mandag den 5. november 2012

Sunde snacks


Ligesom os voksne, så elsker mine unger at blive forkælet med noget lækkert, men i modsætning til os voksne, så er børnene heldigvis ikke afhængige af deres egen rygrad, når det kommer til at vælge de sunde alternativer. Så imens jeg lejlighedsvis selv står på hovedet i flødebolleæsken, så er jeg faktisk meget bedre til at være den fornuftige (læs: Lektor Blomme agtige) moderator for mine børn, når det kommer til sukkerindtag.

Derfor har vi en ret bred vifte af sunde (eller mindre usunde) snacks, som vi hiver op af hatten enten på helt almindelige hyggeftermiddage eller som fredagsguf eller dessert. Her får I et lille udvalg. Jeg har mange flere, så når jeg lige husker at fotografere dem, så skal jeg nok komme med en følgeton.
Voksenfavoritten herhjemme er helt afgjort romkuglerne. Whaaaaat, de smager godt!! Det er derfor det er vigtigt at man husker at bruge koffeinfri instant kaffe i opskriften, for hvis man som mig er meget koffeinfølsom, så kan det være ret svært at sove på sådan 8-9 romkugler (smiley med store kaffeøjne).




12 kommentarer:

  1. Uhm, næste gang vil jeg være barn hjemme hos jer!

    SvarSlet
  2. mmmmm oj så sugen jag blev!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det blev jeg også selv da jeg sad og lavede indlægget :-)

      Slet
  3. Sundt og godt - til å bli glad av :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det behøver ikke være i farvet papir for at gøre lykke :-)

      Slet
  4. mums hvor lækkert....det skal bestemt afprøves:) tak for inspiration

    SvarSlet
  5. Smukt indlæg Ulla :) Ummenum.

    SvarSlet
  6. Hold op hvor du kan trylle med sunde snacks.... Saa sidder man lige her efter en uges ferie i Danmark med 2 total sukker 'torstige' born, efter lidt for meget dansker hygge (=slik) Vi har nu taget en kold tyrker, saa de der romkugler maa hellere afproves her i weekenden :-)

    Tak for inspirationen x

    SvarSlet
  7. Muuuums :o)

    De der popcorn....Smelter du bare chokoladen i vandbad og så ruller popcornene?

    Kh. Trine

    (Og de der bananer skal da helt sikkert prøves :o))

    SvarSlet
  8. Hejsa Ulla,

    Mmmm har lige lavet dine laekre romkugler og de er da bare mumse, og ja man kan naesten ikke lade dem stä (og jeg som slet ikke kan lide hverken svesker eller abrikoser :-))

    /Annemette

    SvarSlet
  9. Saa er de afprovet de laekre 'rom kugler' selvom at jeg ikke havde noget rom essense, og jeg byttede rosinerne ud med nogle 'sour dried cherries' som jeg havde liggende, der kom heller ikke noget instant coffee i da jeg ikke havde noget... men ej hold op hvor de er skønne.... Jeg rullede halvdelen af dem i lakrids pulver, ogsaa super gode. Tak for inspiration endnu engang Ulla.

    KH Kathrine x

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.