torsdag den 3. oktober 2013

Broccoli til morgenmad / Broccoli for breakfast



Det lyder næsten som en straf og det kunne det såmænd også godt være for mig, hvis der var tale om kogt broccoli.
Jeg er slet ikke vild med kogt broccoli men jeg elsker både rå og stegt broccoli og når man kæmper med lidt efterårssnue og feber, så er det ikke helt dumt at starte dagen med den sunde grønne sag.

Til mine to obligatoriske morgenæg spiste jeg således idag en salat af stegt broccoli, sprødt æble, semitørrede tomater og solsikkekerner. Alt sammen vendt i en marinade af olivenolie, citronsaft og lidt salt og peber.

Den syrlige dressing må meget gerne hældes over broccolien lige når den kommer af panden. Så suger de små buketter så dejligt meget smag.

Uhm, det var altså en god salat - som jo selvfølgelig også kan spises på andre tider af døgnet.

Idag er det tysk helligdag, så ungerne er hjemme fra skole og børnehave. Nu vil jeg cykle mig en tur med familien og se om en god portion frisk luft ikke kan blæse den sidste sygdom ud af mig.



------



It almost sounds like a punishment at if it was boiled broccoli it also would be for me. 
I don't fancy boiled broccoli but I love it raw or pan fried and with a cold and a little bit of fever in my body it is absolutely great to start the day with this healthy green buddy.

I made a salad with pan fried broccoli, semi dried tomatoes, sunflower seeds and crisp apple cubes. I tossed it all in a dressing made of olive oil, lemon juice, salt and pepper. It was soooo good!



21 kommentarer:

  1. uhm det ser lækkert ud :-)
    Jeg ville ønske, jeg havde den tid, du har.
    Jeg fik ikke kommenteret på dit indlæg om kommentarer i blogland (hvor ironisk er det lige?). Men jeg har tænkt rigtig meget på det. Og jeg vil selv lave et indlæg om det en af de nærmeste dage. Jeg synes, du har fuldstændig ret. Hos mig har problemet dog udviklet sig til også at gælde mine egne indlæg, forstået på den måde, at indlæggene bliver færre og færre. Både fordi det er så meget nemmere og hurtigere at lægge et billede på IG, men så sandelig også fordi jeg oppe i mit hoved tænker "Nej, det passer bedre til IG" eller "Det er for "kedeligt" til bloggen". Så jeg vil hanke op i mig selv. Jeg vil ikke "bare" skrive flere kommentarer, jeg vil også lave flere indlæg og bidrage til livet i blogland :-)
    Tak for dit ærlige og proaktive indlæg.
    kh tine

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har helt sikkert også forsømt min blog og lavet langt færre indlæg end f.eks. sidste år. Men det skal der også laves om på nu. Der skal liv i blogland nu :-)
      Kh Ulla.

      Slet
  2. Jeg har det fuldstændig på samme måde med broccoli, elsker det morgen, middag og aften ;) - men ikke kogt. (har det på samme måde med nærmest alt slags kål)
    God fridag og rigtig god bedring! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, der er egentlig ikke noget kål der smager godt kogt, men den smag det får når det steges er jeg bare vild med :-)
      Også god dag til dig!

      Slet
  3. for pokker det ser godt ud. Savner mine æg om morgenen, men det her gravid halløj får mig til bare at ville ha BRØD... og OST... Håber snart lysten til æg kommer igen.. savner min sunde livsstil... utroligt man kan savne noget og så bare ikke leve efter det.. Men hormonerne raser.. så jeg må bare vente til min krop igen er normal :)
    Ha en skøn fridag med familien :)


    Kh

    SvarSlet
    Svar
    1. Arhmen, sådan var det også i alle mine tre graviditeter. Min krop har bare haft lyst til andre ting end mit hoved og man kan ikke rigtigt ignorere en gravid krop :-)

      Slet
  4. Svar
    1. Det lærer jeg nok aldrig at holde af, men råt og stegt - oh yes! :-)

      Slet
  5. it looks good. and healthy. take care!

    SvarSlet
  6. Ser rigtig godt ud. Spiser broccoli, meeen helt gode venner er vi nok ikke. Det så rigtig godt ud. Tak for inspiration.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej broccoli er en af den slags madvarer der ikke bare kan stå alene, synes jeg. Den skal lige piftes op med lidt andre gode sager og noget lækker marinade eller dressing og så smager det til gengæld også mega godt :-)

      Slet
  7. Det så veldig godt ut! Må absolutt prøves :)
    God bedring!

    SvarSlet
  8. Ser superlækkert ud. Tak for inspiration til mine morgenæg.

    SvarSlet
  9. Uhm!!! hvor ser det lækkert ud.... også noget for en vegetar som mig :o)
    Tak for inspiration.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, der kan nemlig ligge andet end bacon ved siden af sådan to speglæg :-)
      Vi spiser vegetarisk to gange om ugen og forsøger generalt at skære ned på kødet - også på andre tider af dagen end til aftensmaden.

      Slet
  10. Haps!! Det ser godt ud!

    Cecilie

    SvarSlet
    Svar
    1. Det smagte virkelig også bare helt vildt godt :-)

      Slet
  11. For dælen da! Den eneste første uge i lang tid jeg ikke har købt broccoli til ugen, og så får msn klasket inspiration i ansigtet. Nu skal jeg hente broccoli i weekenden. Mums!

    Ps. Tak for opråbet omkring kommentarer på blogland, jeg har i hvert fald ændret det nu, og giver mig til kende hos de bloggere, som jeg læser med hos. Som fx her! God weekend :)

    Kh madzvin

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.