torsdag den 28. marts 2013

Mint Margrethe


I januar købte jeg disse lækre Margrethe skåle på Bilka's hjemmeside, og da mine forældre så var på besøg her i starten af marts havde de dem alle sammen med. Øjøjøj, hvor er det bare en lækker farve!!

Endelig ser det ud til at vi atter får nogle lidt mere sarte farver fra Rosti, eller gør det? For nu er de væk igen inde fra Bilka's hjemmeside og jeg kan overhovedet ikke finde dem nogen andre steder? Var det mon et begrænset parti oder was ist los?

Jeg stemmer totalt for at vi får mint og sart lyserød tilbage i Rosti sortimentet. De går så godt til de lyseblå og cremefarvede jeg har i forvejen. Og ja, man har brug for  mange Margretheskåle!

------

The "Margrethe" bowl from Rosti is an old Danish 50s classic and is still live and well. Recently I bought these beautiful ones in the color mint. I am hoping for more pastel colors from Rosti. Baby pink would also be so great!

22 kommentarer:

  1. jeg elsker de skåle og jeg stemmer også for at de kommer i sart lyserød :)

    SvarSlet
  2. Man kan ikke få for mange Margretheskåle! Lækker farve, dem ville også gerne have i mit køkken:)

    SvarSlet
  3. ELSKER den farve!!! Jeg købte igår 2 stk. T-shirts i den farve og jeg har lige hæklet en kurv i Zpagetti garn også i mint :)

    Mvh. Mette
    http://sommerfuglen-blog.blogspot.dk/

    SvarSlet
  4. Mint er også en vanvittigt lækker farve - Så jeg kan godt forstå du fik købt mange af dem hjem...

    Jeg synes pastelfarverne kun er der i korte perioder - Jeg ved ikke om det er fordi folk helst vil have dem i de kraftige farver...

    SvarSlet
  5. Det er en fantastisk farve, håber da den kommer igen :0)

    SvarSlet
  6. MINT - jeg stemmer fro MINT!! :)

    SvarSlet
  7. SKØN forårsfarve ;-) De skåle skriger på at blive fyldt med jordbær :)

    SvarSlet
  8. Lækker farve. Og nej, dem kan man vist ikke få for mange af. Min samling er ikke i nærheden af din, det kommer den nok heller ikke, men det er også fint nok :) Jeg er rigtig glad for dem jeg har, og der står flere på ønskelisten. Men jeg kører total pangfarverne, de gør mig glade :)

    SvarSlet
  9. Jeg har også mint og pastel lilla i mine skabe, men ved ikke om det var et begrænset parti. Det er et par år siden, jeg købte mine, så det tror jeg ikke :-)

    SvarSlet
  10. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  11. De har haft dem noget tid i Bilka, og havde (har?) dem også i sart lyserød. Jeg kan huske jeg lavede et indlæg om det, dengang jeg så dem i deres katalog - mener det var i 2011, og der var både lyserød, lilla og mint i kataloget. Og det er ikke så længe siden jeg købte noget mere mint i min den lokale bilka.

    SvarSlet
  12. Fine skåle! Jeg er også vild med farven. Kig ind på min blog, hvor jeg netop har haft et indlæg om den mintfarvede tendens: http://lottesroom.blogspot.dk/2013/03/mintfarvet-tendens.html
    Kh Lotte

    SvarSlet
  13. De er da bare sååå fine, er helt tosset med den farve.
    Overvejer at male et loppeskab til lillesøsters væreslse mint...har nemlig købt lyserøde keamik greb til og det kunne være fint!!
    Kan godt forstå du bare må have nogle i sart lyserøde:0)

    http://kaerholmkrea.blogspot.dk/

    SvarSlet
  14. Lækker lækker farve.... Hvis det på nogen måde kunne retfærdiggøres skiftede jeg gerne alle vores (sort, hvide, grå, turkis) ud med pastelfarverne!

    SvarSlet
  15. De er bare så lækre i den farve, jeg har selv et par stykker stående. jeg har også nogle i lavendel, lyserød, lys gul og lys grøn (alle pastel farver), og alle købt i Bilka indenfor det sidste halve år. De har dem stadig stående i en del varerhuse, og får dem med jævne mellem rum hjem. Men jeg ved ikke noget om salg af dem på deres web side. jeg kigger gerne i min lokale Bilka for dig hvis du har nogle ønsker. Kh Maria

    SvarSlet
  16. Ih, hvor er de skønne! Det ligner den samme farve, som de lavede i 50'erne. Jeg har en enkelt skål fra dengang stående i gemmerne i DK, men kunne bestemt godt bruge flere nye. Sig endelig til, hvis du finder en hjemmeside, hvor de kan erhverved :) Pasteller - og især denne mintfarvede er jo for lækre! De fleste af mine skåle kan ses her: http://aebleblomstblog.blogspot.co.nz/2011/03/rosti.html.

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  17. Var lige i "gemmerne" og fandt det gamle indlæg med "bilka-farverne": http://spitzenklasse.blogspot.dk/2011/08/rosti-mint.html

    Og her er en sammenligning af den nye og den gamle mint: http://spitzenklasse.blogspot.dk/2011/11/rosti-mepal-mint.html

    :-)

    SvarSlet
  18. Hvor er det bare jordens smukkeste farve!!!! Og så er margrethe skålen jo en tidløs klassiker - perfekt miks :-)

    Knus john-a // jonnaboe.blogspot.com

    SvarSlet
  19. Den fysiske Bilka jeg har besøgt, havde RIGELIGE mængder af Rosti i pastelfarverne lyseblå og mintgrøn. Tilmed var det store dejfad str. 6. liter sat ned fra 300 til 100 kroner. Så måtte det lige med hjem :-)

    Jeg stemmer også for sart lyserød :D

    SvarSlet
  20. Jeg har engang haft et helt køkken i den farve...det var tider!

    SvarSlet
  21. Nej hvor er de fine.... Når man ser sådan et scoop kan man godt være lidt ærgerlig over at bo udenfor DK. Håber at Bilka har nogen tilbage til sommer ;o)

    SvarSlet
  22. rosti produced baby pink years ago, I bought my bowls about 6 years ago, they would fit perfectly to the mint!

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.