det er sku godt vi ikke skal lege den blinde og den døve, der følger hinanden over vejen.....eller hvordan det nu er det er (Smiley der griner højt) ;-)

      Slet
  2. Åh, såså forårslækkert.

    - Anne

    SvarSlet
  3. Den salat så riktig god ut, og jeg liker at det ikke er så mange ingredienser. Supert.
    Så et spørsmål om noe annet: Har du helt sluttet å sy? Jeg savner fremdeles dine sy-prosjekter :)

    SvarSlet
  4. Det ser super lækkert og sundt ud. Den må jeg prøve.
    I dressingen bliver der brugt Tamari. Undskyld mit måske dumme spørgsmål, men hvad er det?

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.