tirsdag den 3. september 2013

Loppefund / flea market goodies



Søndag var jeg på loppemarked og kom hjem med nogle rigtig fine fund. Jeg går som regel efter keramik, møbler, legetøj, stof og gamle fine hæklerier og jeg fandt lidt af det hele. Det bedste fund er helt klart den sorte metalskammel med gult plastiksæde. Den er fra 50'ernes Frankrig og jeg er vild med farvekombinationen. Normalt er disse plastflet møbler ret 70'er prægede i farverne men med det sorte stel får skamlen her et helt andet og mere stringent udtryk.
Teak bordet med de turkise kakler kunne jeg heller ikke stå for. Generelt har jeg ret svært ved at stå for teak.

Mine to store drenge læser og læser og læser, så det er altid godt at finde lidt billigt læsestof. En stor stak med Rasmus Klump bøger, Anders And blade og mini jumbobøger (perfekte til at have med på café og restaurant) for sølle 5 Euro. Så er der læsestof til de næste par uger.

Jeg er altid på udkig efter gamle fine hæklerier som jeg kan bruge til mine drømmefangere og jeg fandt da også en lille bunke denne gang.

Den lille gule keramikkrukke er også bare super fin! Vi fik også tre Star Wars figurer og et kæmpe børne verdensatlas til ingen penge med hjem , men det var i brug da jeg skulle tage billeder.
Alt i alt en god fangst og hyggelig formiddag med Bertram, som var taget med mig.



------



Sunday I went to a big flea market with Birdie and this was what we brought home. 
I just absolutely love the French sixties stool. It is made from black metal and yellow plastic and it was simply love at first sight. I got a little bit of everything that I normally look for. Som old chrochet stuff, toys, ceramics and furniture. A very good morning it was.




5 kommentarer:

  1. Skønne fund Ulla, teak bordet er vidunderligt, skønt at se at du har fundet plads til det i stuen.

    SvarSlet
  2. Sikke nogle lækre ting! Du har da været så heldig - er også helt tosset med teakbordet :-) Synes ellers der kan være langt imellem de gode ting efterhånden :-)

    SvarSlet
  3. Arhmen altså nogle fine sager. Er VILD (intet mindre) med både det lille bord med turkise kakler og den smukke taburet - hold nu op mand! :-)

    SvarSlet
  4. Sikke nogle fine fund du har gjort dig der!! Er hel pjattet med taburetten, det er længe siden jeg har været heldig som du!!

    SvarSlet
  5. Åhh så fine fund.. Især teak-bordet trak nærmest tårer over mine kinder. Hvor er det dog fantastisk smukt.

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.