tirsdag den 8. januar 2013

1/52

Et portræt om ugen af hver af mine børn er hvad dette 2013 foto projekt går ud på. 52 billeder af hver. Fantastisk fin måde at huske at få foreviget mine smukke drenges udvikling på, og jeg vil virkelig glæde mig til at se alle billederne igennem side by side når året er gået. Er sikker på det bliver noget ganske særligt. Både fordi de selvfølgelig vokser og forandrer sig. Både langsomt over tiden men måske også fra uge til uge. Måske bliver de klippet, taber en tand eller får en skramme. Årstiderne vil også skifte rundt om dem, så vi vil bevæge os fra halsedisser og huer over til lettere klæder og badetøj for at ende hvor vi startede i de lune gevanter. Jeg er fuld af begejstring overfor dette projekt.

Jeg takker Bleubird vintage og Che & Fidel for inspiration til dette projekt. Jeg synes det er sådan en sjov idé og det var faktisk lige sådan en gennemgående serie herpå bloggen jeg stod og manglede.

Første uges billeder er lige et par dage forsinkede da jeg først besluttede mig for dette projekt igår, men here goes...

"A portrait of my children, once a week, every week, in 2013"


Rasmus: Året blev sparket igang med det han elsker allermest. En indedørs fodboldturnering, hvor hans hold fik en flot 2. plads og en fin pokal. Happy boy!

Birdie: De sidste ugers juleferie og rigtig meget tid sammen som familie har sat sine positive spor i min til tider hårdtprøvede mellemste bukkebruse. Det er en meget rolig og velafbalanceret dreng der er vandret over i det nye år. Jeg håber på rigtig meget indre ro til min elskede skat i dette år.

Alfie: Også min lille hipster har nydt godt af nærværet i juleferien og klynger sig til sin moar døgnet rundt som en lille abekat der kun giver slip, hvis der er bananer indenfor rækkevidde..... og måske ikke engang da. Mor klager ikke!

----------

A portrait of my children, once a week, every week in 2013. The sweetest 52 photo project. I am so looking foreward to seeing both my boys and their sorroundings change as the year passes. I am very excited about this project!
Thanks to Bleubird Vintage and Che & Fidel for inspiration.


39 kommentarer:

  1. Fantastisk koncept.
    Jeg får taget alt for få billeder af børnene - og det går bare så stærkt.
    Jeg tror jeg hopper med på noget lignende, men måske bliver de ikke offentliggjort på bloggen. Det må børnene selv afgøre. (Emilie er på det seneste blevet meget bevidst om at der er andre end bedsteforældrene, der kan se billederne på bloggen... )

    Tak for inspirationen.

    ~ Karina

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg tror faktisk også jeg vil forsøge at fortsætte efter dette år er gået og så bliver det nok også udenfor bloggen. Ja, der kommer jo nok en dag hvor man ikke er ene om at bestemme hvilke billeder der skal vises frem her :-)
      Synes det kunne være super fedt at se flere 52 ugers portrætserier rundt omkring i blogland.
      Kh Ulla.

      Slet
  2. Hvor er det dog en fantastisk idé :) Den tror jeg at jeg hopper med på. Det må ende ud i en fotobog til deres fødselsdage i januar (næste år )

    Jeg takker og bukker for inspirationen <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, er det ikke bare fedt!! Jeg synes bare det e rverdens bedste idé og kunne slet ikke lade være med at hoppe med, og jeg vil da synes det ville være super fedt med flere ugeportrætter rundt om i blogland i dette år :-)
      Kh Ulla.

      Slet
  3. Sikken et super "projekt" Ulla. Du inspirerer også mig i den grad! Nyder at følge med.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hop ombord Libbie!! Endelig! :-) Tak fordi du følger!
      Kh Ulla.

      Slet
  4. Super ide - måske skulle jeg gør det samme.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er nemlig bare så fin en idé :-)

      Slet
  5. Ej jeg havde ogsaa taenkt paa at hoppe med paa vognen, saa ogsaa ide' hos Che & Fidel. Jeg har bare det problem at min hojt elsked linse til kameraet er gaaet kold og jeg har ikke faaet kobt en ny endnu! Og saa skal min blog ogsaa lige opdateres, jeg er nu kommet til hvor der ikke er mere 'gratis' plads paa blogspot og skal til at finde ud af hvad jeg saa goer, har ikke blogget siden Halloween.

    Som altid super skonne billeder af dine drenge Ulla, jeg glaeder mig til at se med de naeste 51 uger ;-)

    Kh Kathrine

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej, kan man løbe tør for plads? Det har jeg da ikke oplevet. Husker du at komprimere dine billeder til webbrug inden du oploader dem?
      Øv med istykker objektiv. Det spiller bare slet ikke.
      Håber du snart kommer igang igen. Ville da elske at se billeder af dine to smuksakker også! :-)
      Kh Ulla.

      Slet
    2. Nej.... Jeg er ikke helt med paa hvordan jeg komprimere billederne, hvilke program bruger du? Gad vide om jeg saa skal til at aendre alle mine billeder paa bloggen, GISP ;-I Jeg ligger bare billederne direkte fra Iphoto paa bloggen og vaelger saa storrelse naar jeg har lagt billedet ind i min 'post' maaske jeg skulle goere det anderledes???

      KH Kathrine

      Slet
  6. Rigtig flotte billeder - havde set det hos Bleubird og overvejer også at hoppe med på vognen - er bare spændt på om jeg kan få det gjort hver uge - nu må vi se.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det krøver lidt fastholdelse og tid at få taget portrætterne hver uge. Jeg håber jeg kan fuldføre :-)

      Slet
  7. Det er en super god idé, den tror jeg at jeg hopper med på.

    SvarSlet
  8. Sikke et fantastisk projekt! Og sikke nogle kønne drenge du har :-)

    SvarSlet
  9. God ide, den er jeg med på :-)

    SvarSlet
  10. Fin idé - jeg glæder mig til at følge Jer :) Og skønne billeder af dine skønne drenge. Hyggeligt også at høre lidt om, hvordan de hver især har det.

    Jeg har sendt en mail til dig for at følge op på vores snak om bytte og med en lidt forsinket tak :)

    God dag (i morgen)!

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg synes virkelig også det er sådan en fin idé :-)
      Jeg skriver en mail tilbage til dig en af de næste dage.
      Kh Ulla.

      Slet
  11. Måske man også skulle hoppe med på den, det er da en super ide, og det bliver fantastisk ved årets afslutning af se dem alle sammen, og se hvilken skøn forvandling de er gået igennem... Tusind tak for en god blog og fantastisk inspiration... Og For Fan... da den store har nogle kønne øjne,, er solgt der...

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er nemlig også det jeg tænker. Hvor forunderligt det bliver at kunne se deres udvikling igennem et år :-)
      Tak for de søde ord!! Bliver SÅ glad og ja han er en smuksak ham Rasser! ;o)

      Slet
  12. Hej Ulla, jeg har luret på din blog i et stykke tid nu og blev helt glad da jeg så du også deltager i projektet. Jeg startede selv op i mandags med min ene søn (som også hedder Alfred). Har nu meldt mig som fast læser og glæder mig til at følge dit projekt.

    Hilsen Marie

    SvarSlet
    Svar
    1. Ih, tak for at du følger :-)
      Fedt at du også er med på 52 projektet. Vil glæde mig rigtig meget til at følge det hos andre bloggere. Jeg kan dog ikke komme ind på din blog?? Der står at den ikke er offentlig tilgængelig - men det er måske med vilje? :-)

      Slet
    2. Orv nej, det er overhovedet ikke med vilje. Så tak for info, det skulle være fikset nu.

      Slet
  13. Skøn ide, at sætte fokus på. Tager nok et billed om ugen af Ida og Laura men det kunne være sjovt at gøre det mere bevidst.
    Du har de mest pragtfuldt drenge Ulla! Men er heller ikke i tvivl om at du er en pragtfuld mor!

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, du er så sød Camilla!! Jeg ville ELSKE at se din fortolkning af det her projekt og se masser af billeder af dine to smukke piger :-)
      Knus.

      Slet
  14. Super god ide - tror jeg vil gøre det samme med min skønne dreng :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Fedt at der er så mange der vil være med på det her 52 projekt. Jeg vil glæde mig til at følge en masse børns udvikling og se en masse smukke fotos rundt om hos jer andre bloggere :-)

      Slet
  15. Skøn ide, den er jeg med på, om det bliver bloggen eller instagram ved jeg ikke helt, men er også ligegyldigt, for det bliver en gave at se året gå i ungernes udvikling ;0)
    Tak for en super ide !!
    Kh Jane

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er nemlig en superfin idé og ja, den kan jo sagtens overføres til Instagram også :-)

      Slet
  16. Jeg er i tvivl om, jeg ville huske det hver uge, men synes, det er en super idé, for vi er blevet rigtig dårlige til at få taget billeder af ungerne. Og specielt den store er der ikke blevet taget mange billeder af det sidste år. Så forsøger at hoppe med på vognene med alle de gode intentioner:-)
    Og endnu engang lækre lækre billeder. Ville ønske jeg havde en bedre portrætlinse og en smule af dine evner, så jeg bare kunne lave lidt bedre portrætter herhjemme...

    SvarSlet
  17. fantastisk ide. fantastiske billeder. fantastiske drenge. Kommer sådan til at tænke på Bertram, når du viser billeder af og skriver om Alfred. De minder vist lidt om hinanden... Overvejer om jeg skal søsætte samme projekt. Det er da sødt.
    kh Tine

    SvarSlet
  18. Det er en rigtig god ide. Så kan man også følge med i udviklingen af de kære børn.

    SvarSlet
  19. Tre små drenge <3 Og meget fint projekt!
    Jeg kunne godt finde på at hoppe med, ikke til bloggen men privat og så få lavet en fotobog sidst på året.

    SvarSlet
  20. Jeg er vild med fotoprojektet, og har indført søndagsfotografering her i huset (ok; lejligheden, men alligevel....)
    Og måske synes jeg, det er endnu mere fedt, at du også smider billederne på bloggen; er det ok, jeg tyvstjæler den ide?!

    Varme tanker
    Carina

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.