fredag den 11. oktober 2013

Hjælp børn i nød


For et par uger siden blev jeg kontaktet af CharityAntivirus som ville høre om jeg ville være ambassadør for og hjælpe med at sprede budskabet om den store kampagne de lige nu i disse dage lancerer i Danmark og som senere hen skal spredes globalt. Min svartid var sådan cirka nul komme nul sekund. Selvfølgelig ville jeg da det!

CharityAntivirus er en kampagne der er lavet til at samle penge ind til børn i nød.



CharityAntivirus er startet af IT entreprenøren og sikkerhedseksperten Janus Rægaard Nielsen der har et kæmpe hjerte for børn i nød. Han ønskede derfor at finde en måde hvorpå han kunne hjælpe de børn.

Derfor brugte han sine kompetencer på at udviklede en computer antivirus software og valgte at alt overskudet fra salget af den software skal gå til børn der på den ene eller anden måde trænger til hjælp.
Jeg er fuld af beundring til den mand. Tænk at bruge sine kompetencer på den helt igennem uselviske måde. Helt fantastisk!

Jeg er slet ikke en haj til teknologi og hvis du heller ikke er det, så kan du læne dig opad at den teknologi der er brugt i CharityAntivirus softwaren er blevet kåret til "The best antivirus tecnology in the world" 3 år i streg. Så produktet man får for sine penge er garanteret 100% i orden!

Når man downloader antivirus programmet bestemmer man selv hvad det skal koste og 100% af overskuddet går så til børnevelgørenhed. Overskuddet forventes at udgøre 80% af salget.
De organisationer som CharityAntivirus støtter er BØRNEfonden, ChildFund Alliance, Børns Vilkår og The Agger Foundation.

The Agger Foundation har som navnet antyder landsholds- og Liverpoolspiller Daniel Agger i front og det er også Daniel Agger CharityAntivirus har allieret sig med for at sprede budskabet om kampagnen.

Her kan du se ham sammen med en lille charmerende lyshåret dreng i CharityAntivirus kampagnevideoen. Som i øvrigt har musik af fantastiske Mads Langer.


Du kan læse meget mere om kampagnen og om softwaren på deres egen hjemmeside HER. Eller på deres Facebook side lige HER.

Jeg håber virkelig på kæmpe mæssig succes til denne kampagne!





2 kommentarer:

  1. Tænkte nok der ville komme flere blogkvinder på banen med dette indlæg. Vores indlæg ligner til forveksling hinanden! Vi må jo have det på fuldstændig samme måde 😃
    Kh Tine

    SvarSlet
  2. Ja jeg tænkte også nok at de havde taget fat i flere bloggere.
    Hehe, ja vi har da helt samme vinkel på sagen, kan jeg godt se :-)
    Synes bare det er sådan en fed måde at bruge sine evner på. Hatten af for ham Janus!
    Kh Ulla.

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.