onsdag den 4. september 2013

Nye vinterstøvler til Rasmus / New winter boots for Rasmus

Jeg har netop købt disse super lækre vinterstøvler til Rasmus. De er fra Arauto Rap, som jeg tidligere har lovprist pga. både pasform og design men sørme også fordi det er økologiske sko helt uden skadelige stoffer. 
Jeg er vild med disse fordi de seje til en 9-årige dreng men uden at man skal gå på krompromis med hverken kvalitet eller komfort. De er i lækkert sort skind med ægte lammeuldsfoer der kan holde  de (ikke så) små fusser varme når kulden kommer.

De er ikke vandtætte, så til sne og slud duer de ikke, så der supplerer vi op med hans Sorel støvler fra sidste år. 

Skoene er købt hos Growingfeet.dk.


------


I just bought these cool Arauto Rap boots for Rasmus. They will keep his feet warm when the winter comes.

6 kommentarer:

  1. Ja - der er SUPER fine. Min ældste ville så gerne have haft dem, mens hans smalle smalle smalle fod, der ellers næsten altid kan være i RApperne kombineret med høj vrist passede ikke til - øv. Vi har fundet nogle seje Aiglestøvler som vi kombinerer med Grünland i stedet :-)

    Hvad med deine to mindstemænd?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, mine Rasmus har bred fod og høj vrist og disse var derfor super til ham. Jeg sidder netop og laver flere indlæg om sko, som bliver postet her de næste dage :-)

      Slet
  2. De er super fine- Må dog erkende, at jeg ikke er begejstret for hverken kvalitet eller pasform. Købte et par til Storm for to år siden og de gik fuldstændig i stykker i løbet af vinteren. De blev trådt helt skæve, blev frygtelig grimme og sad helt elendigt på hans fod. Det år tabte de også stort i Tænks test det år og det var primært pasformen der blev kritiseret... Det var præcis dem, du omtalte på bloggen, så jeg var noget overrasket over, at de ikke holdt bedre (nu er Storm generelt en spidsbelastning for alle sko og overtøj, men alligevel skal det bare holde;o) Vi er typerne, der kun køber et par vinterstøvler til hvert barn. Måske, hvis man har flere par at skifte imellem holder de bedre...

    SvarSlet
    Svar
    1. Øv, hvor ærgerligt med sådan en dårlg oplevelse.

      Vi har som sagt haft dem de sidste tre vintre (dette bliver den fjerde) og jeg har været så tilfreds. Alfred havde dem som eneste fodtøj både sidste og forrige år og de holdt hele vinteren, sad godt på foden og blev ikke grimme. De store drenge havde dem på hver dag med undtagelse af når der var meget sne eller vådt. Så havde de deres termostøvler på. Jeg har aldrig oplevet nogle problemer med alle de par vi har haft.

      Pasform er jo selvfølgelig individuelt fra fod til fod. Mine drenge har alle brede fødder og høje vriste og der har Rap bare været perfekte.

      Slet
  3. Vi har heldigvis kun haft gode erfaringer med Arauto og har købt de fiiiineste små lysebrunde tex-støvler med snørrer til lille V i år. Vi havde Kavats vinterstøvler til begge drenge sidste år og det var en fiasko :-( ELSKER Kavat for deres kompromiløshed udi økologisk fodtøj, men skoene var alt for store, brede og tykke såler der gjorde dem meget ufleksible. Vi er meget øko-hys med fodtøj og det er mit klare indtryk at det er få sko der som Arauto Rap laver uden fluor, uden hexavalent chrom og uden børnearbejde. Selv Angulus bruger chrom udvendigt efter de har lukket og slukket for deres grønne linje. Jeg har undersøgt og undersøgt og undersøgt for termostøvler og tror at Grünland er det bedste valg hvis man vil undgå fluorerende stoffer - men har ikke haft fat i Sorel endnu ....

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt med så meget grundighed. Jeg er selv ret påpasselig og har haft samme oplevelser med Kavats sko som du har. Synes deres sko og støvler er for klodsede. Har haft en par sandaler som dog var rigtig gode :-)

      Ja, det er super ærgerligt at Angulus har nedlagt deres grønne linie. Det er da den helt forkerte udvikling :-(

      Rasmus havde Grünland støvler forrige år, men uha de var godt nok også store, tunge og klodsede, så jeg håber du vender tilbage med godt nyt om Sorel :-)

      Slet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.