fredag den 1. november 2013

En dag i min verden / One day in my world


Det her indlæg blev meget langt! Det skulle egentlig mest have været billeder men det blev til en lang skrivelse om vores lidt utraditionelle hverdag herhjemme.

For nogle uger siden viste skønne Maria sin hverdag frem i billeder og kastede samtidig en opfordring ud til andre bloggere om at gøre det samme. Og nu griber jeg den.

Vores hverdag ligner nok ikke den gennemsnitlige hverdag.
Min mand spiller professionelt fodbold, så han har ikke just et 8-16 job. Jeg har været inde på det før, men der er jo både fordele og ulemper ved det job. Fordelene er at han er meget hjemme i løbet af ugen idet han (udover en enkelt dag med to træninger) kun træner én gang om dagen i 3-4 timer. Som regel ligger træningen om formiddagen, så det er når ungerne er i skole og børnehave og derfor giver det jo rigtig meget tid sammen som familie i løbet af ugen.
Alfred går i deltidsbørnehave og bliver hentet kl. 12 hver dag. Rasmus har skole til kl. 13 og Bertram til kl. 12 og så går de i SFO til kl. 14, hvor vi henter dem. Det er nok den allerstørste fordel ved Bo's profession. At vi har mulighed for at give børnene er kort dag i skole/børnehave, så de har rigtig meget tid hjemme til at lege og være sammen med deres forældre.

Ulemperne er at han er væk i alle weekender. Ja, ALLE! Udover sine 5 ugers sommerferie i maj/juni og sine 2 ugers ferie over jul/nytår, så har han måske to friweekender på et helt år. Det er ikke meget, men efter 10 år sammen med ham er det jo noget jeg har vænnet mig fuldstændigt til og børnene har jo aldrig kendt til andet, så det fungerer helt fint herhjemme.
Når han har kamp om lørdagen (hvad end det er ude eller hjemme), så skal han og hele holdet på hotel om fredagen efter træning. Så fredag og lørdag er han helt væk. Jamen, så har han vel fri søndag? Nej, søndag er der helt almindelig formiddagstræning, så hvis vi vil noget søndag sammen som familie, så må det blive når Bo er hjemme fra træning ved 12 tiden.
Til gengæld har han fri hver mandag, så der bliver det ofte til kærestemorgenmad på en café når vi har afleveret ungerne.

I forbindelse med dette her indlæg var der mange der spurgte mig hvad mit arbejde egentlig er? Jeg har ikke et traditionelt arbejde. Jeg har min webshop (på Etsy) og så har jeg min blog. Webshoppen har daglige ordre fra overalt i verden, så om formiddagen når ungerne er væk så pakker jeg ordrer, svarer på mails, klipper nyt stof til shoppen, fotograferer varer og opdaterer shoppen med nye varer.
Derudover bruger jeg tid på at købe nye stoffer eller andre varer der skal sælges, så selvom det ser ud af en lille ting sådan en Etsy shop, så kræver den flere timer dagligt.
Derudover pusler jeg med lidt nyt, som I vil kommer til at se snart.

Jeg er mest af alt mor og det har jeg det rigtig godt med. Jeg elsker at jeg har muligheden for at være så meget sammen med mine børn som jeg er.
Jeg har dog også brug for lidt andet at tage mig til og jeg synes jeg har fundet en rigtig god balance med min lille shop og livet som hjemmegående husmor.

Jeg prøver at være meget struktureret omkring mit arbejde, så jeg har faste opgaver hver dag. Mandag og torsdag pakker jeg ordrer og sender dem afsted. Onsdag og fredag arbejder jeg på mit nye projekt.
Stof det klipper jeg når jeg lige har tid til det i løbet af ugen. Om tirsdagen samler jeg så op på det der er blevet klippet på en uge, får det fotograferet og oprettet på shoppen.
Formiddagene er også her hvor jeg blogger og I kan jo selv se hvor ofte det lykkedes. I perioder hver dag og andre gange med større eller mindre pauser.

Jeg går til yoga og jeg løber flere gange om ugen. Derudover så får jeg motion og bevægelse ved at gå til alting. Jeg elsker at gå og jeg går gerne langt. F.eks. så går jeg ofte når jeg skal ud at hente Alfred i børnehaven. Der er 3 km. derud, så ved at gå den tur frem og tilbage i rask tempo, så får jeg altså lige en times motion og bevægelse i et ellers stillesiddende arbejde herhjemme. 
Hvis jeg skal ind til byen som ligger 7 km. herfra, så går jeg også gerne. 

Vi har en au pair pige ansat som hjælper med lidt huslige pligter samt med børnene i løbet af ugen og især i weekenderne hvor Bo er væk og jeg har fodboldkampe jeg skal suse frem og tilbage til. Vi har jo ingen bedsteforældre eller anden familie i nærheden, så det er simpelthen en kæmpe hjælp at have en au pair til når vi har brug for pasning.

I onsdags havde jeg min mobil på mig hele dagen. Og det skal siges at det ikke er normalt for mig at have det, og det kan mine veninder der ofte ringer/sms'er forgæves skrive under på. Jeg er sådan en type der godt kan have den liggende nede i soveværelset en hel dag og så først opdage diverse kontaktforsøg når jeg skal i seng.

Nå, men i onsdags havde jeg den på mig (og så var der ikke engang nogen der ringede - tsk tsk tsk!), og dokumenterede alt hvad jeg foretog mig. Det er egentlig ikke så lidt på sådan en onsdag, skulle jeg hilse at sige! Onsdag er nok også vores mest travle dag, da vi har hele 3 x sport for drengene, så der er meget aktivitet i det lille hjem lige netop den dag.

Denne onsdag adskilte sig dog ved at Bo havde to træninger - både formiddag og eftermiddag - og det har han normalt ikke om onsdagen, så det er som regel ham der drøner til både fodbold og tennis med Rasmus om onsdagen. Denne onsdag var det så min tjans.

Fodbold er selvsagt en stor del af vores hverdag og vi har jo stort set fodboldhalløj hver eneste dag.
Heldigvis bor vi lige overfor vores lokale fodboldklub 'Gonsenheim' og det er her de to store drenge går til fodbold og de har hver to træninger om ugen plus kamp om lørdagen - og hver anden lørdag når farmand har hjemmekamp, ja så er vi også på stadion lørdag eftermiddag, så det er altså 3 x fodbold om lørdagen!

Udover træning i sin klub, så går Rasmus til ekstra fodbold på et privat fodboldakademi startet af en af Bo's tidligere holdkamerater der nu er pensioneret spiller. Og det er så der han er om onsdagen.

Tennis var den første sportsgren Rasmus gik til og til trods for at fodbolden fylder så meget som den gør nu, så vil han stadig gerne holde fast i sin tennistræning. Nu hvor den indendørs tennistræning er gået i gang, så ligger træningen om onsdagen, hvilket dermed betyder dobbelt op på sport for Rasmus den dag. Ikke at det er hårdt overhovedet for en dreng på ni, men det er lidt hårdt for os forældre. Selvom det ligger i cykelafstand fra vores hus, så skal man altså over en ret stor vej og der er desværre ikke cykelsti hele vejen, så kyllingemor her tør ikke lade ham køre selv endnu.
Desuden så synes jeg også det er hyggeligt at tage med og køre og få en lille snak med ham og stjæle lidt alenetid med ham på en ellers travl dag.

Udover sport så går begge store unger til musik. Rasmus har klaverundervsining en gang om ugen og skal øve herhjemme hver dag og Bertram går til almen musik-, rytmik- og sangundervisning en gang om ugen. Derudover spiller de begge fløjte i skolen og der skal øves hver dag.

I onsdags var en travl dag. Andre dage ser det helt anderledes ud. 
Fælles for alle dage er at der er struktur på. Noget vi går meget op i herhjemme. Om det er lektielæsning, madlavning, måltider, ungernes pligter, mit arbejde, putteritualer, sovetider - ja, så er der struktur på. Det giver ro for både store og små at vide hvad der skal ske og at kende husreglerne.

Det her er en dag i billeder.



4.20 
Alfred tager vintertidsjetlag til et helt nyt niveau og siger godmorgen nærmest midt om natten. Heldigvis er han med på at ligge og putte lidt i en times tid.

5.30
Ny ble og puslebordshygge. De store drenge vågner.

5.40
Alfred er klar. Farmand sover videre. Det er nemlig min tur til at tage den tidlige morgentjans (vi skiftes).

5.50
Rasmus og Bertram anretter morgenmad og sørger for deres lillebror.

Samtidig nupper jeg et hurtigt bad og når man er oppe så tidligt så er der tid til lidt ekstra forkælelse.

6.15
Jeg sætter en vask over.

6.30
De store drenge kommer i tøjet og vi snakker lidt om hvor man ikke smider sit nattøj.

6.45
God tid denne morgen til både at kigge på fodboldkort og spille lidt ballonfodbold i stuen.

7.05
Jeg smører madpakker imens jeg kigger ud af terrassedøren i køkkenet og nyder at her knap tre timer efter jeg vågnede er solen endelig ved at stå op. 

7.15
Vores au pair pige Sofie er mødt ind og hygger lidt om drengene i stuen.

7.20
Efter lidt opvask, en au pair der er mødt ind og en farmand der er stået op har jeg nu lidt tid til at tjekke Etsy shoppen for ordre lagt imens den anden side af kloden har været vågen. Jeg kører Dexter på splitscreen lige for tiden. Uha, en god serie!

7.40
Jeg vinker farvel til drengene som farmand kører i skole og børnehave.

8.00
Jeg stavrer afsted til yoga. Der er to km. og jeg tager dem til fods i det smukke vejr.

10.00
Færdig med yoga og en dejlig lille gåtur hjem igen under en helt blå himmel og med efterårssolen i ansigtet.

11.00 
Morgenmad/frokost. Jeg dyrker altid yoga på tom mave, så derfor bliver det til sen morgenmad de dage hvor jeg dyrker yoga.

11.45
Jeg henter en meget træt og putteklar Alfred i børnehaven.

12.00
Alfred sover med det samme han kommer i klapvognen. Jeg spadserer de 3 km. hjem i det skønne vejr. Det er med at nyde det imens det er her. 

12.30
Jeg klarer denne lille kunst som alle vi mødre frygter går galt. Fra klapvogn til seng - uden han vågner!

12.35
Mere vasketøj (med hjælp fra au pair Sofie).

13.00
Ordner det rodede køkken jeg efterlod mig efter morgenmaden. Laver blogindlæg og drikker danskvand med friskpresset appelsinjuice. En god lille treat hvis man har lyst til noget sødt. Ser mere Dexter.

13.30
Pakker Etsy Ordrer.

14.00-15.00
Bo er færdig med dagens første træning og har hentet drengene i skolen. Bertram har en kammerat med hjem. 
Alfred er atter vågen.
Jeg får post fra en stofpusher. 
Rasmus skal til fodbold kl. 14.30 hvor Bo også tager afsted til dagens anden træning.

15.45
Jeg henter Rasmus til fodboldtræning. Han er kørt i bil med en holdkammerats far derhen, så vi har kun min cykel at komme videre på. Hans sportstaske ryger i Alfred's cykelstol og Rasmus nupper en plads på fodstøtten. Det ser ikke behageligt ud men han syntes det var sjovt. Næste stop er tennistræning.

16.15
Vi har en time imellem fodboldtræning og tennistræning og der kan vi lige nå at handle lidt til aftensmaden. Bo havde egentlig handlet inden han hentede unger i skolen, men vi skulle lige have lidt ekstra.

17.00
Tennis. Jeg bliver og ser den første halve time og får mig en snack i form af kærnemælk og klementiner.

17.40
Jeg cykler hjem fra tennishallen (Bo henter Rasmus på vej hjem fra nr. to træning). Det er næsten mørkt og jeg får konstateret at min dynamo stadig virker.......Vigtig viden/ligegyldig info?
17.50
Jeg er hjemme og starter på aftensmaden. Bertram er nu til fodboldtræning.

17.00
Jeg intervalsteger andebryst imens Alfred og Sofie leger med storebrødrenes Star Wars Lego på spisebordet i køkkenet.

18.35
Rasmus er kommet hjem fra tennis og øver lidt klaver. Bo og jeg går over og ser lidt af Bertram's fodboldtræning på den anden side af gaden. Jeg ser et kvarter og går tilbage til min madlavning.

18.45
Rasmus laver lektier.

19.05
Bertram er hjemme fra fodboldtræning og vi kan nu spise fælles aftensmad en time senere end på alle andre dage end den travle onsdag.

19.30
Bo putter Alfred, jeg læser for Rasmus og Bertram og au pair Sofie ryder op efter aftensmaden (efter drengene har ryddet af bordet, som altid er deres opgave). 

20.00
Rasmus og Bertram siger godnat.

20.15
Voksentid med te, mørk chokolade og dadelkugler samt Monte Carlo på web-tv.

21.00
Bedst som man troede alle dagens gøremål var ovre høres der rumsteren nede fra badeværelset i stueetagen (som er der alle vores soveværelser ligger). Bertram er vågnet op fordi han skulle tisse, men i sin åbenbart nærmest søvngængeragtige tilstand har han, i stedet for at tisse på toilettet, tisset ud over vores bænk, hvor alle vores rene håndklæder ligger. UPS! Vi grinte lidt af det bagefter :-)
Endnu en vask måtte sættes over, men jeg var fuldstændig ligeglad, for det der var sket var faktisk en lille sejr! Bertram er nemlig stadig ikke helt tør om natten og bruger stadig natble, så det fantastiske i at han rent faktisk var vågnet op af sig selv fordi han skulle tisse, overskyggede fuldstændig det faktum at han havde ramt en smule ved siden af. 

21.30
Her slutter dagen for mit vedkommende. Jeg overgiver mig efter en dag der startede meget tidligt og falder i søvn på vores daybed i kontoret. Der ligger jeg så og socialsover (det har min mand og vores venner døbt det at lægge sig til at sove i det rum hvor andre sidder og snakker eller ser tv - jeg er kendt vidt og bredt for at socialsove) indtil B-mennesket Bo går i seng omkring midnat og slæber en zombie-agtig mig med.


Hvis du synes vores hverdag lyder interessant, underlig, anderledes eller spændende så stil gerne spørgsmål. Jeg svarer meget gerne.


------



This is a day in my life. Told with a lot of pictures.



76 kommentarer:

  1. Jeg har et spørgsmål. Er det virkelig vinterjakker drengene har på? Hvor blev varmen af? Mindes 40 grader i 15-20 meters højde. Savner jer!

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, hej søde Signe!
      Ja, varmen forsvandt nærmest fra den ene dag til den anden. Sidste weekend havde vi over 20 grader og nu ligger vi og roder rundt tæt på nulpunktet om natten, så morgenerne er frygtelig kolde! Vi savner også jer!!

      Slet
  2. Tak fordi du delte din hverdag:) Altid spændende at læse om andres hverdag. Man får tit gode ideer af det:)
    Vores hverdag er anderledes i det jeg er handikappet og derfor altid hjemme (jeg arbejder deltid hjemmefra på MS Bloggen) så vi har tit legekammerater med hjem og ungerne er hentet tidligt. Det nyder jeg:)

    http://hvisvindenvender.blogspot.dk/

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er også en af de ting jeg nyder rigtig meget ved min hverdag. Meget tid med ungerne. Det vil man aldrig nogensinde fortryde!

      Slet
  3. Hej Ulla..
    Sikke da et fantastisk pudsigt indlæg- sidder her og smiler og syntes det er dejligt at få lidt af hverdagen med nede hos dig:O)
    Lyder som en meget travl onsdag i holder jer- men skønt der er smil på alle billeder.
    Jeg er ligesom du "hjemmegående" i den forstand at jeg har en butik med 3 andre (så er der en gang om ugen) laver er ting hertil på kraværeslet i løbet af ugen- og spiller derudover børneteater, og synger til brylluper mm.
    Ikke altid lige nemt at få koblet med at blive "godt" rørt!- Arbejder dog på det- så tak for kigget , smilet og inspirationen.
    Dejlig god weekend til dig og dine
    Rikke

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det kan nemlig godt være svært at få motion ind i en travl hverdagen, men en god lille regel er at bevæge sig der hvor der er mulighed for det. Gå eller cykel i stedet for at tage bil eller bus og altid tage trapperne i stedet for elevatoren. Så kommer man da et stykke :-)
      Tak for din søde kommentar!

      Slet
  4. Som ung og uden børn, tænker jeg det er helt vildt hvad man kan nå på en enkelt dag. I er sørme tidligt oppe - men det følger jo nok med børnene ;-) Sjovt indblik i din hverdag

    SvarSlet
    Svar
    1. Hihi, og jeg tænker tit på hvad vi dog brugte alt vores tid på da vi ingen børn havde :-)

      Slet
  5. Skønt indlæg, og sikke en dag!
    Sidder her og savner et bare nogenlunde normalt liv med aktiviteter - men det kan vidst også blive for meget af det gode ;-)
    Skøn familie du har dig, kommenterer ikke så tit - er så dårlig til det, beklager - men læser altid med!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din søde kommentar :-)

      Slet
  6. Ej det var faktisk helt vildt spændende. God læsning :-) Gerne mere af det!

    Kh

    SvarSlet
    Svar
    1. Ih, tak! Er vildt glad for at I tager så godt imod det :-)

      Slet
  7. Sikke et godt indlæg Ulla, jeg får helt lyst til at gøre det samme:-)
    Og rigtig godt beskrevet med din Etsy shop, for dem der ikke har prøvet at sidde på den anden side af skærmen med webshop, kan nok ikke helt forestille sig HVOR meget tid det egentlig tager;-)
    Jeg synes det virker som om i har et meget harmonisk liv, hvor der er plads til alle. Og struktur, ja det er virkelig en kæmpe (selv)hjælp, og bare en lille ting som en madplan, kan fjerne mange af hverdagens frustrationer.
    Sig lige til hvis du sælger ud af dit Liberty stof;-)
    Rigtig god weekend:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ville elske at se samme slags indlæg inde hos dig, Ninna! :-)

      Ja, webshop tager vildt meget tid men folk tror tit at det "bare lige" er en lille biks der skal passes i ny og næ. Der er så mange arbejdsopgaver bagved skærmen som man ikke lige tænker over.

      Haha, lige præcis madplan er så der hvor vi ikke er struktureret. Den største grund er nok at vi har verdens mindste køleskab. Fatter simpelthen ikke hvorfor man har lavet så lille et køleskab i et hus beregnet til så stor en familie. Med au pair er vi jo 6 personer i husstanden, så vi har ganske enkelt ikke plads til at handle ind til mere end 2 dage. Det er så irriterende, for jeg gad virkelig godt lægge madplan og så købe stort ind 1 gang om ugen og så bare supplere lidt i ugens løb.

      Men ja, madplanen kan man jo egentlig godt stadig lave og det har vi også tænkt på mange gange, så det må komme :-)

      Slet
  8. Hej Ulla
    Ja det er heller ikke så tit jeg får kommenteret men har fulgt med i nogle år nu og synes altid dine indlæg er spændende og inspirerende. Jeg har selv en lidt anderledes hverdag da min mand er pilot på private jet så ved aldrig rigtig hvornår han er hjemme og hvor længe af gangen. Så rigtig fedt at høre hvad du får en almindelig dag til at gå med og hvordan du i det hele taget får hverdagen til at hænge sammen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, så må du også have en anderledes hverdag med en pilotmand. Men anderledes er jo ikke altid dårligere end normalt. Der er fordele og ulemper i det hele og man vænner sig jo til sådan som ens hverdag er skruet sammen og så får man det til at fungere :-)

      Slet
  9. Meget spændende indlæg - tak fordi du delte :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak og tak for din kommentar. Er glad for at I alle har taget så godt imod dette indlæg :-)

      Slet
  10. Elsker sådanne indlæg. Og hvor kunne vi godt bruge sådan en ugentlig voksentid. Desværre er det bare ikke nok timer, med et rimeligt højt energiniveau. Jeg ser også Dexter så snart jeg har chancen. God weekend med fodbold og det hele!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, voksentid er bare så vigtigt. Man må stjæle det så snart man kan eller hænge i til ungerne er lidt større og der bliver flere muligheder for det :-)
      Åh ja, Dexter!!

      Slet
  11. Super fint indlæg - tror jeg vil gøre det samme gennem min dag på mandag :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Fedt! Det vil jeg glæde mig til at læse/se :-)

      Slet
  12. Åh et fantastisk indlæg!
    Tak fordi vi måtte kikke med ind i din verden.

    Camilla

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak! Og tak fordi I har taget så godt imod det her indlæg! Det gør mig vildt glad :-)

      Slet
  13. Jeg blev helt forpustet! Godt, du har dine yogatimer :-)
    Nå, men selv om din hverdag overhovedet ikke ligner min, så måtte jeg dog grine højt af afslutningen - for dén ligner helt nøjagtigt min afslutning på dagen :-D
    Kh Lotte (www.lottesroom.blogspot.dk)

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, ja efter sådan en dag er der ikke meget energi tilbage til at holde sig vågen en hel aften :-)

      Slet
  14. Super fint indlæg.. Dejligt at få indblik i en anden slags hverdag! Er også mor til 3 drenge og synes altid jeg bliver inspireret at dine historier og også af jeres struktur- det øver vi også men der er bestemt plads til forbedring ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ih, tak for din søde kommentar :-)

      Slet
  15. Det var egentlig overraskende interessant at få et indblik i jeres hverdag. Den er jo både anderledes og helt ganske almindelig; fleksibel og meget bundet - på én gang. Travlt eller ej, så virker det til, at I har fundet jeres helt egen rytme. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, fleksibel og bundet på én gang er egentlig meget sigende :-)

      Slet
  16. Hvor spændende at følge dig igennem en travl dag. :-) Jeg læste indlægget sammen med min mand og han syntes det var mægtig sjovt, da han godt ved hvem Bo er (det gør jeg ikke, undskyld!). Skulle hilse fra manden min og sige, at han finder det underligt at Bo ikke er fast inventar på landsholdet. :-)

    SvarSlet
  17. Så hyggeligt at se jeres hverdag! Jeg kan godt lide, at du kalder dig selv hjemmegående husmor, men hvor i alverden skulle du lige presse et job ind? Dit program er jo mere fyldt end de flestes ;-)

    Men virkelig hyggeligt. Det kan være, jeg gør dig kunsten efter og prøver at dokumentere en dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, semi-selvvalgt hjemmegående husmor. Med det job Bo har ville det jo ikke rigtigt nytte noget med et 8-16 job for mig, så jeg har måttet finde noget hvor jeg selv kan bestemme mine arbejdstider og holde en uge fri hist og her når der er behov for mig ekstra meget herhjemme. Når det så er sagt, så elsker jeg min hverdag og alt den tid jeg har med ungerne.
      Jeg har bestemt intet ønske om et 8-16 job!

      Jaaaaa, jeg vil elske at følge dig på en travl dag, you business woman you :-)

      Slet
  18. Sikke et indlæg - tusind tak for det. Det var en meget inspirerende at læse om din hverdag. Det med strukturen er jeg lidt misundelig på, og du giver mig blod på tanden for at praktisere det lidt mere her hos os. Kan jo se/læse du har din yoga og løb,- for mig er det mine løbeture der redder ugen, der kobler jeg af og får klaret tankerne og tilrettelagt opgaverne. Tror også at jeg vil prøve at lave "min dag i billeder" det kan være det hjælper med fremtidige strukturer :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er i hvert fald sjovt at lave en dag i billeder, så det kan jeg klart anbefale. Og struktur kan jeg også anbefale, men ja, det er noget der tager tid og øvelse at praktisere. Sådan har det også været herhjemme :-)

      Slet
  19. En fantastisk dejlig beskrivelse af "hverdagen" hos Jer. Og skønt dokumenteret med billeder. Jeg genkender mange ting fra dengang mine piger var mindre. Man glemmer bare tit hvor mange ting der egentlig bliver gjort i løbet af en dag, men det ses tydeligt, når dagen beskrives time for time. Og der er slet ikke noget at sige til, at du bliver "lidt" træt hen på aftenen. Nød din historie med et smil. Tusind tak.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg blev da også selv helt forpustet af at se alle billederne :-)

      Slet
  20. Mig som troede at min dag var stressende !!
    Jeg bukker dybt og tager hatten af, du klare det sku flot.
    Der er ingen tvivl om at du er en fantastisk mor og kone!
    - endnu en gang tak for at du vil lukke alle os mennesker ind i dit liv og i dit hjem.

    klemm

    SvarSlet
    Svar
    1. Årh, tusinde tak! Hvor er du bare sød :-)

      Slet
  21. Tak for det fine indblik i din/jeres hverdag. Det er jo ikke hver dag man på den måde får mulighed for at kigge over skulderen, men det er spændende og lærerigt at se hvordan andre stykker deres hverdag sammen.
    Kh Helle

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din kommentar! Dejligt du nød mit indlæg :-)

      Slet
  22. so great to see a day of your life. it was really really early morning this day!

    SvarSlet
    Svar
    1. Oh yes, very very early!! Luckily it is not that early every morning :-)

      Slet
  23. Sikke et dejligt indlæg... Jeg er også helt bidt af Dexter :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Dexter er bare den sejeste seriemorder ever! :-)

      Slet
  24. Rigtig interessant at følge med i en dag i dit/jeres liv!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Er rigtig glad for alle de dejlige kommentarer det her indlæg har fået. Det tog tid at lave men var også rigtig interessant for mig selv :-)

      Slet
  25. Mega spændende at læse om din hverdag. Det er vel noget af det man tænker over generelt, altså hvordan ens dag er. Sjovt at dokumentere det. tror jeg vil prøve det samme, når vores rigtige hverdag kommer op at køre. Lige nu hvor jeg er hjemme, er det meget ustruktureret. Men kan rigtig godt li at jeres er struktureret, for det er nemlig der børn trives bedst. Tak fordi du delte :) Du har en skøn familie...
    Kh. Susan

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var faktisk vildt sjovt og interessant at lave, så det kan jeg varmt anbefale at prøve :-)

      Slet
  26. Sikke et dejligt indlæg - selv om det har været en lang og travl dag, så emmer det bare af hygge og dejligt sammenvær med børn og voksne!
    I har da en del logistik i Jeres hverdag, det kunne jeg godt tænke mig mere af
    Her i huset er det stik modsat med tiden med far - min mand har været selvstændig landmand og selv om han er hjemme er det en arbejdsdag på ca. 10 timer i hverdagen og så kun 4-5 timer i weekenden. Alle weekender. På nær en uges sommerferie og 2-3 weekender i løbet af året. Det gør så at jeg ofte glemmer at involvere ham i dagens planlægning...
    skønt I kommer så tidligt op og at du går når du skal noget. det kan jeg lære af....
    tak for spændende læsning!!

    SvarSlet
  27. Fantastisk dejligt og livsbekræftende indlæg. Tak for super hurtig levering. Carmen er VILD med smølfelampen og jeg med stoffet:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej, hvor dejligt at I er vilde med sagerne. Det er jeg rigtig glad for at høre :-)

      Slet
  28. Skønt at du deler din og jeres hverdag. Et interessant og godt indlæg. Tænk at andres hverdag kan være så interessant, men den er den altså bare! Tak fordi du deler Ulla - god søndag!

    Kh maria

    SvarSlet
    Svar
    1. Ih, tak for din søde kommentar og også god søndag til dig!
      Kh.

      Slet
  29. Jeg har ofte tænkt på, hvilke sprog børnene taler til daglig? Dansk derhjemme og tysk i skolen eller?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, lige præcis. Tysk i skolen, til sport og sammen med deres kammerater og dansk herhjemme. De bruger dog mange tyske ord og ordstillinger i det danske sprog også, men jeg tror det er normalt at mikse det lidt når man jonglerer med to sprog :-)
      Når de leger fodboldlege herhjemme, så snakker de også altid tysk. De er jo vandt til at se fodbold med tyske kommentatorer, så det er de tyske udtryk de kender bedst :-)

      Slet
  30. Meget inspirerende indlæg. Hverdage er jo dem der er flest af, så det er sjovt at se hvordan andres er :) Indtil videre har vi kun ét barn, men det er dejligt at være på forkant med hvordan man får dem til at hjælpe med til at gøre hverdagen lettere - og struktur er helt klart en hjælp for alle. Og dejlig livsbekræftende tone selvom der er nok at se til - på den anden side synes jeg nu også det hele ser dejligt ud!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg kan kun anbefale at gøre det at hjælpe til i dagligdagen til en selvfølge allerede ved barn nr. 1. Det gjorde vi ikke og det tager jo lidt længere tid at "rette til" end det gør at have de faste regler fra starten :-)
      Tak for din søde kommentar!

      Slet
    2. Jeg er en af dem der ikke er så god til at kommentere, men efter dit lille "opsangsindlæg" for nylig tænker jeg at jeg hellere må komme i gang :-) Og det her indlæg er bare så fint og spændende - det blev speedlæst fra mobilen mens babyen sov. Jeg har kun et barn og han er ganske ny og vi er lige ved at finde ud af hvordan vi skal være familie og hvordan vi skal lave vores hverdag. Tusind tak for et dejligt indblik i en familie man får lyst til at lade sig inspirere af. Det virker som om I har fundet en opskrift, der virker og skaber glæde og harmoni hos jer.

      Slet
  31. Uh det var et indlæg som jeg hurtigt læste igennem igår, men som jeg måtte give mig god tid til at læse én gang til idag! Skønt med lidt flue-på-væggen action! Uden filter;-) Tak fordi du deler...

    Desuden, jeg skyndte mig at notere din Dexter serie på skærmen.. Haps tænkte jeg (mangler nemlig en god serie på web tv, da jeg ikke har flere Mad Men og Homeland at klikke mig igennem) Men puh.. den er da lidt ulækker?! Ved ikke om jeg har lyst. Bliver den ved med at være som første afsnit? Lidt klam... men samtidig jo også lidt 'intriguing'..

    Nå, lidt sidespring. Men skønt indlæg!
    Cecilie

    SvarSlet
  32. Super sjovt indlæg og billeder der fik mig til at trække på smilebåndet (feks. den med hvor man ikke smider sit nattøj).Jeg tænker hvordan I organiserer det med Aupair., Du skriver at hun møder ind - hun bor altså ikke ved jer? Har nemlig selv tænkt på hvordan det må være at have en boende som ikke er en del af familien og så alligevel en del

    SvarSlet
    Svar
    1. Vores au pair bor hos os. Vi har tre etager i vores hus og hun har så den øverste etage med et værelse og badeværelse. Vores gæsteværelse ligger også deroppe, så når vi har gæster må hun dele toilet og bad med dem.
      Hun har dog fundet sig en tysk kæreste hernede, så hun sover meget sjældent hjemme, derfor "møder hun ind" :-)

      Slet
  33. Super hyggeligt med et indblik i Jeres hverdag, Ulla! Det er virkelig et spændende indlæg at læse for os, som kun kender dig gennem skærmen ;)

    Jeg må næsten overveje at lave et lignende indlæg snart. Vores hverdag er også lidt anderledes fra de flestes, som du jo ved og jeg føler mig virkelig priviligeret at have så meget tid med børnene - selvom jeg også savner livet i Danmark sammen med dem vi kender der.

    Kram

    SvarSlet
  34. Skønt indlæg. Har fulgt din blog i flere år. Total yndlings-blog :-) Er lidt nysgerrig på om du har en uddannelse fra Danmark, som du indimellem savner at gør brug af? Det må dog være skønt, at have muligheden for at være så meget sammen med sine børn, og at kunne strukturere sin hverdag så meget selv.
    Tak for en super inspirerende blog og skønne billeder!
    Anette

    SvarSlet
  35. Tak for kikket, det var sjovt at se. Måske jeg selv vil tage ideen op :-)

    Kh Camille.

    SvarSlet
  36. Jeg har kigget forbi din skønne blog med jævne mellemrum de sidste par år, og ofte tænkt over hvad du mon lavede syd for grænsen. Spændende! Jeg blev så glad da jeg læste dit indlæg og glæder mig nu endnu mere til et nyt liv som hjemmegående/hjemmearbejdende mor fra det nye år. Det har jeg drømt om i mange år!

    SvarSlet
  37. Tak for endnu et skønt indlæg!! Dejligt interessant sådan at få indblik i andres hverdag. Det noget mere anderledes end hjemme hos os, men dejligt at se og blive inspireret af. Ville ønske jeg havde mulighed for at give vores børn en ligeså "kort" institutionsdag.

    SvarSlet
  38. TAK for kigget ind i jeres hverdag. I er en aktiv og inspirerende familie at følge. Hvilken type yoga dyrker du? Og har du prøvet Pilates? Pilates og løbetræning er jo fantastiske venner.
    Hilsner fra Anne i Aarhus, jeg har kigget med i et par år.

    SvarSlet
  39. Tak for et skønt kig ind i jeres hverdag! Jeg synes altid at det interessant at få indblik i, hvordan andres hverdag ser ud og hvordan den kommer til at hænge sammen. Hold op, hvor er jeg imponeret over, at I har fået skabt en struktur, hvor alle de aktiviteter kan lade sig gøre og at det samtidig er SÅ meget på børnenes præmisser :)

    Kh.
    Rikke

    SvarSlet
  40. Rigtigt godt indlæg og meget sjovt at følge din hverdag:-) Og gode billeder som altid.

    SvarSlet
  41. Jeg havde simpelthen glemt at kommentere og dele på din hverdag på bloggen ! Tsk tsk tsk, at jeg KUNNE ;-) Ejmen helt ærligt Ulla, jeg synes det er SÅ fedt du også lavede den - og tak for link til mig i øvrigt :-)
    Jeg er vild med din dag, og så er jeg vild med billederne.

    Kram Maria.

    SvarSlet
  42. Fantastisk dejligt og inspirerende indlæg at læse. Det er en fed oplevelse - lidt som at være en flue på væggen i en anden familie. Og på den måde ville alle familier jo på en eller anden måde blive interessante at følge. Vi kan alle inspirere, bekræfte, acceptere og tydeliggøre hverdagens sus og dus for hinanden. En lille øjenåbner for mig personligt.
    Men i sær har jeg nu taget et nyt begreb til mig, som jeg i den grad kan identificere mig med - "socialsover"! Eminent...simpelthen! ;)
    Venligst Tine

    SvarSlet
  43. Hej Ulla. Jeg vil for det første sige at det var fedt at se hvordan en dag kunne se ud hos jer, men endnu mere vigtigt: Jeg ELSKER at læse din blog og har fulgt dig et par par år. Elsker at læse om dine kreationer, dit hjem, dine smukke børn og ikke mindst alle dine skønne madbilleder/opskrifter.
    Din blog er den eneste jeg altid følger - det bedste er hvis det er længe siden jeg var på sidst, så er der mere at se/læse.
    Så altså selvom jeg kommenterer meget sjældent, så nyder jeg virkelig at følge med
    Kærlig hilsen Merete ;-)

    SvarSlet
  44. Og er i øvrigt meget spændt på at høre mere om dit nye projekt :)

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.