torsdag den 5. september 2013

Det er en sygdom (en lang snak om børnesko) /It's a disease


Jeg kører lige et lille børneskotema her på bloggen i disse dage.

Da jeg forleden fik samlet alle Alfred's sko sammen kunne jeg godt se at jeg måske skulle gå i terapi. Han har mange! Mange mange sko! Nogle er gået i arv fra Bertram, nogle kan han passe nu og nogle står og venter på at hans små fusser vokser lidt.

Jeg har muligvis et problem når det kommer til sko, men hold nu op hvor er der mange fine at vælge imellem. 

De par han har brugt mest her sommeren over er de to par sandaler fra hhv Camper og Birkenstock (begge super gode sandaler) , de røde Chucks samt de Gule Nike free, som er det mest geniale fodtøj til små børn. Nemme at få på og så vejer de ingenting. Han er ved at vokse ud af de gule, og så står de sorte næst i køen.

Et par andre sneaks der er gode til børn med bredde fødder er den Nike model der hedder Court Tradition. Den har vi godt nok haft mange af i tidernes løb. Jeg vælger den stort set altid i den klassiske hvide med blå detaljer.

Adidas har deres Superstar model, som ligeledes er god til de små bredde fødder.

Freshly picked mokkasinerne (som han også har i gule) bruger vi mest som hjemmesko, da de ingen sål har på, men de er ment til at de også kan bruges udendørs, hvilket vi også har gjort nogle gange. Men ellers har han de fine Minnetonka mokkasiner, som jeg elsker til ham!

Jeg elsker mærket PéPé. De laver sko i super kvalitet og så tør de at være lidt modige med farver og materialer og det kan jeg godt lide. De ternede overgangsstøvler købte jeg i foråret (da jeg var hjemme i Aarhus og i Lady Marmalade, hvor jeg altid køber PéPé sko) og de var egentlig tænkt som de sko han skulle bruge her til efteråret, men jeg har fejlbedømt størrelsen, så de er stadig for store og må derfor stå til det bliver forår. Jeg har nu i stedet købt nogle grønne ørkenstøvler med blå snørrebånd til ham - også fra PéPé. Bertram har de samme og det er ganske enkelt de lækreste ørkenstøvler vi nogensinde har haft. De er så bløde i skindet og er bare über lækre!

Et skomærke jeg også sværger til (men som ikke lige er repræsenteret her) er Arauto Rap. De sidste fire vintre har vi haft Rap støvler til drengene og i år bliver ingen undtagelse. 
Jeg har netop vist Rasmus' vinterstøvler frem og netop nu er Bertram's og Alfred's kommet med posten, så dem får I at se senere idag. 

Alle mine tre drenge har brede fødder og høj vrist, hvilket stiller nogle specifikke krav til fodtøj og jeg har efterhåndet fundet de mærker der passer godt til deres fødder. Bredden er til at have med at gøre, men den høje vrist kan altså godt være en dealbreaker på mange skomodeller. Jeg skal finde sko og støvler som kan reguleres i bredden og gerne helt nede over vristen. Der er heldigvis rigtig mange sko der bliver lavet både med snørrebånd samt med lynlås i siden, hvilket er genialt til højvristede fødder.

Nike og Adidas laver som nøvnt ret mange sneakers som har en god bredde og så har både Angulus, Arauto Rap og PéPé altid mange brede modeller i deres kollektioner. Både i sandaler og sko.

Et andet sandalmærke jeg er meget begejstret for er Camper. 
Hernede i Tyskland har vi en meget varm sommer, så drengene må gerne have nogle sandaler der er lidt mere lette end f.eks. de ellers meget fine med rågummisåler fra både Angulus og Rap, som de har haft da de var yngre da de giver super støtte bagtil. Vi har f.eks. også haft et par fine gule Rap sandaler til Alfred denne sommer.

Den sandalmodel fra Camper der hedder Bicho er dejlig let og så er den stadig lækker i designet og ikke for sporty (hvilket jeg ikke rigtigt bryder mig om). Da vi har 5-6 måneders sandalsæson hernede, så flotter jeg mig og køber både den åbne udgave samt den med lukket snude til dem hver, og når sommeren går på hæld så er alle sandaler slidt helt op.

Jeg køber som sagt ofte sko i Lady Marmalade når jeg et par gange om året er hjemme i Aarhus. Der har de det fineste udvalg af PéPe støvler og en super god service. 
Når jeg skal shoppe sko online, så sværger jeg til webshops der som minimum har opgivet mål på alle størrelser. Det duer simpelthen ikke uden. Derudover er det endnu et plus hvis der også står om det er brede eller smalle modeller.

Både mål og bredde er opgivet hos Growingfeet og Milkywalk, så det er mine favorit webshops, når der skal købes børnesko. 




Dette er et automatisk udgivet indlæg.
Jeg er i Danmark og svarer på kommentarer 
når jeg er hjemme igen om et par dage.


------


All these shoes belong to my little Alfie. I know, I might need som therapy :-)














5 kommentarer:

  1. Hold da op en samling - er fuld af imponade :-) Vi er herhjemme selv vilde med Pépé (og Lady Marmelade) og Arauto Rap og Birkenstock og Minnetonka.

    Min mindstemand har Arauto Rap i texvinterstøvle og et par forede Aigle til vinter - men han mangler et par pæne sko - Hjælp mig: Skal jeg vælge Pépe-ørkenstøvlerne eller Minnetonka-mokkasinerne?

    SvarSlet
  2. Sikke en samling wauw... Fede sko cool sko og gode sko. Sig til hvis du sælger ud efter brug. Min Sigurd passer en str 26 eu ;-)...

    SvarSlet
  3. He he.... Det her billede skal jeg SÅ meget vise til min man, han synes vores børn har mange sko.... Såsom en sandal, en kondi, en gummistøvle, en overgangssko og nu snart vinterstøvler.!!!
    Jeg har stort set ikke købt sko til Freja, da hun arver fra Nanna!
    Til Johan må jeg så ud og købe, så hvis du sælger ud, må du sige til!

    SvarSlet
  4. Super med inspiration til skoindkøbene! Thore har også netop brede fødder og høj svang - så det er vildt godt med anbefalinger :) Her er jeg nemlig lidt i vildrede over, hvad jeg skal til at købe af sandaler til ham, da jeg ikke kan finde de brede Angulus over str. 30 (som vi heldigvis har et par af til denne sommer). Derudover sværger vi til Arauto Rap's sneakers. Ved du om sneakers fra Adidas og Nike er lige så brede?

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  5. that really are a lot of shoes!
    i also have that thing with clothes for my boys, they have so much, that the closets are more full than they can be.
    and even the youngest of the three is having the most.

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.