lørdag den 12. januar 2013

Paris shopping


Da jeg var i Paris med Rasmus blev det kun til besøg i tre modebutikker, men mere skulle der egentlig heller ikke til for at finde de helt rigtige lækre ting. Når bare man ved hvor man skal gå hen og hvad man går efter, så kan man fint klare sig med sammenlagt 1 times tid. Det var lige hvad Rasmus kunne klare. Han er som de fleste andre hankønsvæsener ikke udpræget fan af kvindeshopping.

Jeg fik købt to par Isabel Marant støvler/sko som jeg havde haft kig på længe og jeg kan bare sige at de to par allerede er på top 5 over lækkert fodtøj jeg nogensinde har eget! De sorte wedge sneakers har jeg gået med rigtig meget i siden jeg købte dem, og de er helt fantastisk gode at gå i, og så får man lidt ekstra højde på uden at skulle i stilletter.
Den fine luftige t-shirt med aztekerprintet faldt jeg altså også pladask for. Jeg havde kun set den i en mørkere udgave, men denne var bare meget mere mig.

Lige ved siden af Isabel Marant butikken på 47 Rue de Saintonge i Marais ligger der en butik der hedder Maje. Jeg kendte ikke mærket før, men fandt ud af at det er et parisisk mærke og der ligger flere butikker rundt om i byen og så findes der også en online shop, men desværre sender de ikke udenfor Frankrig.
Jeg blev forelsket i en super lækker og blød skindclutch med nitter men købte den ikke i den butik i Marais. Da vi så senere på dagen tilfældigt gik forbi deres butik på Rue Saint-Honoré, lå clutchen lige der i vinduet, og ja så var der jo ikke andet at gøre..... den clutch ville bare hjem og bo hos mig :-)

Neon sportstasken købte vi til Rasmus (han valgte selv farve) til når han har kampe i weekenden og den gule oversized clutch i skind var mig. Begge dele købt i Galeries Lafayette hos American Apparel.

Jeg besøgte en butik mere, men den var i en helt anden kategori og meget eventyrlig og fin. Den viser jeg jer imorgen.

------

On the mother-son trip to Paris in the beginning of December I did do a little bit of shopping. My 8-year old son Rasmus is like most boys not very fond of shopping so I went Speedy Gonzales and purchased all of the above in less than an hour. I came home with a few but very good things!

7 kommentarer:

  1. Ej Ulla, har du været i Chanel????? Jeg får helt kriller i maven;-);-)
    Ellers nogle fine ting du har købt, jeg er især vild med clutchen og nittestøvlerne:-) Jeg har også lige selv shoppet ny clutch med nitter!

    SvarSlet
    Svar
    1. Nope, det er ikke Chanel. Det er en helt anden og mere børnevenlig genre vi skal hen i :-)

      Slet
  2. Great buys. A very successful hour!

    SvarSlet
    Svar
    1. I am also very proud of myself :-)

      Slet
  3. må man spørge hvad de fine støvler med lille hæl koster?

    SvarSlet
  4. Nøj det er en lækker t-shirt den gad jeg godt gå sommeren i møde med :)
    Ved du om den fåes på www, har du evt et stylenavn?
    Vh. Louise

    SvarSlet
  5. Efter hvad jeg lige husker har Bahne eller har haft Maje i deres butikker.

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.