søndag den 13. januar 2013

2/52


"A portrait of my children, once a week, every week, in 2013"

Rasmus: Betragter nogle større drenge der spiller indendørs fodbold. Som han alle dage har gjort så betragter han. Kigger. Lytter. Føler. Suger til sig. Dette billede viser min store dreng præcis som han er. Med vidt åbne øjne.

Alfie: Forsvinder i kuglerne i legelandet. Stadig masser af ting er nye og uudforskede for min mindste dreng og begejstringen for alt det nye er fantastisk at være vidne til. Vi voksne begejstres alt for lidt.

Birdie: Bruger ventetiden på at tegne indtil den bestilte aftensmad kommer. Ugen har været så spændende for Bertram. Han har været til samtale ovre på skolen og er blevet bedømt helt og aldeles egnet til at skulle starte i 1. klasse til august. Han havde glædet sig så meget til samtalen med de to lærere at dagene blev talt ned på samme måde som op til en fødselsdag eller anden stor begivenhed. Han var så god og koncentreret til samtalen og var ikke til at skyde igennem af stolthed over al den ros han fik med. Jeg må sige at alle mine bekymringer om at han endnu ikke var skoleklar blev gjort voldsomt til skamme. Han er vokset så meget indeni over de sidste par måneder.

-----

Rasmus: Watching some older boys play football. Ever since he was born this boy has always been watching. Listening. Feeling. Taking it all in. This photo shows him exactly the way he is. With eyes wide open.

Alfie: Disappearing in the plastic play balls. So many things are still new and unexplored for my youngest boy. Beeing witness to all the excitement is so amazing. Adults get excitet way to little.

Birdie: Painting while waiting for the food to arrive. This boy had a very exciting week as he was approved for starting 1. grade i August at the Waldorf School. He was so happy and proud. My middle guy has just grown so much these past few month and here I was worrying that he was still not mature and ready for school. Shame on me!

29 kommentarer:

  1. Ulla, these photo's are AMAZING! Such beautiful captures. Delighted to have now discovered your blog via the 52 Project, I think I'm going to like it here :-) Belinda x

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you so much, Belinda! That makes me really glad, both that you like my photos and that you are following. Your blog is also very beautiful and I will love following your 52 project as well. Always fun to see how people are living on the other side of the planet :-)

      Slet
  2. Ulla, de billeder er smukke! Stemningsfyldte og meget rørende. Fine drenge du har.
    Jeg glæder mig til at følge med i dit fotoprojekt det næste år - det tegner godt! :-)
    God søndag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, 1000 tak Louise!! Det blev jeg glad for at høre. Jeg har været lidt for sjusket med billederne det sidste år efter iPhonen er kommet ind i billedet, så et af mine nytårsforsæt var at give mit store Nikon kamera lidt mere opmærksomhed igen, og det er dette projekt jo bare den perfekte anledning til at få gjort :-)
      Også god søndag til dig!

      Slet
  3. that last photo is so stunning..

    SvarSlet
  4. Rigtig fine billeder - og skøn udfordring. Spændende med skolestart - det fylder også en del herhjemme i øjeblikket. En stor beslutning om hvilken skole, forventninger og bekymringer. Men spændende!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er altså vildt stort det med skole. Bare det at sende dem et sted hen hvor de ikke har så meget overvågning på som i børnehaven, synes jeg er meget intimiderende, men det er jo altsammen en del af den der giv-slip proces vi må igennem. Gulp!

      Slet
  5. Hej Ulla
    Da jeg i onsdags stod med en grædende dreng i armen på skadestuen, kom jeg til at tænke på dig. Min søn på 10 brækkede sit håndled i en fodboldkamp, man gør vel alt for at redde et mål!
    Nu har han armen i gips, og det skal han have i 6 uger!!!!! Han kan slet ikke overskue det, for han kan jo ikke spille fodbold så!!!
    Eller cykle eller spille computerspil...

    SvarSlet
  6. http://gc2013.blogspot.dk/2013/01/blog-post_12.html

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh nej da!! Jeg har lige skrevet en kommentar inde på dit indlæg.

      Slet
  7. Hello, I've just clicked over here from Che and Fidel ... these portraits are AMAZING. I love them. I'm now your newest follower (even though I can't understand a word of German. Hmmmm.) Kellie xx

    SvarSlet
    Svar
    1. Hi Kellie. Thanks so much for your kind words and for following. That makes me so glad. I am from Denmark but live in Germany and I can understand why you don't understand a word Danish. It is not a very widespread languange :-)
      That is why this year I've decided to make English recaps at the bottom of my posts. I just put it on this post. I would like for all my readers to understand what I'm writing.
      Just started following your blog aswell. What a beautiful little girl you have!

      Slet
  8. It's such a contrast to see the Northern wintery shots like yours, so moody and gorgeous, lined up with the Aussie beach shots of us Southern dwellers. How exciting that this project is global and we get to meet each other! x

    SvarSlet
    Svar
    1. I was just thinking the exact same thing and dreaming myself away to warmer weathers and beautiful beaches. At this point of year I just about had enough of the grey and cold.
      So excited to meet so many great bloggers through this project. Off I go now to have a look at your blog :-)

      Slet
  9. fantastiske billeder:) har lige selv smidt to collager på min engelske blog:) Jeg bruger picmonkey til at redigerer mine billeder i øjeblikket.
    Spændende med skolestart:) Min den mindste starter til august, han er klar men er jeg??? ;)

    Go søndag:)

    http://oddparent.blogspot.dk/

    http://hvisvindenvender.blogspot.dk/

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh ja, det er altså ret crazy når de skal starte i skole! Tror egentlig også ofte de er mere klar en vi er :-)
      Fine blogs du har og rørende historie! Stor respekt for dit lyse og positive sind!!
      Kh Ulla.

      Slet
    2. Tak Ulla, for de søde ord:)

      Slet
  10. Wow, your portraits are stunning!

    SvarSlet
  11. Popping over from Che & Fidel also and so happy to have found you. The captures of your boys are just gorgeous, especially the first one. x Laura

    SvarSlet
    Svar
    1. Thanks so much, Laura!! Makes me really happy!

      Slet
  12. i absolutely love the lighting and the hues in these shots. well done!! happy week :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Your kind words make me very proud. Thank you so much!
      Happy week to you too :-)

      Slet
  13. Fantastiske billeder af dine smukke drenge. Jeg elsker den lille historie du giver om hvert barn.

    Angående Birdie er det min erfaring at de altid vokser sig større når de er på vej i skole. De vil jo så gerne og er bevidste om at de så skal magte nogle ting der før var lidt svære. Når de oplever at de kan bliver de så stolte og så kan de endnu mere. Han får en dejlig skolestart, det er jeg sikker på.

    SvarSlet
    Svar
    1. Taaak, Marina!!
      Præcis som du beskriver det - sådan tror jeg det foregår med Birdie lige i øjeblikket. Begynder også at være ret fortrøstningsfuld i forhold til hans skolestart :)

      Slet
  14. Fantastiske drenge I har, skønne skønne billeder og super god idé! Elsker at læse dine tekster, de er så velskrevet og ærlige:0)
    Kh. Louise

    SvarSlet
    Svar
    1. Ih altså, tusind tak Louise!!

      Slet
  15. Such beautiful photos (and children!), I like the "darkness".

    Found you via Che & Fidel.

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.