mandag den 27. maj 2013

Borneo IV- Sepilok + Rainforest Discovery Center



Dag tre i Sandakan blev brugt på at tage til Rainforest Discovery Centre Sabah (vandretur på hængebroer og stier rundt i regnskoven) og orangutang rehabiliteringscentret Sepilok. Arhmen arhmen arhmen, jeg elsker det dyr og kunne betragte det i timevis! Det må man desværre (for mig, men godt for dyrene) ikke, for der er kun besøgstid 2x1 time om dagen imens de bliver fodret. Så kan man i stilhed og på afstand stå og nyde synet af de orange nuttetheder. 

Endnu engang tak til Peter og hans tele objektiv der har fanget de smukke primater.

Ps. Dette samt det femte indlæg om Borneo skulle I altså have haft imens jeg netop har været på Sardinien, men jeg havde for meget om ørerne inden afrejse, så jeg fik dem aldrig sat til udgivelse. Nåmen, imens I nu nyder de sidste Borneo billeder, vil jeg forsøge at få et par Sardinien indlæg bikset sammen, så I kan få dem inden jeg suser videre på ferie på lørdag, hvor turen går til Rørvig og København. Wuhuu - elsker ferie og lækre fotos :-)


------


On day three in Sandakan we went to the Rainforest Discovery Centre Sabah and to Sepilok to look at  orangutangs. I just loooove those animals!


7 kommentarer:

  1. Skønt med skønt på! Det m å være helt fantastisk med sådan en oplevelse;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var det virkelig også!! :-)

      Slet
  2. Ihhh hvor smukt-tak for synet af de skønne væsener.
    Håber i havde en god ferie i syden :) vi smutter snart til vig og mødes med søster og familie. De har sommerhus i nærheden af vig. Ønsker os begge, at sommeren kommer til Danmark meget snart, så ferien bliver endnu smukkere og dejlig.
    Kh Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, hvor lyder det dejligt med lidt familiehygge i Vig. Det er jo lige rundt om hjørnet fra Rørvig - elsker bare Odsherred! :-)
      Jaaaa, og vi håber på dejligt sommervejr!!
      Håber det går dejligt med lillepigen og storepigerne :-)
      Kh Ulla.

      Slet
    2. Det går så godt med lillefisen-hun er vidunderlig:) de store knuselsker hende og der er faldet ro på hele hytten. Nu skal manden bare lige aflevere eksamensprojekt og få indhentet mange nætters søvn grundet opgaven, og så er vi klar til ferie :) måske vi render ind i hinanden-ku' nu være mega hyggeligt Ulla.
      Forsat god dag

      Slet
  3. Skønne billeder! Den første blomst ligner meget Pohutukawa-blomsten, som vokser her i New Zealand og er kendt som symbol på julen. Jeg havde jeg sat næsen op efter at se den, men opdagede til min skuffelse, at den kun vokser på Nordøen - og vi bor altså på Sydøen ;)

    Skulle du have penge til overs på feriekontoen, må du jo lige forbi New Zealand også ved lejlighed - her er altså lækkert ;)

    Dejlige billeder af orangutangerne også!

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, nu du siger det, så er der da egentlig også ret meget jul over den fine blomst :-)

      Arhmen, New Zealand står højt på vores rejseliste! Vi er lige kommet hjem fra Sardinien som er en helt fantastisk smuk ø! Så grøn og frodig med bjerge og smukke strande. Jeg elsker bare at rejse steder hen med smuk natur og jeg SKAL bare til New Zealand. Vi venter lige et par år endnu før vi tager den lange flyrejse med ungerne :-)

      Kh Ulla.

      Slet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.