mandag den 14. januar 2013

Outfit #5 - The Nordic mom style

Juleaften kom temperaturen her i Mainz op på hele 15 grader (har vi fået fortalt) og de første to uger af januar har været meget milde med 8-10 grader og ikke en vind har rørt sig. Det var lige før man gik og troede at Centraltyskland havde besluttet sig for at springe vinteren over i år, men så kom den altså (desværre) alligevel. Imorges stod vi op til  minus 5 grader. Brrrrr! 

Som mor til tre vildbasser må man indimellem kaste al æstetik tilside og bare klæde sig praktisk på. Jeg hader at fryse, og det bærer min vintergarderobe ret meget præg af. På de kolde dage er der simpelthen uld fra inderst til yderst og så tøffer jeg ellers rundt i mine islandske uldsokker og drikker varm te. 
Bo er ikke en stor fan af vinter på det punkt. Han spærer tit øjnene op, når jeg vader rundt i en af mine utallige kæmpesweatre, og så falder der som regel en frisk bemærkning. "Nå, der kommer sgu en bisonokse" eller "Gud, jeg var ikke klar over at der levede bjørne i Mainz". 
Derfor har jeg i god tid i år forberedt ham på at jeg altså har tilført en flyverdragt til min vintergarderobe, så han ikke får helt så stort et chok når han ser mig i denne farvestrålende sag. Den er ikke for sarte sjæle!

Jeg har faktisk lidt i smug gået og håbet på at det snart skulle blive koldt nok til at kunne få den på, og idag blev så dagen hvor den fik sin debut. Alfie fik en fridag fra vuggeren idag og i morges tog han og jeg en tur på legepladsen i kulden. Godt og grundigt og varmt klædt på og jeg må sige at jeg er ovenud tilfreds med mit køb! Udover at jeg holdt mig dejlig varm så voksede mit indre legebarn altså også lige en tand. Det falder jo ligesom lige for at opføre sig som et barn, når man er klædt som et :-)

UPDATE: Da Bo så disse billeder faldt følgende to kommetarer:
"Hold da kæft! You light up like a Christmas tree"!!
"Nu behøver vi da ikke nogen advarselstrekant, hvis vi går i stå på motorvejen"!

-----

Beeing a mom of three boys living on the northern part of the globe you sometimes have to put all aesthetics aside and simply dress to keep warm. Today Alfie had a day off from kindergarten and him and I went to the playground in the early morning where the temperature said minus 5 degrees Celcius (23 degrees Fahrenheit). My new snowsuit got to be worn for the first time and as it kept me warm and cosy it also tricked my inner child. When dressing like a child it just feels natural to act like one too :-)

28 kommentarer:

  1. Ulla, du er smækker lækker smuk, og Alfred ligeså:0) Jeg har i laaang tid ventet på at flyverdragten igen skulle komme på mode til voksne - TAK! Jeg er en kæmpe frysepind, og vinteren er for alvor vendt tilbage herhjemme i Dk også! Så... tager lige og forbereder manden;0)
    Kh. Louise

    SvarSlet
  2. *HA HA* Bo har sgu go humor!!!!!

    SvarSlet
  3. Årh FANTASTISK!
    Jeg har en flyverdragt med flagermusærmer fra 80'erne i pink/gul/lilla og mint *piiiiiiiiift*.
    Den er jo herlig, men desværre syet i bomuld, så man alligevel bliver pjaskvåd.
    Jeg har ledt efter en moderne afløser i 100 år, så tak for tippet.
    Jeg synes du ser knaldgodt ud!

    SvarSlet
  4. Den er så fin..og du er så tynd, at du kan slippe afsted med den. :-)

    SvarSlet
  5. Du kan bære den 100%!!
    Jeg derimod ville ligne en teletubbie...hahaha.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ha lige mine tanker hvis jeg hoppede i saadan en sag :-)

      Slet
  6. Det er for fedt det der Ulla!! Jeg havde en skrigorange i 90'erne, som jeg i mange år har ønsket, at jeg havde gemt! Men den der ligner et godt alternativ. For der er da ikke noget værre end at fryse - og som du siger, så er jeg sikker på, at man leger ekstra godt i sådan en sag :-)

    Og Bo.... han har god humor. Han er vild med dig - også i pink fra top til tå :-)

    Kh. Mette

    SvarSlet
  7. Haha, Bo kan det med kommentarer :-) De er næsten ligeså gode som de guldkorn børn kommer med, hehe.

    Jeg syntes din flyverdragt er helt igennem fantastisk, og jeg vidste slet ikke H&M lavede den slags.

    Hep hep for god stil!

    Kh

    SvarSlet
  8. Ulla for fa'en du rocker den flyverdragt...

    kram

    SvarSlet
  9. Fedt fedt fedt at man kan få en flyverdragt til voksne i H&M :) Og hold k*** nogle fede kommentarer han kommer med, din kære mand :D

    SvarSlet
  10. Haha. Den er nu super smart af en flyverdragt at være - og passer jo ret godt med jumpsuit-trenden. Men thumbs up for at prioritere ikke at fryse!

    SvarSlet
  11. SÅDAN!! At fryse er bare det værste!!

    SvarSlet
  12. I er sgu for seje, dig og Alfue!!!!!:-)

    SvarSlet
  13. Ska' det være - så la' det være!!
    Jeg synes at den er mega fed - Hvis jeg skulle have en (hvilket jeg helt klart godt kunne finde på - bor jo i Norge ikk'), så skulle den da helt klart også være i en vild farve ;o)
    Jeg synes I ser godt ud I to!

    SvarSlet
  14. Juletræ, advarselstrekant ... - jeg synes, du ser ret skøn ud. Jeg har lige haft min gamle morfar med til købmand i hans haboørehabit, tro mig, den vakte opsigt :)

    SvarSlet
  15. Ja, den ligner til forveksling Idas flyverdragt... Men jeg misunder altså også børnene deres flyverdragter en gang i mellem :)

    SvarSlet
  16. Det er da så mye bedre å være varm og god, enn å være redd for å ikke se fin ut til enhver tid... selv om jeg synes du ser fin ut med den deilige drakten også :)

    SvarSlet
  17. Ej vidste slet ikke man kunne få sådan en skøn sag i H&M du ser edderskøn ud. Jeg har selv en dejlig tyk kansas flyverdragt ikke til at slide op den er fantastisk når jeg er på legepladsen i vuggestuen.

    SvarSlet
  18. Wauw Ulla – du ser jo fantastisk ud i den dragt! Jeg kunne også godt tænke mig en flyverdragt, men tror ikke helt jeg har højden med mig, til sådan en sag. Desværre, ellers havde jeg også købt mig en. :)

    Elsker Bo's kommentarer. :)

    SvarSlet
  19. ojojoj, hihihi! Som jag skrattade när jag läste detta inlägg. Du är ju för härlig! :D Och så kallar ni det för flyverdragt! :)

    SvarSlet
  20. Hvor ser I fine ud! Jeg er vild med farven - ikke noget neutralt der ;-)

    SvarSlet
  21. Oh wie schön. Die Anzüge wirst du heute brauchen können, es soll ja heute bei uns schneien. Mein Blick aus dem Fenster sagt mir, das es was werden könnte mit dem Schnee, denn die ersten Flöckchen fallen schon.
    Liebe Grüße, Corina

    SvarSlet
  22. Tak for alle jeres søde og sjove kommentarer!! Vi har fået sne idag hernede hos os, så nu skal den bare luftes den varme sag :-)

    SvarSlet
  23. Bliver også tit misundelig på børnene flyverdragter. Tror da jeg skal ud at kigge efter den der.
    Men hvem tager billederne, når Bo nu ikke havde set dem før?

    SvarSlet
  24. Jeg fik aldrig kommenteret pga L....tlf der ikke vil virke!
    Men tusind tak for grinet:-) Han tror nok han er sjov ham Bo, men jeg synes ikke det er til at spøge med, du ligner en million;-)

    P.S. jeg cykler på arbejde i neongul refleksvest, cykelhjelm og gummistøvler (og naturligvis diverse tøj:-)), SE det er en advarselstrekant der vil noget;-)

    SvarSlet
  25. hvor købe du din flyverdragt henne?

    SvarSlet
  26. Er du interesseret i at sælge den?
    Leder med lys og lygte 😅
    Så kontakt gerne Cathrine.mm@live.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Desværre, jeg knuselsker den stadig! :-)

      Slet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.