søndag den 16. december 2012

Paris #1 - Hotellet


Ovenpå en fantastisk Paris weekend har jeg virkelig haft en lorteuge. Først med forkølelse og øresmerter og så med tarminfektion og hvad der sig dertil hører af besøg på det lille hus og for at det ikke skal være løgn så har jeg nu fået et bygkorn. Aaaarggh!!
Nå, men det er altså derfor mine Paris billeder har ladet vente lidt på sig.

Den Paris weekend var virkelig en jeg havde set frem til, og den skuffede bestemt heller ikke. Den startede faktisk så godt ud at begyndelsen i sig selv hermed får sit helt eget indlæg.
Vi ankom efter knap 4-timers togtur til Paris Gare d'est banegården ved 17.30 tiden fredag. Om bord på toget havde jeg købt billetter til metroen og det viste sig at min beslutning om at tage metroen fra banegården til hotellet i stedet for en taxa, var en rigtig god beslutning. Godt nok var det lige i myldretiden, så vi og vores kuffert stod godt presset sammen, men helt ærligt - 3 stop og 4 minutter senere stod vi af ved metrostoppet ved Gallery Lafayette på Boulevard Haussmann i det 9. arrondissement - opera kvarteret.


100 meters gang og vi var ved hotellet. Vi havde booket os ind på det 4-stjernede hotel Radisson Blu Ambassador og havde bestilt en standard værelse. Da vi tjekker ind får vi den glædelige nyhed at vi er blevet opgraderet til en suite. Nå, tænker jeg - det lyder fancy.

Jeg havde dog på ingen måder kunnet forestille mig hvad der ventede os. Da vi går ud af elevatoren på 3. sal bevæger vi os ned ad den ene fløj og leder efter værelse 301. Vi kommer længere og længere ned ad gangen og har stadig ikke fundet værelsesnummeret. Til sidst står vi helt nede for enden af gangen og kigger undrende på hver side, som er værelsesnumrene tættest på 301 og til sidst kigger vi så på den store dobbeltdør for enden af gangen - 301.
Vi slår dørene op og træder ind i det jeg vil kalde en 3-værelses lejlighed. Helt ærligt - det er sgu da sådan noget der kun sker på film! 
Jeg vil lade billederne tale for sig selv uden yderligere at pensle ud hvorfor vi følte os, hvis ikke som kongelige, så i hvert fald ret så VIP agtige!


Vi sluttede dagen af i hotellets berømte restaurant "16 Hausmann" som må siges at være en god start på vores Paris weekend. Vi fik laksecarpaccio til forret og til hovedret fik Rasmus en kantarel/trøffel risotto og jeg oksekød med grøntsager og bagte æbler (ikke på billedet). When in France - eat cheese, så det gjorde jeg. Jeg er faktisk slet ikke til søde desserter. Ost er altid mit førstevalg og jeg elsker det! Rasmus fik en lime cheesecake som dog var helt uovertruffen. 







10 kommentarer:

  1. Hvor ser det dejligt ud Ulla - vi brude mødes i Paris en gang - så du kunne tage mig alle de rigtige steder hen til god mad ...

    SvarSlet
  2. Hvor ser det lækkert! Sikke en dejlig overraskelse med opgradering!

    SvarSlet
  3. Avra, det ser fantastisk ud!
    Ligesom sådan noget der virkelig kun sker i film.
    Jeg håber, I havde nogle dejlige dage sammen.

    SvarSlet
  4. Åh... hvor sindsygt med den opgradering. Paris' almindelige hoteværelser er jo på størrelse med en skoæske!

    Jeg har iøvrigt været på Ambassador flere gange - dog aldrig i suite! Søren boede der tit, dengang han var i Hard Rock og bl.a. var ansvarlig for Paris, og jeg derfor så det som min pligt at tage med ham, når han skulle på besøg dernede ;-)

    SvarSlet
  5. Meget lækker opgradering, det er jo helt vildt luksus;-)
    Åh elsker Paris, det ser så lækkert ud det hele:-)

    SvarSlet
  6. Fantastisk start på en god weekend :-)

    SvarSlet
  7. Sikke en suite, og ja det er sådan lidt "Pretty Woman" agtigt. Fed oplevelse for Rasmus!!

    SvarSlet
  8. Hvor ser det dog bare alt for fantastisk ud. Jeg vil også være en af dem, der bliver opgraderet!

    SvarSlet
  9. hold da op for en fantastisk suite!
    Jeg sidder og drømmer mig til paris lige nu - ku så godt!

    SvarSlet
  10. Åhhh, hvor cool. Så heldig har jeg sku ikke lige været, for det der er jo for vildt. Nyd det og VIP er bestemt ikke skidt ; )

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.