mandag den 29. april 2013

Nyt gulvtæppe i stuen / new living room carpet


I min proces med at få mere ro på rent indretningsmæssigt har jeg nu fået mig et nyt gulvtæppe i stuen. For to et halvt år siden lavede jeg også om, og hvordan der dengang kom til at se ud, kan du se her.
Puderne er også hen ad vejen blevet skiftet ud. Der er stadig masser af farver på puderne men mønstrene er mere rolige og strømlinede. Nu mangler jeg bare at opdatere lidt på min billedvæg og så er vi ved at være der.

Tæppet er fra Ikea og hedder Stockholm og jeg er simpelthen så glad for det! Ikke mindst fordi det er virkelig stort (2,5 x 3,5 meter) og dermed dækker næsten hele gulvarealet i vores lille hyggelige stue, hvilket betyder mindre grå granit i mit øje, hvilket igen betyder højere livskvalitet. Kom ikke at sig at shopping ikke gør een lykkelig :-)


------


I bought a new carpet for our living room. It is from Ikea and I just love it.

31 kommentarer:

  1. Hyggelig stue! Billedvæggen er virkelig fin!
    KH Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, der er også mange af billederne der får lov at blive hængende. Har bare lige et par enkelte der skal skiftes ud. Ikke noget drastisk :-)

      Slet
  2. Shopping GØR én lykkelig - det kan jeg helt sikkert bekræfte:-) Spørgsmålet er så om MEGET shopping gør MEGET lykkelig - jeg er ved at afprøve det. Det ser godt ud - meget enkelt og fint.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, ja det er jo spørgsmålet :-)

      Slet
  3. Iiihh! Du har jo fått teppet mitt! Jeg har ønsket meg det teppet i lang, lang tid, men de har det visst bare av og til på Ikea. Og det var ikke mulig å bestille det, heller... Så i desember kjøpte jeg et annet gulvteppe til stua, og så kommer våren, og da har de plutselig teppet mitt igjen! Ergerlig! :) Men veldig fint for deg, ser jeg. ;)

    Liker veldig godt billedveggen og sofaputene dine også. Kanskje jeg må sy nye puter til min egen sofa en dag snart? Takk for inspirasjon, i alle fall!

    Ønsker deg og dine en strålende uke!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen, det tæppe er bare så fint. Jeg kan fornemme at det er et tæppe som mange ønsker sig. Jeg kendte slet ikke til det indtil jeg i sidste uge tog i Ikea for at lede efter et fint og enkelt tæppe til min stue :-)

      Også en dejlig uge til dig og dine!

      Slet
  4. Fint tæppe du der har fået gaflet. Men jeg vil nu ikke give dig ret i at den giver ro. Jeg synes derimod der er meget gang i det tæppe. Men pæn det er den om alle omstændigheder. Jeg kan heller ikke stå for sort/hvide striber :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, du har da egentlig ret i at der stadig er meget gang i det tæppe, men så en lidt mere strømlinet og farveneutral gang i den da :-)

      Slet
  5. Fint tæppe du har købt Ulla :) Det er en virkelig hyggelig stue i har fået jer :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, jeg er også vildt glad for det rum - det er faktisk mit favorit rum i hele huset :-)

      Slet
  6. Vildt lækkert er helt vild med stilen

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg er også bare glad for den stue :-)

      Slet
  7. Hej Ulla,
    hyggeligt med indblik i de løbende forandringer hos Jer. Og rigtigt sjovt at sammenligne med det gamle indlæg. Jeg er vild med de sarte farver på billedvæggen, teaktræet og især den gule pude. Selv er jeg ikke så meget til det grafiske og sort/hvide, mens jeg til gengæld er helt med på hvad du mener med at dække gulvet ;) Her i huset har vi jo de mest hæslige væg-til-væg-tæpper i alle tre værelser (heldigvis ikke stuen) og jeg drømmer om at dække dem med tæppe, men har endnu ikke fundet noget, jeg synes kan bruges.

    Sendte forresten en mail forleden :)

    God dag til dig og dine!

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også selv rigtig glad for teaktræet, så det hele ikke bliver for sort/hvid og koldt. Elsker træet i dets originale farve og det er i den grad med til at bløde lidt op i vores hjem nu hvor vi må døje med de grå og kolde gulve.

      Uh, kan godt forstå du overvejer tæpper til jeres hjem. Vi har også boet med væg til væg og uf, det er altså ikke pænt!

      Ja, så godt din mail og svarer tilbage senere idag eller imorgen (har lovet manden at tage i plantecenter om lidt :-))

      Kh Ulla.

      Slet
    2. Hej igen,
      ja teak er så lækkert! Stuen her er nærmest fuld af det - og sikkert langt over grænsen for, hvad der må anses for at være moderne - det ligner mere et 50'er-museum med en masse dims fra alle tider puttet ovenpå :)

      Ville elske at have Ikea her, men det er desværre ikke kommet til NZ. Så kunne jeg helt sikkert også finde noget, jeg ville foretrække frem for tæppet her. Men stilet her er meget... engelsk. Ikke lige os ;)

      Super med mailen. Vil ikke stresse dig - jeg kender alt for godt det med ikke lige at få svaret med det samme. Så bare, når det passer ind.

      God fornøjelse i plantecentret. Så er det forår :D

      Kh. Mirjam

      Slet
  8. Hvor er det FLOT Ulla - var det dyrt?? Vi vil også gerne have et nyt tæppe til stuen.... Og da vi bor i VillaVilleKulla (siger min mand!!) vil det måske være en god ide med et strømlinet modtræk :-)

    /Malene

    PS. Ååååh hvor er jeg dog vil med dit fine lille sofa bord - og hvor bor du fint i øvrigt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tæppet af lavet af uld, så i det lys er det ikke et dyrt tæppe. Tror bare ikke man kan lave uldtæpper meget billigere end det Ikea sælger dem for. Det kostede 2000 kr. i den store udgave (det fåes også mindre til 1200 kr.).

      Ja, det bord er jeg også så glad for - tysk loppefund naturligvis :-)

      Slet
    2. Nej det synes jeg bestemt heller ikke var dyrt - og slet ikke for SÅ stort et tæppe. Godt køb, må man sige :-)

      Og ja naturligvis er det da et tysk loppefund, dit lille bord...hvad ellers :-) :-)

      Slet
  9. Rigtigt fint tæppe - Ikea rocks!!! Det er sjovt, jeg har hele tiden boet ret strømlinet/grafisk med et stofligt tvist, og jeg hungrer efter at få sødt blomstertapet på væggene lige nu, alt imens en stor del af blogland søger fra det blomstrede/retroagtige til det mere strømlinede, hihi :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, ja sådan er det nok. At man kører en stil i noget tid og så pludselig søger mod noget andet og meget modsat :-)

      Slet
  10. Dejlig stue Ulla ! Jeg er vild med det hele, roligt og samtidig farvestrålende - og så er jeg altså 'nødt til' at rose dig for at det er din egen stil, og ikke de præcis samme puder i sofaen og billeder på væggen som i resten af blogland.

    Ha en dejlig dag
    KH Maria.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ih, tusind tak, Maria!! Det var altså en rigtig dejlig kommentar!

      Slet
  11. Ser super godt ud, mere roligt, selvom det før også var ganske hyggeligt og fint. Synes det er sjovt, at du har vendt Seventy Tree dråben på hovedet... dejlig detalje :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, hvor er det sjovt, for det er slet ikke med vilje. I mit univers har det bare aldrig været en dråbe men en taleboble. Der kan man bare se hvordan kreative hjerner tænker forskelligt :-)

      Slet
  12. Uhh super lækkert tæppe, Ulla! Det ville passe så fint ind herhjemme, men manden synes det ligner et par af mine nye bukser, så skal liiige bruge lidt mere bearbejdningstid;0) Ha' en dejlig aften! Kh. Louise

    SvarSlet
    Svar
    1. Hahaha, ja det kan jeg godt se :-)
      Meeeen, de plejer nu at kunne omvendes de mænd - det er bare et spørgsmål om tid :-)

      Slet
  13. Suoer fint du har fået det lavet :) Fedt at tæppet er så stort, jeg har selv lige købt Vitten i Ikea, det giver hygge med et tæppe under sofabordet :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det hygger nemlig så dejligt med sådan en tæppe i sofahjørnet :-)

      Slet
  14. Super lækkert tæppe og skønne puder. Jeg er spændt på hvad du så finder ud af med billederne for jeg kan godt se hvad du mener, men samtidig er det også rigtig fint.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen, mange af billederne får også lov til at blive hængende. Der er bare lige et par stykker som helt fra starten kom op på væggen i mangel af andet, og dem er jeg ved at være lidt trætte af. Tror bare lige de trænger til at blive rystet lidt rundt, så væggen kan få et lidt andet udtryk :-)

      Slet
  15. Hvor ser det godt ud Ulla! Jeg ønsker mig selv tæppet, men det er bare altid udsolgt her i Århus! Øv!
    Men er også en anelse i tvivl om, hvorvidt det bliver for dominerende i min nye stue :)
    Det skulle ihvertfald være den mindste udgave!
    I første omgang ville jeg også gerne have dækket mit gulv helt, da det havde en træls orange træfarve, men jeg var så heldig at det blev slebet ned inden jeg flyttede! :)
    Så nu er jeg lidt i tvivl! ;)
    Ha' en dejlig weekend!
    Kh. Julia

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.