lørdag den 17. januar 2015

Jordbærmilkshake uden sukker // Sugarfree strawberry milkshake


Jeg lavede denne lækre cremede jordbærmilkshake den anden dag. Yum yum! Jeg brugte frosne bananer til at søde den med, men ligger du ikke lige inde med det, så kan friske modne bananer også sagtens bruges. Når jeg har nogle overmodne bananer til at ligge der er blevet brune og triste at se på, så i stedet for at smide dem ud, skærer jeg dem i skiver, putter dem i frostposer og fryser dem ned. De er perfekte til at bruge i milkshakes, smoothies og sund bananis.

1 del kokosmælk
1 del mandelmælk
1 del yoghurt naturel
2 dele piskefløde
Frosne jordbær
Frosne modne bananer - afstem mængden alt efter hvor sød du vil have milkshaken.
Friske hindbær på toppen (eller andre bær)

Kør det hele (undtagen hindbærene) i blenderen og drik med det samme.


-----------


I made this yummy creamy sugar free strawberry milkshake a couple of day ago. I used frozen bananas but you can also use fresh ones - in both cases just make sure they are very ripe and sweet.

1 part unsweetened coconut milk
1 part unsweetened almond milk
2 parts whipping or heavy cream
Frozen strawberries
Frozen ripe bananas - how much depends on how sweet you want your milkshake to be.
Fresh raspberries (or other berries) as topping

Blend all the ingredients aside from the raspberries and enjoy right away.







7 kommentarer:

  1. Hvilken kokosmælk bruger du helst?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg bruger en på karton som jeg køber i mit tyske øko supermarked hernede.

      Slet
  2. Uhmm det ser dejlig frisk og sundt ud :-)
    Laver selv mange smoothie og milkshake og bruger heller aldrig sukker.
    Det er smukt med hindbær i :-)

    God søndag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Man kan lave så mange lækre varianter og man behøver slet ikke sukker for at få dem til at smage :-)

      Slet
  3. Lækkert. Nyder at du er begyndt at blogge igen. tak for det.

    SvarSlet
  4. Lyder super lækkert. Jeg bruger soyamælk i stedet for mandelmælk, da jeg ikke bryder mig om bitterheden, men ellers ligner den min - og det er bare luksus at få denne cremede konsistens med friskheden fra bær f.eks. til morgenmad... Nam nam.
    God dag
    Stine

    SvarSlet
  5. Det ser super lækkert ud men jeg får altid total angst overfor kokos- og mandelmælk!!!!!
    Tror ikke man kan købe mandelmælk indenfor en radius af 30km for mig :(

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.