mandag den 1. juli 2013

På spisebordet / What we ate


1. LCHF/Palæo venlig sushi uden ris. Her med Røget laks, stegt laks, avocado, mango, agurk, ruccola, mayo og sesam.

2. Vietnamesiske forårsruller.

3. Smørstegt savoykål med øko kalkun i tomat flødesauce.

4. Lakseruller. Agurk, røget laks og bagt laks rørt med creme fraiche, forårsløg, ingefær, salt og peber.

5. Fisk og skaldyr på luksusmåden. Tigerrejer med aioli, tun tataki med marinade af lime, tamari (soya),  chili, sesamolie og sesam. Smørstegte asparges med citron og salt, stegt laks med chili og lime og en salsa af mango, agurk, rødløg og avocado med dressing af fiskesauce, tamari, sesamolie, lime og wasabi.

6. Øko kyllingevinger med salater.

7. Salat af blomkål, nektarin, persille og ristede pinjekerner. Dressing af olivenolie, lille smule tamari el. soya, balsamico, kokosblomst sirup, citron, salt og peber.

8. Salat af ruccola, bacon, friske figner, valnødder og gede friskost. Dressing af valnøddeolie, balsamico, citron, kokosblomst sirup, salt og peber.

9. Hjemmelavet sushi. Her i en graviditetvenlig udgave, da vi havde besøg af min gravide veninde. Ingen rå fisk.

10. Falafel med raita, smørstegte gulerødder, majs og grøn salat.

11. Gazpacho.



------




1. Riceless sushi. Salmon, smoked salmon, rocket, mango, avocado, cucumber, mayo and sesame.

2. Vietnamese spring rolls.

3. Fried savoy cabbage with organic turkey in a creamy tomato sauce.

4. Cucumber and salmon rolls.

5. Fish and seafood.

6. Organic chicken wings with salads.

7. Cauliflower salad with nectarines, parsley and roasted pine nuts.

8. Rocket salad with fresh figs, bacon, walnuts and fresh goat cheese.

9. Homemade sushi.

10. Falafel with raita, corn, carrots and green salad.

11. Gazpacho.





12 kommentarer:

  1. Selv om meget af det ser vældig, vældig dyrt ud ;0) Så ville jeg nu ønske du lagde opskrifter ud - Som for eksempel på falaflerne og retten med kalkun ;0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er faktisk kun fiske/skaldyrs tallerknen der er dyr mad her, men er da glad for at jeg kan få det hele til at se dyrt og ekstravagant ud :-)

      Sushi er ikke dyrt at lave selv - slet ikke når man sammenligner med hvad man giver for det på restaurant. Og fjerkræ og vegetariske retter er også ret billige at lave.

      Falaflerne har jeg lavet efter denne opskrift:
      http://emilysalomon.dk/2012/08/opskrift-falafel/

      Og kalkungryden er meget simpel. Det er blot brunet kalkun som tilføres tomatpuré, fløde, tørret oregano, lidt citronsaft, salt og peber, og så skal det blot koge til fløden er blevet tyk. Vi bruger det også ofte i pitabrød :-)

      Slet
  2. Svar
    1. Tak :-) Det var det også!

      Slet
  3. Svar
    1. Ja, det var en god uge :-)

      Slet
  4. Vilka härliga matcombos!

    http://pernillabredolt.com

    SvarSlet
  5. Man må gerne spise sushi når man er gravid. Mvh en jordemoder

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gjorde jeg også selv - ofte. Ved godt at bakterierne i fisken forsvinder ved nedfrysning, men alligevel er mange gravide ikke glade for at spise rå fisk under graviditeten - inkl. min veninde som vi havde besøg af - og så skal jeg ikke være den der står og vrider armen om på hende, så nu blev det til sushi uden rå fisk, hvilket også smager skønt :-)

      Men tak for input :-)

      Slet
  6. looks really delicious, all of it!

    SvarSlet
  7. Hvordan får du din arioli så hvid? Hvilken olie bruger du, må man bede om en opskrift? :) Synes aldrig min ser rigtig ud... Hmm

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.