fredag den 18. oktober 2013

Strasbourg


Tre vidunderlige dage fulde af nærvær og hygge. Ikke kun Bertram nyder godt af lidt tomandstid. Det gør jeg i den grad også.

Jeg arbejder hjemmefra og alle der har prøvet det ved hvor svært det er at balancere arbejde og privatliv. I travle perioder bliver det til mindre nærvær end jeg bryder mig om og derfor er det også kun ægte ferie for mig, når jeg er væk hjemmefra. Først der kan jeg til fulde lægge mit arbejde fra mig fysisk og mentalt. Og netop derfor nyder jeg til fulde de små ture jeg tager med drengene. 

Børn snakker meget og meget af det kan virke som ligegyldige informationer og betragtninger, men når man har tiden til at lytte rigtigt efter, så fortæller de en virkelig fin historie. En historie om dem selv og om hvordan de betragter verden. Alle de små  Børn står pivåbne oppe i hovedet og de tager alt ind og ønsker at lære og forstå. De stiller spørgsmål og lytter intenst til svaret. Når man ser verden igennem et barns øjne, så bliver selv de mindste ting til store mirakler.

Strasbourg var en virkelig smuk og charmerende by som vi fik set i både solskin og regnvejr. Vi var på kanalrundfart, på zoologisk museum, på små hyggelige restauranter, på historisk museum og så slentrede vi igennem byen imens vi snakkede, lyttede og pjattede.

Jeg har nu været hjemme i to dage og for det ikke skal være løgn, så tager jeg afsted på en lille rejse igen allerede idag. Jeg ved det godt, jeg rejser helt vildt meget lige for tiden.

Denne gang er det Rasmus og mig der skal afsted. Imorgen spiller Mainz05 mod Bayern München, så Rasmus skal ned og se sin far spille på Allianz Arena. Jeg tror at selv jeg bliver imponeret når vi sidder på det kæmpemæssige stadion der kan huse ikke færre end 70.000 tilskuere.

Vi tager afsted med toget idag og tager hjem igen på søndag. München lover 18-20 grader og masser af sol, og jeg glæder mig virkelig til at se byen for første gang. 



------



Sun and rain and three wonderful days in Strasbourg with my Birdie. I cannot say with words how much I enjoy having one on one time with my kids. Beeing away from my work station (home) and just having all the time in the world to listen to all the funny and smart things that goes on in the head of  those kids.

Today it is already time for another short trip. This time with my oldest son Rasmus. Daddy's team is playing against Bayern Munich tomorrow so we are leaving today to spend the weekend in Munich and watch the game tomorrow at Allianz Arena. Can't wait to see the city for the first time and also to see the massive stadium.





18 kommentarer:

  1. Flotte billeder, Ulla! Og virkelig god pointe omkring nærvær og børn!
    Hvad arbejder du egentlig med (kan være at du har snakket om det, men det er gået min næse lidt forbi!)

    I øvrigt, jeg har store problemer med at udgive en kommentar i Chrome (eller om det er fordi jeg læser via bloglovin' ved jeg ikke...)

    Kh Tanja

    SvarSlet
  2. Kære Ulla.
    Jeg blev super rørt over dine fine måde at beskrive, hvordan verden bliver magisk, når man ser, hører og oplever den igennem et barns øjne. Virkelig fint, tak!
    Kærligst Julie

    SvarSlet
  3. Hvor ser det dog hyggeligt ud! Dejligt, at kunne give sine børn lidt nærvær en til en... Noget vi også gør, men i noget mindre målestok end rejser;o)

    SvarSlet
  4. Der ser virkelig dejligt ud i Strasbourg - og det ser ud til at I havde en skøn tur!
    Jeg var selv i München for første gang i juli på et kort forskningsophold og nåede kun lige at snuse til byen, men den så virkelig fin ud, så jeg glæder mig til at se dine billeder derfra. Til gengæld kørte jeg forbi Allianz Arena, aka gummibåden, med toget to gange om dagen... :) God tur!

    SvarSlet
  5. Sikke en tur I var på - dejligt at kunne få den slags nærvær ind imellem

    SvarSlet
  6. Tak for fantastiske billeder og en virkelig smuk tekst Ulla! Du er en kæmpe inspiration og dine børn er SÅ heldige! Jeg har tit tænkt på, hvorfor dine billeder og tekster ligner en million uanset om du viser billeder fra Madrid eller skriver om mad, tøj, bolig mv., men så slog det mig, at det jo netop er det du kan Ulla og derfor jeg beundrer dig. Du finder millionen, det positive, det smukke, det smagfulde osv, i ALT hvad du omgiver dig med og derfor elsker jeg din blog! Kæmpe kram og god tur til München fra Marie.

    SvarSlet
  7. Hvor er det fint beskrevet UIla! Og hvor lyder det bare skønt med sådan en tur! Det vil jeg også gøre med S engang, men jeg tænker at det er bedst at vente et par år før han rigtig får noget ud af det!
    Det er altid svært at få arbejde og fritid til at gå op i en højere endhed, og man sidder altid med en følelse at være utilstrækkelig alle steder (jeg gør ihvertfald). når jeg er på arbejde føler jeg at jeg burde være hjemme, og omvendt (hvis der altså er travlt på job).
    Rigtig god weekend og god fornøjelse med kampen, så må vi håbe at farmand vinder;-)

    SvarSlet
  8. Åh, jeg elsker bare at følge med på sidelinjen af jeres "liv"... Ville gerne have være barn af dig :-)

    SvarSlet
  9. Hvor ER det altså bare smukke billeder! Du er simpelthen så dygtig til at fange alt det smukke. Især billedet med de udstoppede isbjørne er meget smukt.

    Kh
    Anna

    SvarSlet
  10. Dejlige billeder Ulla, både af byen og af den dejlige Bertram.

    Normalt plejer vi ALTID at tage til Berlin, når vi skal på en kortere ferie. Min kone har ofte spurgt om ikke jeg ville med et andet sted hen, men jeg vil bare gerne til Berlin og det vi kender. Det er lidt sjovt, for nu har jeg fået lidt lyst til at se en anden del af europa, som fx Belgien eller Holland, da jeg nydt dine billeder derfra her på det sidste. Det bliver spændende at se hvad det næste bliver ;-)

    Tak for dejlige billeder og dejlig inspiration.

    Kh Camille.

    SvarSlet
  11. Smukke billeder. Især billede nr. 4!!!

    SvarSlet
  12. Det ser dejligt ud og lyder som en skøn tur! Dejligt med så meget rejseaktivitet :)
    Jeg kan sagtens følge dig! Jeg elsker at arbejde hjemme fra og der er så mange gode ting at sige om det, så jeg ville slet ikke ønske det anderledes. Men når jeg har mine skønne fridage med Johan og Julie hver for sig, så elsker jeg også, at vi tager lidt hjemmefra - så dejligt at tage lidt på opdagelse og opleve nye ting sammen, og komme lidt væk fra de vante rammer.

    Rigtig god weekend, god tur og fodboldkamp :)

    Kh Ann-Christine

    SvarSlet
  13. it looks really fantastic!
    so great to be with one of the tree. lucky boy. and lucky mum.
    i think it's so special to be with only one of the tree and go for a little special time.
    enjoy your next trip with your big boy!

    SvarSlet
  14. Sikke dejlige feriebilleder !!!!

    Jeg troede ikke du havde et traditionelt arbejde, men var fuldtids hjemmegående plus diverse kreative ting som du sætter igang - nu bliver jeg nysgerrig på dit job ;-)

    SvarSlet
  15. Sikke nogle skønne billeder - det ser ud til at være en meget smuk by! Og hvor er han bare virkelig charmerende, ham Bertram <3

    SvarSlet
  16. Smukke billeder - som altid! Jeg bliver så glad og inspireret af at læse ( og kigge på) din indlæg :-) Jeg har vidst sagt det før, men man kan ikke rose for meget vel;-)? - Det er virkelig skønt at du er så sej til at give dine drenge alene-tid, det burde alle forældre gøre - både for forældrenes og for børnenes skyld. Det er fantastisk at have søskende, men jeg kan kun forestille mig at det må være dejligt, også at få lov at være 'enebarn' med mors (og/eller fars) fulde opmærksomhed, bare engang imellem :-). Når Charlie får søskende er det helt sikkert også noget jeg/vi vil huske. KH. Laura

    SvarSlet
  17. Skønne billeder fra en sikkert lige sp skøn ferie! Jeg fulgte også med på instagram og jeg syntes billederne fra jeres middag hvor Bertram har butterfly på er helt fantastisk!

    rigtig god tur til München med Rasmus :-)

    SvarSlet
  18. Skønne billeder og dine drenge er bare skønne. Dejligt at se hvordan de nyder deres alenetid med mor :)
    KH. Susan

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.