tirsdag den 22. juli 2014

Rå morgenmad // Raw breakfast





I dag spiste jeg denne über sunde, lækre og mættende morgenmad. Cremet avocado/banan/kokos grød toppet med blåbær, hasselnødder, hampfrø og kokos. Raw food når det er allermest simpelt.

Du skal bruge:
1 moden avocado
1 moden banan
1 dl. kold kokosmælk med lavt kulhydratindhold (det der stadig er flydende, når dåsen har stået på køl)
En lille håndfuld blåbær
Lidt hasselnødder
Et drys hampfrø
Et drys kokosmel

Blend kokosmælk med avocado og banan til en ensartet cremet masse. Kom i skål/glas og top med de øvrige ingredienser. Mums!


------


Today I made this healthy and delicious breakfast. Creamy avocado/banana/coconut porridge topped with blueberries, hazelnuts, hemp seeds and coconut. Raw food at it's simplest.

I used:
1 ripe avocado
1 ripe banana
1/2 cup chilled coconut milk
A small handful of blueberries
A bit of hazelnuts
A bit of hemp seeds
A bit of flaked coconut 

Blend together the coconut milk, avocado and banana. Serve in a glass or bowl and top with the rest of the ingredients. Yum!



9 kommentarer:

  1. Hvor længe holder det dig mæt ca? :-)

    SvarSlet
  2. Uhmmm... lyder lækkert :)

    Mvh. Anja

    SvarSlet
  3. Mums det lyder lækkert, det må jeg prøve.

    Louise Siri

    SvarSlet
    Svar
    1. Det smager rigtig godt og er jo super sundt! :-)

      Slet
  4. Mmm - det ser skønt ud. Tror du man ville kunne lave det om aftenen (evt. tilsætte lidt citron for at undgå misfarvning) eller skal det helst tilberedes lige inden servering?

    Og må jeg så lige sige: hvor er det skønt at du har fået lyst til at blogge igen. Jeg har fulgt med i flere år og selvom instagram er fin, så har du været savnet på bloggen :-)

    Bedste hilsner

    SvarSlet
    Svar
    1. Godt spørgsmål - både banan og avocado bliver jo lidt mørkt og misfarvet når det har ligget lidt uden skræl, men ja citron afhjælper jo lidt, så mon ikke det går. Jeg synes at når jeg har lavet guacamole og stiller en rest på køl, så er det kun brunt på toppen dagen efter. Så måske man bare kan skrabe det øverste tynde lag af og så er det fint grønt nedenunder :-)

      Tak for dine søde ord og fordi du gider at følge med :-)

      Kh Ulla.

      Slet
  5. Uhm! - det her er så meget min morgenmad imorgen! Jeg har nemlig skålen fyldt med avokado (;

    Et godt tip til at undgå at avokadoen bliver brun er at gennem stenen og komme den med mosen og dække det til. Når mosen så skal bruges fjerner man bare stenen igen. Det forhindre det i at blive brunt ;)

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.