mandag den 15. juli 2013

28/52


 "A portrait of my children, once a week, every week, in 2013"



Rasmus: Altid med vidt åbne øjne. Den dag han blev født og jeg fik ham i mine arme der kiggede han mig direkte ind i øjnene og det har han gjort hver dag lige siden. Betragtet. Set. Taget ind. Aldrig holder de pause. Aldrig lukker han verden ude. Det giver ham en sårbarhed, en styrke og en klogskab som difinerer ham. Jeg forstår ham. Min førstfødte. Mit spejlbillede.


Birdie: Har igennem de seneste måneder lært sig selv at læse og øver hver eneste dag. Især Mormors gamle Asterix tegneserier er et hit og med 8 ugers sommerferie inden skolestart så er der rigeligt med tid til at fordybe sig.

Alfie: Også en lille læsehest og storebrødrenes Star Wars leksikon er favoritten disse dage.


------


Rasmus: Always with eyes wide open. The day he was born and I held him in my arms for the first time he looked straight into my eyes and has done it every day since. Been watching. Looking. Taken in. They never stop to take a break. Never does he shut out the world. It gives him a vulnerability, a strength and a wisdom that difines him. I get him. My firstborn. My mirror.

Birdie: Throughout the last months he taught himself to read and he practices every day. Grandma's old Astrerix comics are a favorite and with 8 weeks of summer vacation there's enough time to get all caught up.

Alfie: Also a little book worm and his big brothers' Star Wars encyclopedia is his favorite these days.

12 kommentarer:

  1. Poetisk og smukt blogindlæg

    SvarSlet
  2. I har virkelig nogle fantastiske sønner!! Skønne billeder.
    Hilsen Louise

    SvarSlet
  3. Læser i øverigt "Vores børn plus" her i sommerferien, tager flere dage herhjemme, at komme igennem et enkelt magasin. Any ways, er nu nået til en artikel med dig og din familie. Pudsigt!! Men super god! God sommer!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var sjovt at lave det interview :-)

      Slet
  4. great pictures! really love the one of rasmus. and the words you wrote about your sons,

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you so much, Tessa. You are sweet :-)

      Slet
  5. Dejlige billeder og beskrivelserne er så søde - særligt din beskrivelse af Rasmus er i dag meget fin og øm. Man fornemmer helt din drengs personlighed gennem de få ord. Flot beskrevet :-)

    Kh. Malene

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Malene. Var lige i det følsomme hjørne da jeg skrev dette indlæg om min søde Rasmus :-)

      Slet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.