lørdag den 12. oktober 2013

Miniferie med mellembarnet / small vacation with my middle child

Billeder er fundet på Google

Mandag tager vi hul på uge nummer to af drengenes efterårsferie. Alfred er hjemme begge uger imens de to store i den forgangne uge har været i feriegruppe i Det Blå Hus - Steiner skolens SFO. De laver altid et super fedt ferieprogram med museumsbesøg, fosiludgravning, græskarlygtelavning og en masse andre aktiviteter. Drengene får altid lov til selv at vælge om de vil i feriegruppe i Det Blå Hus eller om de vil være hjemme hele ferie. De vælger stort set altid en uge hvert sted, så næste uge står den på feriedage med familien. Vi får Farfar på besøg og så skal jeg på en minirejse hver med de to store drenge.

Imorgen tidlig tager jeg toget sammen med Bertram. Destinationen er det nordøstlige Frankrig. Hovedstaden i Alsace - Strasbourg. Ligesom Bruxelles er jeg sikker på at byen har meget mere at byde på end EU politik. Billederne herover af bydelen "Petit France" kunne tyde på det.

Jeg glæder mig umåedeligt til bare at være alene sammen med Bertram. Bertram er nok den af mine tre drenge der ændrer mest adfærd når han har mig alene i forhold til når hans søskende er tilstede.
I det daglige kan der være ret mange konflikter imellem ham og Rasmus. Aldersmæssigt er de tæt på hinanden og der er en del konkurrence. Bertram ser så meget op til Rasmus og vil være som ham og gøre som ham men samtidig er han konstant på vagt overfor ham, og han lader sig meget nemt provokere af Rasmus (som også lige ved hvilke knapper han skal trykke på).

Når han er alene med enten mig eller Bo så slapper han fuldstændigt af. Der er ingen til at dele opmærksomheden med og han behøver ikke bruge energi på at at påkalde sig den.
Det er i de stunder man virkelig kommer tæt på ham og får hele hans dejlige, kærlige og nysgerrige væsen at føle. Han elsker virkelig de stunder ligeså meget som vi voksne.

Hvad vi helt præcist skal lave i Strasbourg ved vi ikke endnu. Det eneste jeg indtil nu har læst er at der findes en kanalrundfart som skulle være ret god for børn. Man har nemlig lavet høretelefoner med lydspor til børn, hvor der fortælles en historie om en pirat samtidig med at man får mange facts at vide om byen. Det tror jeg lige er noget for Bertram, så det skal vi helt sikkert.
Resten må vi finde ud af henad vejen. Hyggeligt bliver det i hvert fald!


------


Tomorrow morning Birdie and I are off to a 3-day holiday just the two of us. 
We are going to the northeastern part of France. Strasbourg - the capital of the region of Alsace.
I am really looking foreward to just spending time with him and to give him my full attention. He loves those moments as much as I do and I know we are going to have a good time.


11 kommentarer:

  1. Åh hvor hyggeligt! Jeg skulle have været au pair i Strasbourg, men endte med kun at blive en måned - nå men, ville egentlig bare sige, at det er en fantastisk by med så meget hygge, varme og sjæl! Rigtig god tur til jer...
    Louise

    SvarSlet
  2. Rigtig god tur til dig og Bertram, det bliver da dejligt for jer :-)

    Og så et helt andet spørgsmål.
    Jeg har nu rodet i diverse HTML-koder og kan simpthen ikke regne ud, hvordan du har fået ikoner og linien centeret, der hvor du har BLOG KONTAKT osv. Vil du røbe det for mig ;-)

    Kh Camille.

    SvarSlet
  3. Det er altid noget helt særligt at være på tomandshånd med børnene og du har måske ret i at det i særlig grad gælder for mellembørn. Jeg håber I får nogle helt fantastiske dage sammen og tænker at I helt sikkert finder et eventyr eller to.

    SvarSlet
  4. Jeg har lige været i Danmark på miniferie med mit midterbarn. Han snakkede nonstop fra det øjeblik vi lukkede døren bag os. ;-) Det er bare skønt, når man har muligheden for at have dem lidt alene, og at lave ting som netop de gerne vil (vi så flyvemaskiner i biffen...). Lige meget hvad du og Bertram finder på, så skal det nok blive godt. For I har hinanden og du har tid til at lytte. Og der er ikke andre søskende at tage hensyn til. Og ps. jeg forundres altså gang på gang over, hvor meget dine tre ligner mine tre i deres 'roller'. :-)

    SvarSlet
  5. Dine beskrivelse om Bertram kunne være en beskrivelse om Ella... Vist på tide, at jeg giver hende ene-timer... Tak for påmindelsen ;) og rigtig god tur til jer ;)

    SvarSlet
  6. that sounds really special! have a great time with your lovely son!

    SvarSlet
  7. Det er SÅ skønt at have sine dejlige børn helt for sig selv og hver for sig nogle gang. Jeg elsker det - og jeg bliver helt glad at at følge jeres tosomheds-tur på instagram :)

    SvarSlet
  8. Jeg syntes det er fantastisk at du tager på ferie med et af børnene ad gangen. Nu har jeg selv kun en datter, så jeg kan kun forestille mig hvor hektisk en hverdag med 3 børn kan være. Så jeg Tor det er skøn for både dig og Bertram med tid for bare jer 2 sammen. Jeg ønsker jeg en rigtig god tur

    Kh maria

    SvarSlet
  9. Fantastisk idé at tage afsted med kun ét barn! Det kommer I begge til at få rigtig meget ud af :) God tur & god fornøjelse.

    SvarSlet
  10. Ih hvor skønt med endnu en tur, synes det er så fedt du rejser med dem hver især. Håber i får en fantastisk tur. Lige et andet spørgsmål, hvordan er det aldersspredningen er mellem dine drenge?

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.