torsdag den 31. oktober 2013

Halloween morgen / Halloween morning




Det var som om min skov imorges vidste at det idag er Halloween. Adrig har jeg set den så dyster og uhyggelig. Tyk tåge omhyllede træerne og stilhed. Kun små dryppende lyde og puslen fra skovbunden vidnede om at den var i live.

Årets uhyggeligste dag. Ja, det tør siges. Temmelig skræmmende løbetur. Jeg havde mest af alt lyst til at spæne så hurtigt jeg havde lært væk fra den uhyggelige scene, men på den anden side blev jeg så fascineret at jeg måtte stoppe op og fotografere med mit lille mobilkamera.

På et tidspunkt stod jeg helt stille og bare lyttede. Man kan blive helt paranoid af alle de små knasende lyde der kommer når skoven vågner. Fantasien kan hurtigt få frit løb og der skulle ikke mange tanker til før jeg syntes jeg så både zombier og ansigtsløse hætteklædte skikkelser ud af øjenkrogen.

Halloween. Idag går det løs.



------



This morning as I was going for my morning run it was as if the woods new it was halloween today. Never have I seen it look so scary. 
Scariest day of the year. I'd say so! Most of all I felt like running as fast as I could out of there but somehow despite of my fear I managed to stop up and just look. And listen to all the little sounds as the forrest woke up. 
It is easy to let your imagination run wild and as I stood there all alone I was sure I saw both zombies and dark hooded beeings.

Holloween is here.....






48 kommentarer:

  1. Ja det tør siges, sikke en uhyggelig Halloween scene. Godt det ikke var mig der var alene på løbetur der!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var temmelig god opvarmning til halloween idag :-)

      Slet
  2. Ret uhyggeligt, men også sindssygt smukke billeder! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, der var nemlig noget helt magisk over skoven i den tåge :-)

      Slet
  3. Total scary - god timing!!!

    SvarSlet
  4. Fantastiske billeder. Godt gået af dig og mobilen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Ja, med lidt redigering kom de til at se helt ok ud de mobilbilleder :-)

      Slet
  5. Hvor er det flot! I er da helt klar til uhygge ovre hos jer :-)
    Rigtig god og uhyggelig torsdag ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - ja, der var virkelig lagt i kakkelovnen til meget uhygge med den skov der :-)

      Slet
  6. Armen - hvor er det bare nogle fede billeder!! Det kan godt være det var lidt uhyggeligt - men der ville jeg altså godt have været...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Ja, det var nemlig scary og fascinerende på samme tid :-)

      Slet
  7. Jeg synes nærmere det ser magisk ud - jeg forestiller mig i hvert fald at i de fantastiske minutter hvor solen rigtig bryder igennem, er vildt flotte :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var de også. Og den brød igennem for vi havde solskin resten af dagen igår. Utroligt at en helt klar solskinsdag kan starte på den måde, ikk :-)

      Slet
  8. Fantastiske billeder Ulla. Det der med træerne hvor der er opslag på, det så jeg først som et stk der manglede af træet, der lige midt på…….griner, ja det er vist en uhyggelig dag ;-)

    Kh Camille.

    SvarSlet
  9. Wæææ, uhyggelig!! Men veldig fine bilder Ü Happy Halloween!

    SvarSlet
  10. Fantastike billeder! Og meget uhyggelige billeder. .

    SvarSlet
  11. Øj... Jeg var nok sprintet... Og der skal ellers meget til ;)
    Vildt flotte billeder - det er så fascinerende hvad tåge kan gøre!
    Happy halloween....

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er helt vildt flot når det er tåget, synes jeg. Landskaberne ændrer fuldstændig karakter.

      Slet
  12. Smukt, smukt og atter smukt!!!

    SvarSlet
  13. Utrolig flotte billeder - tilslutter mig lige koret :-)

    SvarSlet
  14. Uha - seje billeder, de ser jo helt surrealistiske ud! Men jeg havde nok også ladet min fantasi løbe af med mig i de omgivelser - er mega mørkeræd og har en, nogle gange, lidt for livlig fantasi :)

    Og så lige noget helt andet; nu du skriver mobilkamera, er det det i din iphone eller har du et andet lille et? Jeg er nemlig lidt på udkig efter et kamera, der er mindre end vores store spejlrefleks, men som tager lidt bedre billeder end min iphone.

    SvarSlet
    Svar
    1. Er også mega mørkeræd! Løber altid med nogle venner i skoven, da jeg ikke er glad for at løbe alene, men vi bor lidt i hver sin retning af skoven, så på den sidste halvanden kilometer skilles vi altid og igår var det meget uhyggelige halvanden kilometer!!

      Billederne er taget med mit iPhone 5 kamera. Det er egentlig et ret godt kamera så længe forholdene er gode. Dvs. i helt almindeligt dagslys. Så snart der som her var lidt tåge og tusmørke, så har man brug for nogle manuelle indstillinger som ikke lige findes på mobilkameraet. Det fuldautomatiske kamera prøver derfor at kompenserer for det manglende lys ved at gøre billederne lysere end der faktisk var i virkeligheden. Derfor var jeg nødt til at lige at smide billederne her en tur igennem Photoshop for at korrigere lidt på lys og kontrast, så de kom til at se ud sådan som jeg rent faktisk oplevede det ude i skoven. Jeg har gjort dem lidt mørkere og rettet lidt på farvetemperaturen (hvidbalancen som det så fint hedder). Uanset hvilket kamera man bruger så kan det aldrig se så godt som ens egne øjne gør og det er derfor billedredigering er så genialt. Der kan man ligesom genskabe det ens øjne faktisk så og det ens sind oplevede. Det er med den filosofi jeg redigerer mine billeder :-)

      Jeg vil helt vildt gerne have sådan et Nikon 1 kamera. Det er lille og kompakt men tager super billeder. Desværre så er det næsten ligeså dyrt som en spejlreflekskamera, så det er ikke lige sådan et impulskøb man foretager sig :-)

      Slet
    2. Tak for svar. Jeg har haft kig på både et Sony Nex5r og et Canon Ixus 510hs, de har nemlig begge Wifi hvilket tiltaler mig enormt meget. De er dog også i hver sin ene af prisskalaen og jeg overvejer om ikke det mindste kunne være godt nok eller om der er for lidt vundet ved det ift. mit kamera i iPhonen. Overvejelser, overvejelser :)

      Slet
    3. Man kan få et objektiv-kamera fra Sony til at montere på iPhonen. Det har jeg lige opdaget og det ser altså ret fedt ud.

      Slet
  15. Hold nu op nogle fede billeder!! Uhyggelige og samtidig utrolig smukke!! Den kirke.... det løb mig koldt ned ad ryggen, da jeg så det billedet... fedt, hihi :D

    /Anja N

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, hvad sker der også lige for at der skal ligge et forladt kapel midt i vores skov? Uh, det er uhyggeligt!! :-)

      Slet
  16. Uhuh, det havde jeg ikke turdet, men sindssygt fantastiske billeder Ulla, tak fordi du stoppede op :-)))

    SvarSlet
    Svar
    1. Taaaak! Og det var så lidt da. Jeg fik da lige skubbet lidt til angsten i mig :-)

      Slet
  17. Wow, minder jo nærmest om uhyggelige scener fra en eventyrfilm - rigtig flot fanget med et mobilkamera :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var totalt filmscene agtigt derude. Ja, efter lidt redigering så blev de helt gode de mobilbilleder :-)

      Slet
  18. Flotte billeder. Lige til en eventyr-bog.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var så eventyrligt, fint og uhyggeligt på samme tid :-)

      Slet
  19. Creepy billeder - er de efterbehandlet med lys og farve og sådan - eller var der virkelig så gyseragtigt i skoven i morges? :)

    Uanset hvad er billederne vildt smukke på en uhyggelig måde ;)

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, søde Mirjam! :-)

      Jeg skrev lige en masse om billedredigering til Mie lidt længere oppe, så jeg copy paster lige til dig her:

      Billederne er taget med mit iPhone 5 kamera. Det er egentlig et ret godt kamera så længe forholdene er gode. Dvs. i helt almindeligt dagslys. Så snart der som her var lidt tåge og tusmørke, så har man brug for nogle manuelle indstillinger som ikke lige findes på mobilkameraet. Det fuldautomatiske kamera prøver derfor at kompenserer for det manglende lys ved at gøre billederne lysere end der faktisk var i virkeligheden. Derfor var jeg nødt til at lige at smide billederne her en tur igennem Photoshop for at korrigere lidt på lys, farve og kontrast, så de kom til at se ud sådan som jeg rent faktisk oplevede det ude i skoven.
      Jeg har gjort dem lidt mørkere og rettet lidt på farvetemperaturen (hvidbalancen som det så fint hedder). Uanset hvilket kamera man bruger så kan det aldrig se så godt som ens egne øjne gør og det er derfor billedredigering er så genialt. Der kan man ligesom genskabe det ens øjne faktisk så og det ens sind oplevede. Det er med den filosofi jeg redigerer mine billeder :-)

      Kh Ulla.

      Slet
    2. Jeg leger ofte også med de helt basale ting på mine billeder og synes også at det er fantastisk at man kan ændre billedernes stemning, til den man synes er den rette - også når hvidbalancen fx. er indstillet forkert. Desværre har jeg ikke Photoshop at lege med, men der er jo også mange andre simplere programmer, som stadig kan det basale.

      Kh. Mirjam

      Slet
  20. vildt skræmmende men mega flotte billeder!!

    SvarSlet
  21. Wow hvor fortryllende og en lille smule scary (:

    SvarSlet
  22. Fantastisk smukt - det er ren gotik og Tim Burton'sk eventyrlig uhygge.. Sådan en stemning spæner man ikke fra, men står helt stille og suuuger ind (og/eller fotograferer ;-))
    Tak for billederne.

    SvarSlet
  23. Total Narnia..... Fanstastisk smukt men ogsaa uhyggeligt :-)

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.