tirsdag den 30. april 2013

Sommermode til drenge (inkl. shoppeguide) / Boys' summer fashion


-----------------------------------------

RASMUS (snart) 9 ÅR



-----------------------------------------

BERTRAM 6 ÅR

----------------------------------------

ALFRED 2 ÅR


Vejret er blevet varmere og jeg har netop gemt vinterovertøj, huer og støvler væk for denne sæson (med fare for at jinxe). Striktrøjerne og de lange underbukser er lagt bagest i tøjskabene og i stedet titter shorts og t-shirts frem fra hylderne og håber på snart for alvor at komme i brug.
De af jer der følger mig på Instagram ved at jeg har solgt voldsomt ud i drengenes tøj på det seneste (på min IG shop @frausvensson_shop) og shopperetfærdiggørelse nummer ét er jo at "når man har solgt, så må man også godt købe", og derfor er der blevet fornyet lidt i drengenes garderober. Ikke kun hos Rasmus som reelt har brug for nyt tøj, men også hos hans lillebrødre er der blevet plads til enkelte nye ting.

Jeg er blevet ret så pjattet med den franske webshop Smallable. De har en masse mærker som man ikke ser overalt i Danmark og mange af de t-shirts de har er i let og luftig bomuld, hvilket passer perfekt til det varme klima her i det centrale Tyskland.
Og psssst - Smallable har midseason sale lige nu!

Derudover shopper jeg drengetøj og sko her:
Growingfeet (bedste webshop med fodtøj fordi der er opgivet mål på alle sko samt om det er brede/smalle modeller)
Lille figaro (Labre udenlandske og danske mærker - bl.a. Bobo Choses, Nico Nico, Mini Rodini og Bangbang. Super service!)
Ankerliving (De lækreste danske mærker samlet ét sted - bl.a. Gro, FUB, Milibe og Soft Gallery. Altid den bedste service!)
Youheshe - Kids (Voksenmærker i børnestørrelser - bl.a. Acne og New Balance)
Lady Marmalade (økologi, retro, håndstrik, kvalitet, fede sko og unika)
Viable (økologi og bæredygtighed. Masser af gode basisting fra de bedste tyske økomærker)
Thief & Bandit Kids (fedeste leggings til de små)
H&M (skønne og seje ting til billige priser)
Zara (især skønne t-shirts og slimfit jeans kan man finde her)


--------


The wool sweaters and long johns have been put away and shorts and t-shirts will hopefully soon come into use. I have sold a lot of stuff lately and we all know that shopping justification number 1 is "when I sell out I get to buy new stuff". That is why all of the boys have gotten some new summer items - not only Rasmus who actually needs new clothes but also his little brothers have gotten a few items.
My favorite webshop at the moment is the French one Smallable - who has a midseason sale at the moment.

Other that that I shop for boys' clothes and shoes at the webshops you see listed above.



4 kommentarer:

  1. Lækre ting, som sædvanligt, Ulla!

    Kram
    Christina

    SvarSlet
  2. uh det ser så lækkert ud. Jeg elsker altså også Smallable. Har især købt meget til Bertram der. Jeg synes virkelig, de har mange fede ting til drenge, apropro det jeg også skrev til dig på dit indlæg om pigetøj fra Zara. Et mærke de også har, som du ikke har med her er Nico Nico. Det er så lækkert, synes jeg. Og så har de en masse fede t-shirts med musikere. Vi har bl.a. med Elvis og Bob Dylan. Det er altid godt at købe det med, når man har en mand, der går utrolig meget op i musik - især hvis man måske lige har shoppet lidt for meget.. ;-)

    SvarSlet
  3. Åh ja, jeg elsker Nico Nico, som i øvrigt også er med her - palme t-shirten i første collage :-)
    Tror dog næsten det må være mærket Simple Kids du tænker på med musik t-shirts'ene. Derfra har vi i hvert fald en t-shirt med Eric Clapton. Det er også dem der laver t-shirten med overskægget i nederste collage.
    Vildt lækkert mærke også!! :-)
    Haha, godt trick mht. til manden. Måske jeg skulle prøve at finde nogle fodboldrelaterede t-shirts - hihi.

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.