torsdag den 17. oktober 2013

Skønhedsfavoritter - Ansigtscreme / Beauty favorites - Facial cream



Jeg har faktisk lige for tiden fem forskellige ansigtscremer på min badeværelseshylde.

Jeg bruger nemlig lidt forskelligt alt efter min huds behov for fedt og fugt. Om sommeren er min hud generelt mindre tør end om vinteren og derfor bruger jeg i sommerhalvåret udelukkende lette men nærende og selvfølgelig foryngende ansigtscremer.

En anden grund til at jeg har så mange forskellige er faktisk at jeg har to badeværelser. Et på nederste etage hvor vores soveværelse er og så et på 1. sal hvor vi har stuer og køkken. Erfaring har lært mig at hvis jeg skal lykkedes med at få udført mine skønhedsrutiner hver morgen (og aften for den sags skyld), så er jeg nødt til at have produkterne i nærheden af hvor jeg er, så jeg husker det.
Derfor har jeg produkter på begge badeværelser og har derved lige sagerne ved hånden hvad end jeg går i bad nedenunder eller ovenpå.

Min hud kan meget nemt stoppe til af for fede cremer og derfor bruger jeg egentlig for de meste de to letteste cremer jeg har,
SUKI Facial Lift Ultimate Firming Cream - min dyreste men også klart lækreste og mest effektive ansigtscreme. Den fugter uden at fedte og så er den sprængfyldt med alverdens cellefornyende, opstrammende og helende ingredienser. Den både reducerer rynker og solskader og når jeg er effektiv med den - dvs. bruger den morgen og aften i en periode - så kan jeg klart se en forskel på min huds glød. Jeg ved ikke hvor meget jeg tror på at en creme kan få rynker til at forsvinde, men jeg ved i hvert fald at når min hud er rigtig gennemnæret og fugtet, så bliver mine rynker og linjer betydeligt mindre.

Skulle jeg bruge SUKI cremen morgen og aften altid så synes jeg ganske enkelt det vil blive for dyrt, så derfor bruger jeg også Antioxidant Facial Cream fra The Organic Pharmacy som koster under det halve og er virkelig drøj i brug.
Den er super lækker og blød i konsistensen og giver masser af fugt samtidig med at huden stadig kan ånde. En ansigtscreme jeg altid vender tilbage til.

Når min hud i vinterhalvåret har brug for lidt mere fugt, så bruger jeg Acai Anti-ageing Facial Moisturizer fra Rudolph care. En mellemtung ansigtscreme som jeg stadig kan bruge hver dag uden at stoppe til. Masser af fugt og pleje og en virkelig lækker og velduftende creme.

I den tunge ende har jeg så Acai Anti-stress Facial Cream fra Rudolph Care. En virkelig rig og fugtende creme, som er perfekt at påføre inden man suser ud i kulden om vinteren.

Til sidst har jeg den creme som jeg har brugt i allerlængst tid. Nemlig Créme Métamorphique. En Vitamin A Anti-wrinkle Creme fra Beauté Pacifique. Den startede jeg med at bruge da jeg var i starten af tyverne og har brugt den on and off lige siden. Det er en virkelig lækker og fremfor alt meget effektiv creme.

Da den i sin tid blev udviklet af danske dermatologer var min mor (som var afdelingsygeplejerske på to hudafdelinger) med til at teste lige netop denne A vitamin creme.
Hun var med andre ord forsøgsperson og skulle bruge cremen hver dag i en periode på vist nok nogle måneder. Hun skulle kun bruge den i den ene side af ansigtet, så man selvfølgelig på den måde bedre kunne se effekten.
Min mor var dengang meget skeptisk overfor anti-rynkecremer og deres lovede effekt, så hun var ligesom os andre i hussatnden meget positivt overrasket over at kunne se den tydelige forskel fra den ene til den anden ansigtshalvdel da forsøgsperioden var overstået. Lige præcis med denne creme har jeg altså set effekten ske lige for øjnene af mig og den kan med rette bære betegnelsen anti-wrinkle.

Min mor har naturligvis brugt cremen lige siden sammen med mange andre produkter fra Beauté Pacifique. Og jeg må nævne at hun virkelig ikke har mange rynker sammenlignet med andre på hendes alder!
Den er lidt til den fede side for mig, så jeg kan ikke bruge den hver dag året rundt, men jeg bruger den alligevel et par gange om ugen som dagcreme.

Jeg bruger stort set aldrig ansigtscreme til natten. Der bruger jeg næsten udelukkende serum (som jeg vil skrive om i næste skønhedsindlæg). Hvis jeg bruger ansigtscreme om natten, så er det en af mine lette så min hud stadig kan ånde.


Og husk at få de der nærende sager helt ned på hals og decolite (øverste af brystkassen).


------


This is what I use on face and neck. Anti-age and moist are the key words.

6 kommentarer:

  1. Det lyder alt sammen så lækkert. og vil også så gerne gøre det bedste for min hud. Og nu kommer vi så til mit spørgsmål, når du vælger produkter hvor har du så din viden fra? nogen der anbefaler dig det eller hvad gør du dine køb ud fra? det er jo så forskelligt hvad man høre folk sige. Går du i Matas får du et at vide, går du til klinik og får behandling så anbefaler de en anden ting. jeg sys det er så svært at blive klog på hvad der er godt og skidt. Når jeg har været på klinik så kritisere de næsten alle mærker og fremhæver det mærke de lige føre, som det bedste. Nu hvor jeg er arbejdsløs gravid, har jeg ikke pengene, så det er blevet til apotekets serie uden parfumer og parabener. Men når der er råd til det igen, vil jeg gerne investere i lidt mere lækkert... mna bliver jo heller ikke yngre :)
    Kh. Susan

    SvarSlet
  2. Jeg kender ikke nogen af de cremer du har stående, men A-vitamin cremen, tror jeg at jeg må prøve. Jeg har for nylig vundet serum fra Beaute Pacifique, og den er jeg vildt glad for. Der ud over bruger jeg lige nu cremer fra Origins. Det er første an jeg prøver det mærke, men dem er jeg faktisk også ret glad for. Jeg har i flere år brugt rens og creme fra Bio Beaute by Nuxe, men trængte til at prøve lidt nyt :-) Tak for inspiration!

    SvarSlet
  3. Rudolph Care er også blandt mine ansigtscremer - så lækker og duften er himmelsk!

    SvarSlet
  4. Jamen så fik jeg da lige pinnet et par julegaveønsker, tak for det :)

    SvarSlet
  5. Oh my, du siger ord, som jeg aldrig har hørt (selvom jeg har hørt mange;o). Jeg går overhovedet ikke op i den slags, men er ret godt tilfreds med mit udseende alligevel. Har slet ikke råd til det, så her er favorit-'produktet' kokosolie;o)

    SvarSlet
  6. Tak for gode råd! Kunne også godt tænke mig at høre hvilke shampoo/balsam du bruger, da jeg især mangler en god balsam uden en masse skidt i..

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.