fredag den 30. november 2012

Pakkekalender til drengene


Puh, jeg synes lige pludselig jeg har travlt. Der skal ordnes pakkekalendre som skal være klar til imorgen, når ungerne står op. 
De får store øjne, når de ser gaverankerne nissen har hængt op. Nissen plejer nemlig at putte en gave i julestrømperne hver dag, men i år gør han det på en anden måde, for tænk engang - ham nissen kan nemlig godt være lidt glemsom og det var nogle lidt skuffede drenge der sidste år af og til kom hjem fra skole/børnehave til tomme strømper - host host :-/
Derfor dette nye pakkekalendertiltag.

Gaverne (som jeg her har vist et udpluk af) har jeg heldigvis været i god tid med, og de er samlet sammen i løbet af de sidste mange måneder, når jeg lige er faldet over noget godt enten i forretninger, på nettet eller på loppemarkeder. På den måde får de nogle mere brugbare ting synes jeg, og ikke bare sådan nogle brug-og-smid-væk sager.

Alfred får i år ikke nogen pakkekalender. Eller jo han får 1. december en mini chokoladekalender. Jeg overvejede pakkekalenderen til ham, men blev enig med mig selv om at vente til næste år, med at give ham hans første pakkekalender. Jeg påtænker i øvrigt også lave en fælles pakkekalender til næste år, hvor drengene dermed kun får en gave hver 3. dag. Det løber altså op med tre fuldfede pakkekalendre!
I år sætter jeg min lid til at de store drenge vil dele lidt med deres lillebror og lade ham åbne nogle af gaverne. 

16 kommentarer:

  1. fine ting du har fundet...ville ønske man kunne få sådan nogle fine små chokoladekalendere i DK:)
    KH Mia

    SvarSlet
  2. Ej min væreste frygt her i dec er netop at glemme og fylde sokken!
    Skønne ting dine drenge har i vente

    SvarSlet
  3. Masser af lækre ting - jeg gad godt at få fingrene i den bog med papirfly:-) God idé at lave en fælles pakkekalender. Min bror har 3 børn og de gør det på den måde...som du nævner løber det jo op og så er det måske bedre at lave én god pakkekalender end tre på budget, hvis man kan sige det sådan.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
  4. Sikke nogle fine gaver, du har fundet til dine drenge :-)
    Herhjemme får mindstemanden heller ikke gaver endnu, men de to store får børnenes u-landskalender til deling (de hygger sig nemlig med at skiftes til at åbne lågerne ;-)) og adventsgaver i julesokken, for på den måde kan de få lidt større og mere brugbare gaver, uden at det behøver at koste en bondegård.

    KH
    Laila

    SvarSlet
  5. Jeg sidder netop og pakker gaver ind til tre pakkekalendre. Det er dælme mange gaver og rigtig meget af det er brug-og-smid-væk gaver. Har desværre været alt for sent ude i år :(
    Næste år skal der tænkes kreativt - måske din ide med en pakke hver tredje dag kunne være en mulighed...

    SvarSlet
  6. Er helt vild med de der Toy Story Lego figurer. Mine får kun om søndagen af nissen, stadig små men brugbare ting. De har aldrig fået en pakkekalender hver dag så ved ikke bedre:) De får tilgengæld en chocolade kalender af moster og en af mormor og dem elsker de:)de er ikke vant til slik eller sådan noget i hverdagene så de bitte små chokolader gør stor glæde:)

    http://hvisvindenvender.blogspot.dk/

    SvarSlet
  7. Virkelig nogle gode ting du har fundet!
    Jeg nåede ikke i år at være på forkant med gaverne (dvs. at købe dem i løbet af nogle måneder inden december), så I år bliver det gode adventsgaver i stedet:-)

    SvarSlet
  8. Sidder også med de sidste forberedelser til i morgen! Her prøver det med julestrømpen, for Freja er ikke stor nok til at forstå, at lade resten være! Så må jeg se hvordan det går! Heldigvis har jeg alle gaver til Nanna. Til Freja bliver der nok nogle rosin pakker i mellem og opsplittede duplo pakker!

    SvarSlet
  9. Kære Ulla
    Hvor er det bare nogle super fine ting, du har fundet til dine drenge! Og ja, den lille chokoladekalender er da bare helt fantastisk, den gad jeg god at have købt til Jeppe. Han får ingen chokolade i år..!
    Glædelig 1. december imorgen.
    Kh. Louise

    SvarSlet
  10. Uh - det er fine ting -er især vild med de små svampe.
    Hos os har ungerne en julesok hver. Og det er en drillenisse der putter gaver i om natten, så nogen gange er der slet ikke noget i sokken om morgenen(en feberredning?? Nej,da ;-))

    SvarSlet
  11. Puha, det er også noget at et arbejde med pakkekalender. Bare at pakke alke gaver ind :) Jeg overvejede også til Ella, men kunne faktisk ikke lige overskue det...., Hun får adventsgaver i stedet og så er gaverne lidt større :) Men hatten af for dig at du gør det :) Det er nogle heldige drenge du har :)

    SvarSlet
  12. Hvor er du sej!

    Vi sløjfede også kalendergaver i år. Silas og Vega skrev et brev op til gavenissen om, at de hellere ville have en champions league kalender i stedet for 24 små gaver. Phew! Det rettede nissen sig efter... ;-)

    SvarSlet
  13. Super sjove dejlige ting du har fundet på. Ja det kan være både dyrt og meget tids krævende at finde alle disse pakker. Jeg har da mine drenge var små brugt den med advents pakker, så kan man jo altid se om nissen skulle få lidt ekstre tid til at kigge forbi.
    Tak for din altid gode blog. Rigtig god jul til dig og din familie

    SvarSlet
  14. Hvor er det nogle fine små chokoladejulekalender.. Mon man kan købe sådan nogle i DK?

    SvarSlet
  15. Very nice your blog! I liked!

    This is my blog:
    http://ocinematografo.blogspot.com.br/

    SvarSlet
  16. De er heldige de drenge, men er sikker på en fælles kommer til at fungere... sådan havde mine brødre og jeg det da vi var små og vi tog ikke skade :) Da vi blev lidt større forsvandt kalenderen og der blev indført en fælles "morgengave" kun d. 24 - som regel spil eller film til tidsfordriv.

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.