lørdag den 12. oktober 2013

Antwerpen / Antwerp



Jeg har stadig to byer tilbage at fortælle om fra min rejse til Belgien. Den første af de to er Antwerpen.

Antwerpen er et sandt hotspot når det kommer til mode, så interesserer du dig for mode og elsker du at shoppe så er Antwerpen byen at besøge!
Her er endeløse shoppemuligheder, fashion museum, luksus secondhand butikker, kunst og trendy og lækre kaffebarer, caféer og restauranter.

Rejser du til Antwerpen med børn kan du gå i Antwerpen Zoo, deres akvarium eller besøge chokoladebutikken The Chocolate Line, hvor man kan se hvordan chokolade bliver lavet.

Byen er charmerende og pæn med gamle bygninger og brosten, og med de røde bycykler kommer man let rundt omkring. Byen er dog heller ikke større end at man sagtens kan komme rundt til fods. 
Antwerpen ligger en times togtur fra Bruxelles og når man ankommer til hovedbanegården er det værd lige at blive lidt og lade sig imponere af den gamle og virkelig smukke bygning, der meget forståeligt ligger på listen over de 10 smukkeste banegårde i verden.

En lækker shoppegade er Lombardenvest. Her finder du både shopping til kvinder og børn.
Bl.a. ligger der en A.P.C. butik og lige ved siden af ligger "Step by Step" hvor de har en udstilling med barbiedukker i fint tøj i deres vindue. Det syntes jeg var lidt fint og originalt. Inde i selve butikken har de mærker som Isabel Marant, Alexander Wang og James Perse. Lidt længere nede ad gaden finder du Les Petites. Fineste butik, sødeste betjening og så pænt tøj! Jeg kunne have købt det hele men "nøjedes" med en über cool quiltet bronzenederdel. Åh, den er pæn! 
Købte også en laber og blød stribet strik i A.P.C. butikken. 

Derudover blev det til en del shopping til ungerne.
Jeg var i Fred & Ginger, som er en belgisk kæde med super lækkert børnetøj og så var jeg i Bellerose som begge ligger på Lombardenvest. Sidst men ikke mindst var jeg i Sweetie Darling som ligger i Kammenstraat og som var den fineste butik med alle mine yndlingsmærker. Bobo Choses, Mini Rodini, Soft Gallery, Mini & Maximus og mange mange flere. Betjeningen var enormt sød og behjælpsom og så tippede hun mig om børne outletbutikken Lola som ligger to gader derfra - på Sint-Jorispoort 15.

En anden god adresse er Graanmark 13. Her ligger bygningen af samme navn. En gammel bygning i hjertet af Antwerpen der af et ægtepar er totaltrenoveret og lavet om til restaurant, galleri, department store og privat lejlighed øverst oppe. En virkelig smuk og stilfuld bygning der absolut er et besøg værd! Som de selv skriver på deres hjemmeside: "A special house, where each and every floor tells a story". 
Vi nåede ikke at prøve restauranten men jeg smugkiggede på menukortet og hørte om de kokke der arbejder der. Oh my! Jeg skal afgjort spise der næste gang jeg er i Antwerpen! Og der bliver en næste gang!



------



The second city I visited on my Belgium trip was Antwerp. A pure heaven for fashion lovers! Lots of lots of fashion stores, second hand stores, a fashion museum, arts and trendy coffee shops, cafes and restaurants.

Antwerp is a very nice and beautiful city and when you get there by train take a moment to fully take in the greatnes and beauty of the Central Station. No wonder it is on the top 10 list of most beautiful train stations in the world.

If you are travelling with kids there is both a zoo and an aquarium and also you can go visit the chocolate store The Chocolate Line. There you can se how chocolate is made.



6 kommentarer:

  1. Belgien synes virkelig at være undervurderet/en overset lille perle.
    Jeg vil helt bestemt overveje at besøge landet en dag.

    SvarSlet
  2. Kæft, hvor er det mange fine og hyggelige billeder i dette indlæg (:

    - Kit

    SvarSlet
  3. Did you see all that in one day? Nice report of Antwerp.

    SvarSlet
  4. Yay! I'm so pleased that you went to Antwerp! Don't they have the best train station and the best window displays? Not to mention the coffees and food.... I can't wait for our next visit!

    SvarSlet
  5. Belgien bliver pludseligt en ønske rejsemål når jeg ser dine smukke billeder (-;

    SvarSlet
  6. Jeg har i flere år drømt om at komme til Antwerpen - den drøm er bestemt ikke blevet mindre nu! :)

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.