torsdag den 19. december 2013

Julestemning / Christmas mood



Julestemningen lod vente på sig i år. Den plejer at indfinde sig hos mig sidst i november, men en hel uge inde i december måtte jeg stadig kigge langt efter den.

Da min svigerfar i år skal fejre jul i USA, så kom han på besøg hernede for at holde forjul med os, så 2. søndag i advent fejrede vi juleaften i bedste stil, og jeg skal da lige love for at det var med til at kickstarte julestemningen herhjemme.

Vi fik hentet et juletræ og fik det pyntet, vi fik pyntet lidt op herhjemme og så spiste vi den lækreste julemiddag, sang salmer, dansede om juletræ og udvekslede gaver. Det var faktisk min debut om julevært og det gik helt ok. Jeg havde købt en parteret økologisk gås, så den kunne klare sig med en time i ovnen og den smagte simpelthen fantastisk. Kartofler er også en must på et julebord; både de brune og de hvide, og så lavede jeg fed lækker sovs og en rå rødkålssalat. Og så selvfølgelig rislamande med kirsebærsauce til dessert.

Nu glæder jeg mig endnu mere til juleaften hos Bo's søster og svoger om en lille uge, hvor vi skal gentage det hele igen. Jeg glæder mig generelt også bare virkelig meget til at komme til danmark og se vores familier og vores dejlige venner. 



-------



A couple of weeks ago we celebrated (pre)christmas with my father in law as he will be in The States for the Holidays this year. 
The tree, the carols and the food really kickstarted my christmas mood and I am a hundred percent there now. I am really looking foreward to going home to Denmark celebrating Christmas with our families and seing our friends.


14 kommentarer:

  1. Skønne billeder og herligt med hele to juleaftener :) Dejligt at have dig tilbage på bloggen. Det var gået henover hovedet på mig at du fik så stærke og negative reaktioner på dit blogindlæg om kedsomheden. Jeg er i store træk enig med dig og i hvert fald helt enig i det med at det ene kan være ligeså godt som det andet slet ikke holder ;) Jeg tænker at det er helt tosset at have iPads/tablets i daginstitutioner og at det skal begrænses meget i skolen. Og generelt skal fjernsyn, computer og film bare udvælges med omhu og begrænses til et minimum, men lidt og godt kan være ok, synes jeg :) Men det er helt klart overvurderet. Og så er jeg enig i det med at ud af ingenting og kedsomhed kan der opstå magi :) Her i huset er børnene meget gode til at lege selv og det er da en kæmpe gave ikke at være afhængig af hele tiden at blive underholdt.

    Ønsker dig og dine den allerdejligste jul!

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  2. Sikke nogle dejlige, stemningsfyldte billeder! Rigtig god juleferie og glædelig jul.

    SvarSlet
  3. Det ser godt nok hyggeligt ud! Skønne billeder :) Det kan man da ikke andet end komme i julestemning af!
    Smil fra Meena

    SvarSlet
  4. Ha den mest vidunderlige tur hjem til familie og venner❤ tak for dine skønne blogindlæg i 2013- du er et dejligt menneske.
    Knus Kirsten

    SvarSlet
  5. Uha, jeg er vild med din fodbold julekugle. Det ser meget hyggeligt ud.. Jeg ser frem til at læse videre på din blog i 2014.
    Rigtig glædelig jul til dig og din familie.
    kh Maria

    SvarSlet
  6. Det ser skønt ud :) Glædelig jul til dig og alle dine kære. Jeg håber I får en fantastisk juleferie herhjemme i lille Danmark og tak for al din inspiration i 2013, glæder mig til fortsat at følge med i 2014 :)

    Mvh. Anja N

    SvarSlet
  7. Sikke nogle dejligt stemningsfulde billeder. Jeg skal også være julevært for første gang i år. Jeg føler mig ok selvsikker med det hele selvom jeg hverken har lavet and eller brun sauce før. Håber jeg lever op til mine egne forventninger ;) God tur til DK

    SvarSlet
  8. Fantastiske billeder, de sætter da rigtig gang i julestemningen:)

    SvarSlet
  9. Dejlige billeder!
    Det ser virkelig ud til, at I fik skabt en god julestemning.
    Må succesen gentage sig på "den rigtige dag".
    Rigtig glædelig jul!

    SvarSlet
  10. Flotte hyggelige billeder og dejligt I havde en god aften :-).

    I må have en rigtig god jul i Danmark. Vi tager i år til Tyskland og holder jul, dog kun i Nordtyskland :-)

    Kh Camille

    SvarSlet
  11. Sikke nogle skønne og stemningsfyldte billeder. Det giver mig lige den sidste inspiration her d. 21.12.13 til vores juleaften. Tak fordi du deler, og rigtig god jul til dig.
    Hilsen Iben

    SvarSlet
  12. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  13. Rigtig glædelig jul til jer! Jeg er julekugleoman - du har nogle rigtig fine nogle af slagsen. 🌸

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.