torsdag den 8. november 2012

Kvasthuer

Jeg har en svaghed for lækre håndstrikkede uldhuer med kvast. Derfor er det igennem årene blevet til disse fire stykker til drengenes huekasse.
Den stribede har søde Lisbeth strikket og jeg købte den for 3 år siden. Jeg elsker den simpelthen. Faktisk så meget at jeg ofte selv stjæler den. Den passer nemlig også til mit hoved ;o)
Den øverste er sidste års køb fra Mormor.nu og er bare så fin i mønstret. Jeg har en trøje i samme mønster til Rasmus - eller nu har Bertram arvet den. Den kan ses her.
Gudrun & Gudrun huen med kaninkvasten har jeg købt i år. Kan vist roligt sige, at det bliver endnu en delehue mellem mig og drengene!
Nederst er det Alfreds lækre klassiske cremehvide hue fra Mormor.nu. Den er lige det mindste til ham i år, så nu har jeg været nødt til at bestille en ny i størrelsen større. Til en dreng der ikke vil have hue på er det nemlig ret smart med en bindehue, hvis han ikke altid skal gå med de mindre pæne (omend meget praktiske) elefanthuer.

17 kommentarer:

  1. Virkelig fine luer! Kunne tenkt meg dem alle sammen :)

    Så bra at du delte dem - ble inspirert!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, de er nemlig bare så fine, ikk :-)

      Slet
  2. huer er så skønne.. mine børn har næsten pinligt mange hjemmestrikkede uldhuer.. men jeg prøver at bilde mig ind at 3-4 tophuer pr barn ikke er for meget.. dog har kun få af dem kvast på da de ikke vil havde noget der duller rundt på hovedet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Uldhuer er bare ikke noget man skal gå ned på :-)

      Slet
    2. det jo det.. også er der nok også lidt strikkenørd over mængden af huer... huer er så taknemlige og strikke hvis man lige skal have prøvet et mønster, en sjov måde at bruge rester på, og sjove at tegne diagrammer og regne ud til når det er mønsterstrik... og nogle er bare hovdet under armen også derudaf... når man bare lige skal havde et boost af... juuubii jeg fik færdig gjordt noget.. og næsten det bedste ved huer er at der skal ikke laves en til.. som der skal ved sokker, ærmer og vanter..

      Slet
  3. What a cosiness on your heads !!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Yes, I really love these :-)

      Slet
  4. Jeg elsker huer - bare ikke til mig selv. Får det værste, elektriske hattehår. :-) Vi har en kæmpe huekurv, så der altid er noget der passer til dagens humør. Og jeres er bare fine - de kunne også godt bo her. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Uh, jeg elsker også selv at gå med hue. Kan slet ikke holde ud at have kolde ører, så så snart den første kulde melder sig, så har jeg uld på toppen :-)

      Slet
  5. så skønne huer - men synes Alfred ikke at den kradser - altså den nederste af billederne?? har han andet indenunder, eller?

    Sofie har fået en fra huttelihut i år - brug med lyserød kvast - så fin... selvom gudrun & gudrun laver de skønneste - synes bare 450 kr er maaange penge for en hue :) men måske en dag tager jeg mig sammen og får en købt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg bruger en tynd øko uldfleece kyse under den. Både så den ikke kradser og så den lige bliver lidt varmere i de koldeste måneder. Du kan måske se det på billedet af Alfred ude i sidebaren, hvor han har huen på :-)

      Ja, de er lidt dyre de huer fra Gudrun, men til gengæld så passer de virkelig også i mange år. Den med den gule kvast kan faktsik både Alfred og jeg passe, så den spænder vidt :-)

      Slet
  6. Søde huer du har til dine drenge. Nu kan jeg forstå du ikke er så meget til elefanthuer, men hvis du strikker selv(eller kan få nogen til det), så er her altså er ret fin strikket elefanthue: http://www.garnstudio.com/lang/dk/visoppskrift.php?d_nr=b18&d_id=21&lang=dk
    Hvius den strikkes i lækker babyalpaca, så kradser den ihverfald ikke. Det har jeg planer om at strikke til min lille Freja-trold :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, den er super fin. Desværre kan jeg ikke strikke :( Men elefantguen fra Mormor.nu minder meget om den, så den har jeg kig på :-)

      Slet
  7. Du må prøve Mormor.nu's elefanthue, den har vi til S, og den er i samme strikmønster som den nederste her! Den er SÅ fin:-)
    Lækre huer i det hele taget Ulla.-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, ja den kan jeg godt huske fra billederne af Sylvester fra sidste vinter. Den er virkelig også fin! Måske jeg skulle have mig sådan en. De er nemlig praktisk med sådan en unde cykelhjelmen :-)

      Slet
  8. Uhm, elsker også strik i skønne huer. De er lækre alle sammen. Har også købt den nederste binde-hue til vores lillebror :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er altså også bare SÅ lækker!! Jeg bruger en tynd øko uldfleece kyse under den, så den for det første ikke kradser og så den lige bliver en tand varmere i de koldeste måneder. Hvornår er det ham lillebror skal komme?

      Slet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.