tirsdag den 2. juli 2013

Drengefødselsdag i en klatreskov / Birthday party in a climbing forest




I sidste weekend fejrede vi Rasmus' 9 års fødselsdag for hans kammerater. Jeg havde i år valgt den nemme løsning og havde overdraget opgaven til et klatreskov i nærheden af hvor vi bor. Det var en super fed oplevelse for de 15 drenge! Rasmus skulle først lige overvinde sin angst, men det endte med en kæmpe succesoplevelse.

Madmæssigt havde jeg også valgt en nem løsning. Miniboller med chokoladeknapper og friske bær inden klatrning, øko chokoladekiks (dagens kage) som lidt energi under klatringen og grove pølsehorn og grøntsagsstænger efter klatringen, hvor de havde godt med appetit!

Jeg havde i mit naive sind forestillet mig at nu hvor jeg havde lagt opgaven i andre folks hænder, så ville det blive ren afslapning for mig. Jeg skulle jo bare anrette lidt mad på de dertil reserverede borde og bænke og så skulle jeg da ellers sidde på et vattæppe og læse bøger og blade i et par timer imens de klatrede. Øh, nej!
Der var jo temmelig meget der skulle holdes styr på nede på jorden. Drengebørn der skulle tisse og skynde sig meget! Drengebørn der ikke nåede det........! Drengebørn der legede meget vildt og drengebørn der svarede igen (what?! Har det yderst svært med børn der ikke respekterer voksne mennesker) og skulle have en besked tre-fire gange.

Lesson learned: Børnefødselsdag er altid hårdt og man er altid helt færdig efter sådan en dag.

Men altså, hvor var det bare fedt at se alle drengene rigtig få lov til at bruge deres kroppe og bagefter juble over hvor seje de havde været.
Det kunne godt gå hen og blive en vane at rykke børnefødselsdagene ud af huset.


------


Last weekend Rasmus celebrated his birthday with his friends. This year I took the easy way out and let others do the hard work of activating 15 boys. We had booked three hours of climbing in a forest near by and had two very good and patient climbing instructors to help the boys. It was so much fun for the boys. They got to use their bodies and was so proud and happy afterwards.

3 kommentarer:

  1. LOL - mange børn, meget arbejde, sådan er det vidst bare.
    Til gengæld skulle du ikke rydde hele huset op bagefter ;) og det i sig selv er vidst en go grund til at holde det ud <3
    Ha en dejlig dag Ulla

    SvarSlet
  2. wow! looks like a great birthday party!

    SvarSlet
  3. Uhhh kender din frustration alt for godt, over børn der ikke kan opfører sig ordentligt og i det mindste tale pænt...
    Vi holdte min søns fødselsdag i bowlingcenter for små 14 dage side, en fantastisk fest, men hold nu op det er et hårdt program... Og ikke mindst hårdt hele tiden at skulle have fat i de samme drenge der ikke kunne finde ud af og opfører sig ordentligt... 3 timer føles lige pludseligt som en helt dag ;) Godt vi begge klarede det :)...
    Tak for dine altid kreative fødselsdags indlæg, dem suger jeg til mig :)

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.