torsdag den 7. februar 2013

Cups and ice


Rasmus' klasse skulle til årets fastelavnsfest på skolen idag lave et teaterstykke om en dyreparade, og de fik for noget tid siden hver især tildelt det dyr de skulle spille.
Rasmus fik en ravn.
Da han kom hjem og fortalte mig det havde jeg det omtrent på samme måde som da Pheobe får ansvaret for cups and ice til den fest hende og Monica skal arrangere. Stykket handlede bland andet om at ravnen var ked af det fordi den ikke var ligeså flot og farvestrålende som alle de andre dyr, så opgaven lød med andre ord på et helt sort kostume! Ikke noget med lige at snige et par gule ben ind eller noget.

Da første skuffele over min farveløse opgave havde lagt sig, der blev jeg sådan lidt Pheobe fandenivoldsk og tænkte "I will be in charge of cups and ice"!!
Måske gav de mig farven sort, men den gik jeg så til gengæld også all in på, og Rasmus' kostume blev både funklende, pompøst og lækkert. Ja, hvis jeg selv skal sige det, så synes jeg faktisk jeg fik det optimale ud af farven sort. Jeg sad til kl. 1.30 i nat og syede på det, og heldigvis så har jeg verdens dejligste dreng, der bare var så taknemmelig og syntes det var det sejeste kostume EVER!

Her lidt billeder af ham i teaterstykket idag. Mor er stolt!

Og til jer der ikke har set Friends eller som ikke lige kan huske den scene og tænker "hvad fanden snakker hun om", så er den at finde lige her.

------

The raven costume turned out quite amazing - if I should say so myself :-) Rasmus was so cute on the stage today. Mom is proud!


26 kommentarer:

  1. HELT, HELT fantastisk kostume. Måske gav de dig netop den opgave fordi de vidste at du kunne trylle og løse opgaven som ingen anden. Umiddelbart lyder det jo som om pointen bør være noget med at ravnen er fantastisk som den er også selvom den ikke selv tror det og så ville det jo ikke du med et kikset kostume.

    Billederne er selvfølgelig vidunderlige. ELSKER dine billeder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ih, tusind tak, Marina! Ja, det var nemlig lige præcis pointen og han var så fantastisk min lille ravn :-)

      Slet
  2. Waouw, hvor er det bare et fantastisk kostume. Og sikke en køn søn, du har! Hvor er det i øvrigt bare en fin sammenligning med Phoebe. Husker scenen tydeligt :-)

    SvarSlet
  3. Hvor er det bare superflot! Så smukt med at de forskellige (sorte) materialer! Godt gået:-)

    SvarSlet
  4. That costume is awesome, I remember my dad making me costumes, I still have them today. What a wonderful thing to do for your kids xx

    SvarSlet
  5. Sejt at du lige lavede en Phoebe og ordnede paragrafferne. Mega fedt resultat :)

    SvarSlet
  6. mega sejt gået! Jeg kan godt forstå Rasmus blev glad :D

    SvarSlet
  7. Tenna - Fru Stockfleth7. februar 2013 kl. 18.15

    Super flot!!! og farven sort, fåes jo i mange nuancer :-)
    Kan godt forstå at han smiler...

    Der må da også komme en del ros og misundelse :-) fra de andre mødre i rummet? ;-)

    SvarSlet
  8. Jeg læste overskriften og tænkte "nu rabler det da for Ulla, billederne har da ikke en dyt med bægre og is at gøre ?!", men så læste jeg teksten og som stor Friends fan, så gav det hele pludselig mening og jeg begyndte at skraldgrine. SKØNT!!!

    Glæder mig til at det bliver min tur til at sende et hjemmelavet egern og en hjemmelavet hula-danserinde afsted i morgen tidlig.... Det er så fedt, når vores børn gerne vil have hjemmelavede kostumer på! ❤

    SvarSlet
  9. Vidunderligt kostume, det ser så fantastisk ud med det sorte materiale miks, vildt eminent klaret og det en stolt Ravn, er da det allerbedste!

    SvarSlet
  10. Åh, hvor dejligt at høre jeg ikke er den eneste der henviser til Friends episoder...:) Super fedt kostume:) Gad godt kunne sådanne ting men det kan jeg ikke.... så jeg har snydt og købt ungernes fastelavns udstyr. Indianer til prinsessepigen og Mario til mindstemanden. Efter ønske fra dem selv:) Glæder mig helt vildt til at se mindstemanden som Mario med overskæg.

    http://hvisvindenvender.blogspot.dk/

    SvarSlet
  11. Hold nu op, hvor blev ravnen flot! Imponerende Ulla.

    Kram

    SvarSlet
  12. Fantastisk kostyme og herlige bilder! Gleden gutten utstråler er bare helt ubeskrivelig! Blir glad av å se disse bildene :)

    SvarSlet
  13. Helt vildt flot ravnekostume!

    SvarSlet
  14. Superfint kostume! Og der er bare et eller andet helt utroligt over Rasmus. En slags rendyrket, uspoleret uskyld. Det ser man ikke så tit i hans alder, synes jeg. Wow!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var virkelig smukt skrevet, Jane, og det gør mig rigtig glad! Du rammer meget plet med din observation. Han er utrolig legeglad og uspoleret, og jeg synes bare det er så dejligt at han stadig er et barn med stort B selvom han nærmer sig de 9 år. Har oplevet mange børn på den alder der slet ikke rigtigt leger mere og som egentlig allerede i sådan en lav alder har opsnappet den der teenie-too-cool-for-school attitude. Ærgerligt!

      Slet
  15. Ej det er vildt flot med alt det forskellige stof du har brugt - jeg har lige færdiggjort et mini kleo-kostume til min datter...kl blev heldigvis ikke alt for mange :)

    SvarSlet
  16. Fantastisk flot costume :-) Og hvor er det spændende at følge med i alt vedr. Rudolf Steinar på din blog :-)

    SvarSlet
  17. Sikke en fantastisk ravn du har lavet ;)

    Jeg er vild med måden fjerene glinser på - så fint og som fuglefjer jo ser ud i virkeligheden.

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  18. Hvor er du kreativ!!! Vildt flot ravn. Og Rasmus stråler. :-)

    SvarSlet
  19. Arhmen altså, hvor er det bare FLOT! Er vildt imponeret - og fedt med af de nuancer af sort. Ha en fantastisk weekend :)

    SvarSlet
  20. Tusind tusind tak for alle jeres søde kommentarer! Jeg er helt overvældet :-)
    Tak tak tak, og rigtig god weekend til jer!

    SvarSlet
  21. Det blev da absolut super fucking fantastisk :o)

    SvarSlet
  22. Hold da mund, det er flot. Gid jeg bare havde lidt udholdenhed og tro på, at jeg kunne den slags. Men jeg kan sku da se, at du stod forrest da kreativiteten blev delt ud, Ulla...helt forrest ; )

    SvarSlet
  23. Er helt med på cups and ice;0)
    Synes simpelthen det er blevet så flot, dit ravnekostume, men Ulla; med sådan en dreng, kunne du sende ham afsted i hvad som helst, og han ville stadig skille sig ud fra mængden, med sit dejlige og varme væsen. KH. Louise

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.