onsdag den 30. oktober 2013

Bresaola med rå squash / Bresaola with raw courgette



Jeg er blevet ret så vild med rå squash. Skåret i helt tynde skiver og vendt i en god marinade. Uhm, det er godt!
Her har jeg kombineret det med noget andet jeg elsker - KØD!

Bresaola er en dyr råvare og især når den er økologisk som her, så det er lidt af en luksusfrokost det her. Men jeg ser på det på den her måde. Tidligere da jeg spiste meget slik brugte jeg raskvæk 30-40 kr. på en pose bland-selv slik, så nu er det i stedet for en pakke god økologisk bresaola der er mit "slik".

Du skal bruge:
En pakke bresaola
En lille squash (eller en halv stor)
Parmesan
God olivenolie
Balsamico eddike (eller glace)
Citronsaft
Salt og friskkværnet peber


Skær squashen i helt tynde skiver (evt. på et mandolinjern) og vend dem i en marinade af olivenolie, citronsaft og salt.
Bred bresaolaen ud på en tallerken og stænk lidt balsamico derpå. Læg squashsalaten ovenpå og riv lidt parmesan over og afslut med friskkværnet peber. SÅ GODT!



------



I absolutely love raw courgette and here I have marinated it in virgin olive oil, lemon juice, salt and pepper and served it on bresaola ham with parmesan cheese and balsamic vinegar. So good!


13 kommentarer:

  1. uhm - der blive jeg lige sulten igen! og jeg har altså lige spist frokost :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, jeg bliver også altid sulten inde hos dig - også selvom jeg lige har spist :-)

      Slet
  2. Ohhhm hvor lækkert !

    Det er sjovt det dér med at man sparer penge på slik, når man først er stoppet med at spise det. Jeg får det meget sjældent efterhånden, og køber det endnu sjældnere. Andrea får det til fredagsgodter, for sådan har det altid været og det ændrer jeg ikke på. Hun får dog ikke i ret store mængder. Vi voksne får hjemmelavede godter, som fx snickers fra madbanditten eller æblebåde med seriøst meget flødeskum med lakridspulver (jeg er fuldstændig off topic fra din blogindlæg lige nu, men pointen kommer. Måske). Engang imellem skejer jeg ud med 'ægte' slik. Det er som regel hvis jeg er alene hjemme med ungerne, måske en gang hver 2. mnd eller lignende. Så glææææder jeg mig helt vildt til at kyle tonsvis af bland selv slik ned i løgneren, guffe og snaske og få aldeles ondt i maven. Og jeg gør det, med god samvittighed !
    MEN (og NU kommer pointen), når jeg så sidder der, alene om aftenen, pigerne er puttet og eneste selvskab er katten og tøsetv, og guffer løs, så får jeg to tanker. Den ene er at jeg egentlig hellere ville have haft en ordentlig stor bøf med osteflødesovs, og den anden er at det jo er SINDSSVAGT dyrt med sådan en gang bland-selv.

    NYD din bresola Ulla, den ser lækker ud og jeg er sikker på den smager ligedag :-)
    Ha en dejligt dag,
    KH Maria.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen, slik er jo mega dyrt (i Danmark i hvert fald) og derfor er der altså ret meget ekstra i fødevarebudgettet til lidt luksusvarer når man kvitter sukkeret.
      Jeg går også agurk i en skål slik indimellem og har det helt ligesom dig!! Jeg ville ønske at jeg i stedet havde brugt lidt tid på at lave en god dessert med frisk frugt, flødeskum og god mørk chokolade, for jeg kan helt ærligt bedre lide det. Jeg tror mine smagsløg er blevet voksne :-)

      Slet
  3. Mmmh, lækkert - bresaola er så godt!

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg elsker bresaola!! :-)

      Slet
  4. Svar
    1. Det kan du tro det også var :-)

      Slet
  5. Mmmmh.... hvor ser det lækkert ud og dejlig nemt ud :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig super nemt at lave og smager bare så godt! :-)

      Slet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.