torsdag den 16. maj 2013

Borneo II - Sandakan - tilbage til civilisationen / Sandakan - back to civilization




Efter tre dage uden et rigtigt bad og med et minimum af mad trænger man til lidt pampering, og ligeså glad jeg er for den primitive måde at rejse på, ligeså glad er jeg for luksus. I Sandakan kunne vi få et 4-stjerners hotel for den nette sum af små 400 kr. pr. overnatning, så for 200 kr. pr. mand var der infinity rooftop pool, dejlige hvide senge, wifi og varmt bad. Aaahh! 
Når man så også kun har levet af hvide ris og nudler i tre dage, så craver "man" kød og grøntsager og smag, og ifølge Peter gjorde jeg mig også til en legende i Sandakan da jeg på vores første aften ude bestilte fire karryretter (uden ris) samt en flaske rødvin. Bøvs!

På dag to i Sandakan oplevede vi det første (og eneste) regnvejr på ferien og vi brugte den våde morgen på en tur på havnen, hvor alle fiskerbådene kommer ind og læsser fisk af, og hvor der i de store haller ved siden af bliver handlet fisk, kød, krydderier og alverdens frugt og grønt i stor stil. 

Børnene var meget optagede af vores kameraer og både børn og voksne vil som regel gerne fotograferes og stiller fint op med V-tegn og smil, og de bliver glade hvis man efterfølgende viser dem billederne på skærmen.


-----


Next stop on our Borneo trip was Sandakan. Back to civilization and a very cheap 4-star hotel. A little pampering and good food was appreciated after three days in the jungle.


7 kommentarer:

  1. Flotte billeder! Mega søde unger;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak!
      Ja, jeg kunne bare slet ikke stå for alle de søde unger vi mødte på vores vej :-)

      Slet
  2. Misundelse er en grim ting, men lige her vil jeg godt indrømme at jeg er grøn af misundelse :) Ih nogle fantastisk smukke billeder!!
    Elsker fremmede lande, traditioner og kulturer :) Jeg må drømme videre om den jordomrejse ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, på med rygsækken! Der er ikke noget federe end at rejse :-)

      Slet
  3. Your fotos are awesome!
    I ♥ your blog.
    sunny greetings from south Spain,
    Sylvia

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.