søndag den 20. januar 2013

Hjælp til ny vinterjakke / Canada Goose

Jeg er ved fryse min røv af, så jeg har besluttet mig for at investere i en jakke der rent faktisk kan holde mig varm. Sådan rigtig varm!

Jeg har besluttet mig for en Canada Goose - til trods for stor eksponering, fakes osv. Ja ja, I know, men det er bare lige sådan en dejlig varm jakke jeg gerne vil have, så må se bort fra alt det og så synes jeg rent faktisk det er en pæn jakke. Og ved ikke hvilke jakker der ellers er både pæne og varme på samme tid. Oplys mig endelig, hvis du sidder inde med god info :-)

Jeg har luret på Canada Goose' hjemmeside i 10 dage nu og er kommet frem til at det skal være en af disse to modeller: Dawson eller Montebello.
Dawson er den varmeste af de to og går godt ned om bagen, hvilket kan være ret rart, hvis man skal sidde på en kold bænk eller hvis man skal cykle.
Til gengæld synes jeg Montebello'en er pænest (og billigst) og måske bedst til en lille spirevip som mig på blot 166 cm.

Af farve vakler jeg mellem sort og mørkeblå. Hjælp mig! Hvilken model og farve bliver jeg gladest for? Har du måske selv en af jakkerne eller har du bare en mening, så hit med den!

------

I am freezing my but off and have decided to invest in a coat that will keep me warm - like really warm! I have now narrowed my search down to the brand Canada Goose but can't decide between the Dawson Parka and the Montebello Parka and weather to pick dark blue or black. Feel free to post your opinion and/or experience.

31 kommentarer:

  1. Hej Ulla.

    Et lille tips til tøj og vinterjakker der VIRKELIG holder dig varm om vinteren:

    http://www.fleischercouture.no/

    Mærket forhandles også i forskellige butikker i Tyskland.

    Mvh Camilla

    SvarSlet
    Svar
    1. Og det er også et ret lækkert design!! Glemte jeg lige at informere om!

      Slet
  2. Jeg synes du skal prøve dem i en butik. De har vist ret forskellig pasform. Min svigerinde skulle også have en, men da hun prøvede dem, fandt de ud af at en af herre-modellerne passede bedst til hende (hun har ikke din kropsform :D) Mere fordi at du går ud og lægger en ret stor sum penge, så ville det jo være skønt hvis den bare sad perfekt.

    SvarSlet
  3. Jeg vil anbefale en som dig en Fjällräven jakke. Har selv købt en i år og jeg fryser ikke min overkrop, hvilket er usædvanligt for mig. Jeg fryser ALTID.
    Det fantastiske ved fjällrävenen er at de bla. ikke har ægte pelskrave. De støtter ikke den slags hvor dyret lever under kummerlige kår for at ende i lidt pynt til mennesket. Virkelig lækkert materiale og så er det skandinavisk (:

    SvarSlet
  4. Min Fjällräven er mørkeblå i modellen Nuuk Parka str XS. De er lidt store i str.

    SvarSlet
  5. Jeg er utroligt glad for min Five Seasons jakke med Hytec 5000 stof. Jeg fryser slet ikke når jeg har den på (nærmest tværtimod..). Men jeg er ISÆR glad for, at den går ned over røven! Det betyder virkelig meget for mig når jeg skal holde mig varm.
    Den er helt sikkert billigere end Canada Goose og der er ikke en milliard andre der har den samme ;)
    Dog er det ikke ægte pels i kanten på hætten - jeg har knappet min af og overvejer lidt om jeg skal skifte den ud med en pelsrest fra skindhuset.
    Jeg kan ikke råde dig til noget om Canada Goose jakkerne, da jeg intet kender til dem ud over deres priser. God jagt! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. BTW den jeg har er nr. 4 på denne liste:
      http://www.fiveseasons.se/index.php?option=com_fs_products&cid=1&Itemid=8

      Slet
  6. Hej Ulla
    Jeg har den samme jakke som Camilla, og vil klart anbefale den. Prisen er sådan ca. det halve i forhold til Canada Goose. Og den er VARM!!!!!!
    Nu bor du jo ikke i Danmark, men her har Canada Goose lidt det der , åh skal passe på hvad jeg siger for ikke at støde nogen. Men rigtig mange indvandrer og den type piger som hænger ud bestemte steder har det mærke. Mange andre også, men mærket giver bare visse associationer. Hvilket Fjällräven ikke gør!
    Håber du forstår hvad jeg mener.
    Nu bor jeg jo også på Nørrebro, ser mange i gadebilledet, og Canada Goose har lidt overtaget den sorte North Face som var stilen for nogle år siden.
    Måske dette ikke har indflydelse på dit valg (det burde det jo egentlig ikke) men siger det bare.
    Når det så er sagt så synes jeg at jakkerne er top fede, flotte farver og lækkert stof!

    SvarSlet
  7. Hej Ulla min mand har arbejdet en del i Rusland og skulle have en varm jakke til vinterperioderne derovre, og ville have købt en Canada goose men endte istedet med en north face mcmurdo parka. Og han har været meget glad for den og har sagtens kunne holde varmen også helt ovre i Sibirien :-) og den fås også i en damemodel. Jeg ville nok vælge en der går over numsen, hvis det er for at holde varmen, og til hver en tid mørkeblå :-)
    Knus

    SvarSlet
  8. Hej!
    Så vil jeg være den første til at skrive jeg syns 100% du skal købe en canada goose, jeg har selv en jeg har brugt i snart 10 år gisp, den er mega varm, let og behagelig at have på. Det er desværre den korte model, altså den der gamle, sådan lidt bumperjakke agtig, for mig er den næsten for varm men jeg er heller ikke en der fryser meget og nogen gange har det været svært at ha en trøje indennunder uden at koge og lidt svært når man så kommer i skole i tshirt haha.
    For lige at få det på det rene bruger de pels fra dyr hvor bestanden bliver styret, altså sådan der ikke kommer for mange og helt overtager, det er nødvendigt i lande som Canada.
    Fjällrävens jakker er fede men slet ikke vandetætte nok til mig.
    Hvis jeg sku anbefale en anden jakke må det blive en Montbell, let og luksus dun jakker fra Japan, lige til at rulle sammen i en lille bitte taske og ha inden under de andre jakker man bruger.

    Jeg stemmer på ned over røveren og mørkeblå.
    Go søndag :)

    SvarSlet
  9. En varm vinterjakke er bare fuldstændig nødvendigt:-) Jeg har selv denne her fra ACNE http://www.stoy-munkholm.com/acne-new-snow-paw12-navy.html, den er vist ved at være udsolgt de fleste steder, men den kommer (så vidt jeg ved) hvert år! Og den er VARM, jeg har kun en kortærmet t-shirt på når jeg cykler til arbejde i frostvejr, og jeg koger!
    Min er mørkeblå, og den farve ville jeg vælge uanset jakke (det neongule stykke kan i øvrigt lynes af, når man bliver træt af at se på det)! Den er klassisk, og man kan, ligesom på en sort, ikke se så godt når den er lidt beskidt;-) Jeg synes sort kan være så "hårdt", og jeg har ihvertfald selv mange sorte bukser og sko/støvler også, så jeg synes det er det perfekte valg i farve:-)
    Men helt ærligt, jeg har altså også været lun på en Moncler jakke i mange år, men jeg kender dem slet ikke godt nok til at kunne anbefale en bestemt model, jeg synes bare de er SÅ lækre:-)

    SvarSlet
  10. Jeg har i vinter købt en jakke fra finske Lutha. Den er skøn og jeg kan holde varmen:)

    SvarSlet
  11. Uhhh de så lækre. Selv har jeg en sort i lang fra Modstrôm som jeg er super glad for, og den er heller ikke så dyr:.-)

    SvarSlet
  12. Jeg brydre mig ikke så meget om Canada Goes - til gengæld er jeg VILD med både Fjällräven, Moncler og den Acne-jakke, der linkes til :-)

    Jeg har selv de første to og elsker dem :-)

    SvarSlet
  13. jeg har købt en Danefæ Parka i år..den er varm(har korærtmet t-shirt under) og super fed i farve...jeg har købt den i blå men flaske grøn er også fed :-)

    SvarSlet
  14. Køb den.... den er sååå fed, og jeg stemmer for sort lang model. Har du set der er udsalg på jakkerne altså hvis man tør bestille dem hjem, from over there.

    SvarSlet
  15. Jeg stemmer på en Fjällræven til dig Ulla :-) - Men skal det være en af dem ovenfor må det blive Montebello i blå. De fine lommer gør den tilpas feminin synes jeg :-)

    SvarSlet
  16. Åh. Har du tjekket Pajar? Så fede - især dem med pelshætte... Suuukkk...

    SvarSlet
  17. Jeg fik en "Lempelius" jakke til jul, og den er SÅ varm. Ellers ville jeg klart vælge en sort af den lange Canada Goose, min veninde har den, og den er altså lækker!

    SvarSlet
  18. Sværger selv til Montanejakker. De er supervarme og lækre. De forhandles bla via denne shop www.outdooreksplore.dk. Tjek dem ud- de er fede

    SvarSlet
  19. Det vil være en skøn investering! Har selv en som er 4 år gammel og kan gå i t-shirts's udenfor i super frostvejr uden at fryse. Den lange model er så ideel for mig og man kan jo sagtens cykle i den. Synes der er stor forskel på modellerne og str. Min er en xs, prøvede 2 forskellige modeller og den ene af dem var alt for stor selvom det var samme str., så en tur i en butik, i hvert fald for at prøve dem, er nok en fod idé. Rigtig god jakke jagt :-)

    SvarSlet
  20. Jeg stemmer paa Montebello i blå, det er saa fin en farve.
    Jeg har selv en North Face jakke som er super varm og god kvalitet men lidt kort i det (model 'Greenland') men de laver ogsaa en model der hedder 'Artic Parka' som varmer om bagdelen ;-)

    Kh Kathrine

    SvarSlet
  21. Prov lige at se det her link: http://www.canadagooseoutletshop.co.uk/canada-goose-montebello-parka-brown-p-69.html

    SvarSlet
  22. Hej Ulla

    Hmm.... Hvis du vælger en Goose - så ville jeg vælge sort og ned om nummeren :-) For træls at se smart ud og så fryse røven i laser!

    Dernæst har jeg det lidt som så mange andre - jeg synes ikke, at jakken er prisen værd. Der er kommet mange andre fede jakker, som er billigere, men kan det samme rent teknisk. Og som endnu ikke sidder på hver anden i gadebilledet. Fjällräven har altid været kram og kvali - skandinavisk og god mod dyr er da et meget godt argument også :-)

    Selv er jeg i en fantastisk dunjakke fra Ticket - Yes - ungernes flyverdragtmærke :-) Den er fantastisk!

    Kh. Mette

    SvarSlet
  23. Den her vinter har både kæresten og mig købt en fjällräven parka jakke. Det er simpelthen det bedste vi har gjort !
    http://www.fjallraven.dk/produkter/jakker/nuuk-parka (der er også andre slags)
    De er af god kvalitet og fryser slet ikke selvom jeg vi har haft -10 og kold blæst! Den bedste jakke jeg har haft.
    Vi overvejede også en canada goose men prisen og så hvad man ellers kan få af jakker som varmer lige så godt ville jeg hellere. Synes også det efterhånden er ALLE som har en canada goose jakke.

    Og så vil jeg også helt klart sige, vælg en som går ned om bagen ;) Når det er så koldt så man skal have vinterjakke på så skal den altså varme helt.

    SvarSlet
  24. Åh nej Ulla, jeg bliver så trist hver gang jeg ser folk rende rundt i deres canada goose jakker! : (
    For mig står canada goose nemlig for dyremishandling. Du kan blandt andet se om det lige her: http://anima.dk/kampagner/aktuelle-kampagner/pelsdyr/pelsfri-mode/boykot-canada-goose
    Håber du vælger et andet mærke!
    Hilsen Anna

    SvarSlet
  25. http://www.metroxpress.dk/nyheder/mishandlede-dyr-leverer-pelskraven-pa-canada-goose-jakker/KObldy!AYzLyf7C7y92w/

    SvarSlet
  26. Jeg er helt klart fortaler for Montebello - især til de lidt lavere mennesker :D

    SvarSlet
  27. Jeg fik en Canada Goose Montebello Parka jacka til jul, og den er SÅ varm. Ellers ville jeg klart vælge en sort af den lange Canada Goose, min veninde har den, og den er altså lækker! http://www.reavinterjacka.com/

    SvarSlet
  28. Il classic Woolrich artic parka sviluppato nella versione luxury sul tessuto shape memory per una maggior ricchezza ed eleganza del capo. Vestibilita: Questa giacca ha una vestibilita regolare. Composizione: 91% Poliestere 9% Nylon, Fodera: 100% Poliestere, Imbottitura: 70% Piuma d'anatra grigia, Pelliccia: 100% Procione. http://www.giubbottiwoolrichsconti.com/

    SvarSlet
  29. Jakker med ekte pels=dyremishandling. Men det er det visst mange som ikke tenker på. :-(

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.