lørdag den 5. oktober 2013

Skønhedsfavoritter - rens og scrub / Beauty favorites - cleans and scrub


Dette er første indlæg i en lille serie, hvor jeg gennemgår min badeværelseshylde og mine daglige skønhedsrutiner.

Jeg sværger til produkter uden kemi og det er ved at være et årti siden jeg sidst har udsat min hud for parabener og andet uhyggeligt stads der ikke har noget at gøre i min krop.

Et af mine klare favoritmærker er Rudolph Care. Det er økologisk, rent, og som en mega bonus så dufter det godt, hvilket langt fra kan siges om al økologisk hudpleje. 
Udover Rudolph Care er jeg meget glad for SUKI, Beauté Pacifique, REN og The Organic Pharmacy.

Hver morgen og aften bruger jeg Rudolph care Cleansing Milk. Putter 4-5 pump på en vatrondel, som jeg så gnider sammen med en anden vatrondel og renser min hud med. Intet vand der kan udtørre huden - bare dejlig blød creme. 

1-2 gange om ugen bruger jeg så en scrub og der har jeg lidt forskellige at vælge imellem.
Facial Scrub Mask fra Rudolph Care, som også er en maske man lader bliver siddende og som fugter helt utroligt meget. Virkelig lækker at bruge en dag hvor man har lidt ekstra tid til selvforkælelse.

En mere let udgave og nok min favorit af de tre er Micro Polish Cleanser fra REN. En virkelig lækker scrub med en mousse-agtig konsistens som sammen med lidt vand bliver til en dejlig skånsom scrub. Rigtig god og mild hvis man som mig godt kan have tendens til rødmen, hvis produkterne bliver for skrappe. Den er helt uden parfume, hvilket jeg rigtig godt kan lide.

Fra SUKI har jeg den mere grovkornede Exfoliate Foaming Cleanser. Den renser virkelig igennem og man får den der gode følelse af at alle døde hudceller er helt væk, når man har brugt den. Den er grovkornet men selv med min sarte og rødmende hud kan jeg bruge den uden at blusse op og få decideret svie, som jeg godt kan få af andre ansigtsscrubs. Og så dufter så skønt af citrongræs.

Efter rens og scrub slutter jeg af med Facial Mist fra Rudolph Care. Antioxidanter på flaske!



-------



This is the first in a series of posts about my beauty routines and favorite products.

These are what I use to cleanse my skin. 
I only use organic skincare or at least skincare without artificial fragrance and parabenes. My favorite brands are Rudolph Care, REN, SUKI, Beauté Pacifique and The Organic Pharmacy.


28 kommentarer:

  1. Jeg er helt på herrens mark, når det kommer til hudpleje, så jeg takker ydmygt og sætter alle dine anbefalinger på min ønskeseddel. Jeg er stadig typen, der kan finde på at bruge den samme (billige) fugtighedscreme til krop og ansigt, og det kan man jo slet ikke tillade sig i min alder. Shame on me!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej, fy fy med bodylotion i ansigtet! :-)
      Pay attention i denne indlægsserie så!

      Slet
  2. Jeg sværger til Ole Henriksen, men jeg må indrømme at jeg ikke aner hvordan det er med kemi i hans produkter, men lækre er de i hvert fald !!!!
    Kh Maria

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, der må jeg også være dig svar skyldig - det ved jeg heller ikke.

      Slet
  3. Dybt forelsket i Origins!!
    Syntes at det er et super sjov og meget spænde tema du vælger at dele.. ser frem til de næste.
    - Det er jo altid sjov og spænde at se hvad vi forskellige går og bruger til hverdag. ( især fordi det er så stor en del af kvindes hverdag, at se godt ud og føle sig lækker. super spænde tema, FAN!! )
    Klemm

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at du nyder indlægget og glæder dig til de andre :-)

      Slet
  4. Jeg har de sidste mange år brugt Origins. Jeg tror dog at jeg vil prøve Rudolph care, når du siger at den også dufter godt..... jeg synes nemlig også at det er en stor del af det, at man kan dufte urterne, frugterne osv. som er i produktet, så føler jeg mig dejlig sund og frisk :o)
    Tak for endnu et godt tip.

    SvarSlet
  5. Kære Ulla. Jeg elsker simpelthen denne her slags indlæg og blev ellevild, da jeg læste i første sætning, at du havde tænkt dig at lave en serie. Faktisk bruger jeg den øjencreme, du engang havde anbefalet på instagram og er meget glad for den. Tak for det og for en dejlig og topinspirerende blog.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej, hvor dejligt at du er vild med disse indlæg :-)
      Ja, den øjencreme bruger jeg også stadig HVER dag! Den er så god!

      Slet
  6. Ih ja, jeg ELSKER også produkterne fra Rudolph Care! Måske viser du i et andet indlæg hvad du bruger som fugtighedspleje? Jeg sværger til Weledas mandel ansigtscreme,men er spændt på at høre hvad du bruger i din daglige rutine sammen med Rudolph Care, REN og Suki.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det kommer jeg nemlig ind på i næste indlæg ;-)

      Slet
  7. Spændende indlæg! Dejligt med nyt input og gode gave ønsker er op til jul :-) Glæder mig til de næste indlæg i serien.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er jo altid godt med lidt gaveinspiration :-)

      Slet
  8. Lækkert koncept med en dullegrejs-serie! Jeg har ikke så meget erfaring med Rudolph Care udover scrub-masken! Men tilgengæld ELSKER jeg Beaute Pacifique! Glæder mig til at høre om dine erfaringer med den serie også! Jeg synes dæleme det er noget der virker!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er virkelig også nogle gode produkter! Min mor som i mange år var afdelingssygeplejerske på to hudafdelinger på Marselisborg Hospital var med til at taste dem i sin tid (da det bl.a. var en læge derfra der havde været med i udviklingen af BP). Hun skulle bruge A vitamin cremen kun på den ene halvdel af ansigtet (i 3 mdr., tror jeg det var). Dengang var jeg 18-19 år og boede stadig hjemme, og jeg kan virkelig huske hvordan den creme bare virkede. Hun havde simpelthen færre rynker i den ene halvdel af ansigtet end den anden da test-tiden var gået. Især under øjnene var det helt tydeligt. Og min mor der ellers var virkelig skeptisk over for alt hvad der hed antirynkecremer måtte bøje sig for den serie og har brugt det lige siden.
      Så ja, det virker! :-)

      Slet
    2. Hold da op Ulla! Ja, så kan man da kun blive fan! Elsker den slags erfaringer... Det er 1000 gange bedre reklame end alverdens kampagner;)

      Slet
  9. Er selv ved at prøve Rudolph Cares Facial Oil, men tror det er lige rigeligt olieagtigt til mig.... måske jeg skal prøve en maske, som du skriver om. Altid godt med afprøvede tips og tricks.

    SvarSlet
    Svar
    1. Olien er også for meget for mig. Min hud bliver simpelthen overfugtet og stopper til hvis jeg bruger den hver dag, men jeg elsker at bruge den ind imellem som en god fugtkur :-)

      Slet
  10. Vil bare tipse deg om at Rens produkter dessverre inneholder enkelte stoffer som ikke er bra dersom man øsnker å unngå uheldige stoffer. Kremene som jeg har sjekket inneholder to av stoffene på EUs liste med 26 stoffer som kan fremkalle allergi... Tenkte bare jeg ville informere deg. Jeg hadde tenkt å kjøpe kremene deres, men lot være da jeg fant dette ut.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej øv da! :(
      Men tusind tak for oplysningen. Det er jeg rigtig glad for. Troede den var helt fri for skadelige stoffer den serie.
      Det samme skete for nogle år siden hvor jeg brugte Jurlique. Da fandt man også lige pludselig ud af at det alligevel indeholdte nogle skadelige stoffer. Øv, hvor er det bare en jungle.

      Slet
    2. Ja, det er vanskelig å finne virkelig rene produkter. Jeg gikk inn på Rens ingredienseliste for sikkerhets skyld og ser at rensekremen du viser inneholder både Limonene og Linalool. Det blir spennende å følge deg videre i "jungelen" :) Jeg er alltid på leting etter gode og "sunne" produkter :)

      Slet
  11. Jeg melder mig også under fanen for Origins. Deres produkter er lækre og meget skånsomme.

    Lækkert indlæg Ulla. Vil se frem til at følge med i din serie, selvom billeder af dine også er lækre at kigge på.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kender faktisk intet til Origins produkter. Er de også uden kemi og kunstige duftstoffer?

      Dejligt at du kan lide indlægget :-)

      Slet
  12. Sikke et godt indlæg:-)
    Jeg har længe overvejet at prøve rudolph produkterne, men er der mon parfume i så, siden de dufter så dejligt?:-)

    SvarSlet
  13. Uh, lækkert med et indlæg om hudpleje - elsker at høre anbefalinger om produkter jeg ikke selv har prøvet. Jeg har endnu ikke prøvet Rudolph Care - men kan forestille mig, at de er ret lækre. Jeg bruger Nuxe, som jeg faktisk er ret glad for. Har dog overvejet om jeg skal prøve Tromborgs produkter - de skulle også være ret lækre og så støtter jeg et dansk mærke:-)

    SvarSlet
  14. Ih, jeg glæder mig til at følge den her serie. Der bliver nok et par punkter til ønskesedlen ;)

    SvarSlet
  15. Jeg begyndte for et par år siden at bruge Rudolph efter at have det dem hos dig :) krigens synes jeg også er gode.
    Vh. Louise

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.