søndag den 20. januar 2013

3/52



"A portrait of my children, once a week, every week, in 2013"


Alfie: Mild og let til grin som altid og stadig meget morsyg. Han er flyttet tilbage ind i soveværelset og nyder trygheden i at mor kun er en armslængde væk.

Birdie: I glade gadedrengehop og fandt den lille photoshoot vi lavede vildt sjov! Bagefter fik han lov til at fotografere mig og fandt det præcis ligeså sjovt. Han har været en glad og tilfreds dreng i denne uge og er lykkelig for endelig at have fået sin første rokketand. Den har været længe ventet!

Rasmus: Tidlige kolde vintermorgener må blødes lidt op med levende lys imens man venter på sin varme havregrød.

------

Alfie: Easy going and laughing as always and still very attached to his Mom. This little guy has mooved back into his parents bedroom and is enjoying the security in having Mom just an arm's lenght away.

Birdie: Happy and jumping and found this photoshoot very funny. Afterwards he got to photograph me and found that just as funny. This week he has been very excited about his first long-awaited wiggling tooth.

Rasmus: Waiting for his hot oatmeal porridge. Early and cold winter mornings need candlelight. 

17 kommentarer:

  1. Skønneste drenge børn!!
    Ulla, hvordan får du højformatet til at gå helt ud til kanten?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg sætter bare bredden på mine billeder til at passe med bredden på min blog, når jeg redigerer dem. Min blog er vist 1100 px bred og mine billeder er 900 px bredde, så det tilpasser jeg dem når jeg redigerer. Dvs. bredformat billederne er 900 på den lange led og højformat billederne er 900 på den korte led.

      Slet
  2. Uh, ja det vil jeg også gerne vide:)

    Fantastiske billeder. Den første rookketand er bare såååååååå stort. Mindstemanden har lige tabte nr 2 og var ude og bruge de 10kr tandfeen kom med sammen med faren:)

    http://hvisvindenvender.blogspot.dk/2013/01/nar-mnten-brnder-i-sparegrisen.html

    SvarSlet
    Svar
    1. Har svaret på det med billerne lige herover :-)

      Ja, det er så stort for de unger når den første tand begynder at rokke!

      Slet
  3. Wauw,the photo-project... how cool is that!

    SvarSlet
    Svar
    1. Thanks! Yes it is very cool :-)

      Slet
  4. Rigtigt dejlige billeder af dine drenge :)

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde Mirjam :-)
      Kh Ulla.

      Slet
  5. Dejlige, dejlige drenge! Man kan ikke lade være med at smile og blive glad i maven, når man ser dem. :-) De minder mig om min egen flok, som godt nok er pige-dreng-pige, men med de samme 'roller': Rasmus, den store tænksomme med hjertet og retfærdighedssansen på rette sted; Bertram, et følsomt midterbarn, der tumler med sit og i høj grad har brug for tryghed fra sine forældre, selvom han måske udadtil gerne vil fremstå stor og stærk; Alfred, den fjollede lillebror, der soler sig i opmærksomheden. Er jeg helt galt på den? :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du er SPOT-ON!! Fik næsten helt kuldegysninger, så rigtigt du rammer! Jeg tænker så tit på hvor utroligt meget det betyder for personligheden hvilket nummer man er i søskendeflokken, og alle tre har sit at kæmpe med. Arh, måske ikke Alfred endnu men det kommer nok en dag, når han igen og igen vil få at vide at hen er "for lille" til det ene og det andet.
      Men ja, du ved jo tydeligvis hvad jeg snakker om, når din flok minder om min på den måde :-)

      Slet
    2. Det er et spændende emne med personlighed og nummer i søskenderækken. Og en udfordring for forældrene! At se dem og rumme dem og hjælpe dem ud af de 'roller', de er havnet i. For man kommer nemt til ubevidst at stille lidt for 'voksne' krav til den ældste, hvorimod den yngste jo bare er den lille, så lad ham/hende dog. Og så står den midteste tilbage, hverken stor eller lille. Når jeg engang får tid, vil jeg gerne læse lidt om emnet - selvom det jo burde være nu, mens man står i det. Så kan jeg jo bare håbe, at jeg ikke gør det helt forkert. Men så længe man er opmærksom på det, så går det vel ikke helt galt. :-) Men det kunne også være spændende at vide, hvordan de hver især med hver deres personlighed havde været, hvis de var blevet født som et andet nummer i flokken. Dog et lidt svært eksperiment medmindre man tror på reinkarnation. :-)

      Slet
  6. Breakfast by candlelight sounds wonderful! Lovely happy boys. Belinda x

    SvarSlet
    Svar
    1. It is - but must admit that I'm looking more and more foreward to breakfast at the terrace instead :-)

      Slet
  7. Simpelthen nogle skønne unger du har...
    Der er liv og glade dage og alle tre hold øjne stråler af glæde og energi...
    En fornøjelse at følge med!
    /Karins

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, hvor var det en dejlig kommentar!! :-)

      Slet
  8. Smukt...du har de skønneste drenge. Rasmus ligner meget dig på dette billederne stearinlysskæret, oder nicht???

    SvarSlet
    Svar
    1. Taaaak, Kirsten!
      Rasmus ligner mig meget. Det får vi altid at vide og jeg kan også tydeligt selv se det. Især når jeg ser billeder af mig selv på samme alder (og med næsten samme frisure :-)).

      Slet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.