fredag den 12. april 2013

3 dage i Aarhus / 3 days in Aarhus



I aften tager jeg mit mellemste barn i hånden, hopper på nattoget og glæder mig til at vågne op i Danmark imorgen og nyde tre dejlige dage i min hjemby Aarhus.
For præcis et år siden var jeg også hjemme på visit og havde dengang Rasmus med mig. Anledningen er den samme - min elskede Farmor fylder 95 år imorgen og hun skal selvfølgelig fejres.

Jeg glæder mig til frokost med familien på Aarhus Marina, sushi og hygge med veninde lørdag aften, Aros og regnbuen med mine forældre, besøg hos gode venner og legekammerater til Bertram, frisørtider til os begge og mere venindehygge. Aaaaahh, det bliver godt!!

Bo er taget afsted til kamp og er først hjemme igen imorgen aften. Imens skal Alfred og Rasmus hygge hos vores gode venner - I ved, dem med fire børn, så de skal nok få rigeligt med opmærksomhed og omsorg imens vi er væk. Rasmus glæder sig specielt meget fordi han imorgen for første gang skal cykle på stadion uden en voksen men sammen med vores venners to sønner på hhv. 10 og 14 år. Stort!
På stadion venter (heldigvis for mine nerver) en hyggelig og beskyttet familielounge og en sød veninde og kæreste til en af Bo's kolleger der kan holde lidt øje, men stort er det for sådan en knap 9-årig dreng at være afsted uden mor!

Jeg er hjemme og på bloggen igen tirsdag, hvor jeg er klar med ugeportrætter og Aarhus glimt. God weekend til alle mine søde læsere (kyssesmiley)!


------


Tonight I get onboard the night train to my hometown in Denmark, Aarhus. With me I take Birdie and I am so looking foreward to spending three days alone with him. To see my family, celebrate my grandma's 95th birthday and just to have a good time with friends I havn't seen in a long time.

15 kommentarer:

  1. Åh det lyder som nogle dejlige dage, rigtig god tur til jer :-)

    SvarSlet
  2. Rigtig god tur! Bliver nød til at spørge, hvad er grunden til at i altid tager tog til Danmark og ikke flyver?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er ikke glad for at flyve, så jeg undgår det hvis jeg kan :-)

      Slet
    2. Nåee på den måde.. En kvinde så berejst som dig også ikke glad for at flyve, er da ikke den bedste kombi.

      Slet
  3. Lyder som en god tur, bäde for jer to og for Rasmus :-)

    Rigtig god weekend :-)

    SvarSlet
  4. Ha' en rigtig go' tur:) Uh, hvor er du sej, at du lader den store cykle. Jeg er sådan et pylrehoved.

    http://hvisvindenvender.blogspot.dk/

    SvarSlet
    Svar
    1. De skal kun over én vej og så er det mark stier for resten ;-)

      Slet
  5. Uhh smilets by, det bliver fantastisk hyggeligt... Elsker selv Århus MAX! God tur jer til:)

    SvarSlet
  6. Rigtig god tur til smilets by, bliver da dejligt at gense venner og familie!!

    VH Louise
    http://kaerholmkrea.blogspot.dk/

    SvarSlet
  7. Det lyder simpelthen skønt, at du har mulighed for at tage dem med på tomandshånd på den måde!

    Men jeg har set det flere gange nu, og er simpelthen nødt til at få stillet min nysgerrighed: Hvordan kan det være, I altid bliver klippet i Danmark? :D

    SvarSlet
  8. Håber i får en fantastisk tur ti Århus :)
    Knus

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.