fredag den 9. november 2012

Stå på hovedet

Bertram er en rigtig tumledreng. Han kan ikke sidde stille på en stol, står gerne på hovedet i sofaen, elsker at danse fjollet, kravler på ALT, hopper op og ned og har generelt bare en krop der skal bruges og helst på en helt ukontrolleret måde.
Han er helt klart familiens vovehals og han slår sig rigtig tit. Senest gik det som bekendt ud over armen, og havde det ikke været for den arm, ja så skulle han have begyndt til gymnastik efter sommerferien. Han var meldt ind og det hele, men ak ja - med en arm i gips er det ikke så meget gymnastik man kan lave.

Han er efterhånden ved at have fået fuld funktion tilbage i armen. I næste uge skal han have den sidste operation, hvor han skal have taget den lange skrue/stift/søm (ja, hvad hedder sådan én egentlig?) ud, som stadig sidder hele vejen igennem på langs ad den ene af knoglerne i underarmen. Det er fuld narkose, så det er aldrig rart. Bertram er dog ret cool omkring det. Da jeg spurgte om han var nervøs for operationen svarede han: "Nej Mor, for jeg sover jo, så jeg kan ikke mærke noget"......."men jeg er lidt nervøs for sprøjten, for den gør ondt".

Jeg glæder mig til det er overstået og til han kommer sig ovenpå operationen, så han forhåbentlig kan starte til gymnastik efter nytår.
Jeg var selv gymnastikpige som barn/ung, og det er vel kun fair at der er én af vores tre drenge der går i mine fodspor, så de ikke alle bliver helt fodboldkuldrede.
Rasmus er i fuld gang og har nu træning to gange om ugen og kamp hver weekend. Så synes jeg egentlig også det rækker med det fodbold her på matriklen (selvom jeg nu synes det er lidt hyggeligt at være soccermom på sidelinien - altså når det ikke regner).

(I samme moment som jeg havde taget dette billede af Bertram, kiggede jeg over i legehjørnet og så Bruno helt tilfældigt stå på præcis samme måde. Det syntes jeg var lidt sjovt :-))

12 kommentarer:

  1. Er bare SÅ vild med det billede :D Det er super fedt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Glemte lige at skrive, at jeg selvfølgelig håber alt kommer til at gå godt med operationen og han tager det da bare som en guttermand! :D

      Slet
    2. Tak :-)
      Ja, jeg tænker også at det nok skal gå godt :)

      Slet
  2. Han er så god!!

    Gymnastik er da sejt. Søster Bibi er jo på landsholdet (well, var, for nu er hun flyttet til Norge), og hun har haft uendeligt meget glæde af det fællesskab, der er i en god gymnastikforening. Og så har hun heller aldrig røget og drukket på samme måde som visse andre (ingen nævnt, ingen glemt). Sport er godt. Men det ved I jo alt om ;-)

    Vega vil gå til ballet. Men det magter jeg simpelthen ikke. Jeg prøver at overtale hende til at gå til noget street dance i stedet. Det går rimeligt dårligt... :-/

    SvarSlet
    Svar
    1. Gymnastik er da så sejt!! Ja, kan godt huske at Bibi altid sprang rundt hjemme hos jer :-)
      Det med at ryge og drikke er den største grund til hvorfor jeg gerne vil have mine drenge til at have en sportsgrem at gå seriøst op i :-)
      Er allerede ved at dø over hvad man skal igennem som mor med teenegebørn der føjter ude midt om natten i en brandert eller det der er være. Uha!!

      Men ja, de skal paces til at være seriøse omkring det - ellers hopper de bare fra når de bliver teens og begynder at drikke for det er da meget sjovere (og ja - ingen nævn ingen glemt her heller).

      Åh, ballet. man er sådan lidt lunken omkring det, for selve sporten er jo rigtig smuk og fin, men "klientellet" på en balletskole har man (jeg) måske lidt fordomme omkring. Tror godt det kan være en hård verden med spidse albuer.
      Street dance ville jeg også gerne have Bertram til at gå til, men han vil hellere gymnastik, så det skal han få lov til :)

      Slet
  3. Hej Ulla.
    Jeg følger troligt din blog - men har desværre ikke tiden til selv at have en;)
    Lidt sejt at Bruno også har metal i (på) den ene arm;)
    Håber Bertrams OP går som den skal.

    kh
    Johanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej, gud ja!! Bruno har også en metal arm. Hvor sjovt :-)

      Og tak fordi du følger min blog. Det er jeg rigtig glad for :)

      Slet
  4. Hyggeligt billede - og sjovt at Bruno også stod på hovedet :)

    Håber at det kommer til at gå rigtigt godt med at fjerne den skrue. Det bliver godt at have det helt overstået - og forhåbentlig kunne slå nogle kolbøtter til foråret :)

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  5. Der må være noget med det navn. Min Bertram er hvert fald heller ikke til at holde i ro! Håber alt går vel i næste uge.

    SvarSlet
  6. Beklager jeg må skrive her! Men jeg har købt noget sengetøj af dig over etsy i august!!! Pengene er trukket, 400 og noget, men jeg har aldrig modtaget det... Og du svarer ikke din mail??

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Chanette.
      Jeg har slet ikke fået nogen mail fra dig?? Hvilken mail adresse har du skrevet til?
      Jeg kan se at sengetøjet er afsendt 3. september, så der er helt sikkert gået et eller andet galt.
      Til en anden gang så kan man jo skrive inde på Etsy. Lad os fortsætte dialogen der. Jeg skriver til dig derinde :-)

      Slet
  7. Ja, jeg beklager men har også skrevet til på etsy? Men tak for svar :) Jeg kigger på etsy..

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.