søndag den 25. november 2012

Jeg prøver at lokke julestemningen frem...


Julestemningen udebliver fuldstændigt hos mig i år. Jeg ved ikke lige hvad der sker, men måske er det fordi jeg synes vi kun lige har sagt farvel til sommeren. Om ikke andet så er der under en måned til jul og jeg har overhovedet ikke været på nippet til at tænke på at hive julepynten frem.

Idag satte jeg mig ned med lidt kreagear for at prøve at lokke stemningen frem. Det skete ikke, men jeg fik da lavet tre stykker hama julepynt samt et ornament af træpinde og perler, som jeg ærlig talt ikke rigtigt ved hvad jeg skal synes om. 

Imorgen vil jeg prøve at drysse kanel, mandariner, gran og nelliker ud over hele huset.

19 kommentarer:

  1. Jeg tror at det er juleknaset du skal have frem, så skal du nok komme i julehumør;-)

    SvarSlet
  2. Jeg har det på samme måde. Ingen julestemning her. Eller dvs det er gået lidt fremad i dag. Jeg var en tur i byen med Bertram, vi så juleudstilling. Senere malede Ronja, Bertram og nabopigen fine julegaver, julevoksdugen kom frem til at være krea på, og den kære mand satte julemusik på. Det hjalp en smule. Men jeg har egentlig ikke manglet den så meget. Vi har en kæresteferie lige om hjørnet, og jeg havde egentlig tænkt mig, at alt det der julehalløj kunne vente til vi kom hjem :)

    SvarSlet
  3. Rigtig fin julepynt... Må indrømme at jeg bare er rigtig meget i julehumør!!
    Det starter når vi får and til Mortens aften - der sker noget magisk der!!! :-)

    SvarSlet
  4. Det hjalp helt klart hos mig at bage honninghjerter og vaniljekranse, samt at lave adventskrans i dag. Køkkenet lugtede dejligt, musikken spillede og kransen blev en helt ny udgave i år med kugler, perler osv. Perlepladerne var igang sidste uge og lavede stjerner og lidt nyt julepynt i form af hvide julestjerner, hvide træer osv. Nu skal det hele så blandes med træperler og kugler, samt naturens smykker.....jo, jeg glæder mig:)
    Flotte ophæng

    SvarSlet
  5. Jeg har brugt hele weekenden på småkage bagning og julehumøret er i top. Så det kan helt klart anbefales ;-)

    SvarSlet
  6. Jeg synes julepynten din ble fin jeg! Snøkrystallene var en fin ide for juleverkstedaktivitet med ungene!
    Og julestemninga finner du nok når adventstida med alle sine aktiviteter kommer :-)

    SvarSlet
  7. Ja, julestemningen har heller ikke indfundet sig her - og jeg tvivler ærligt talt på at den gør det, selvom jeg har tænkt mig at både pynte og bage. Sommer og jul hører bare ikke sammen! Men jeg tror at vi leger at det er en helt ny tradition, som hedder "sommerjul" og ikke har så meget med rigtig jul at gøre ;)

    Håber at julestemningen indfinder sig i Tyskland. Der plejer at være de der hyggelige markeder - mon ikke det kunne hjælpe lidt?

    Sender lige en mail senere i dag omkring byttehalløj :)

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  8. Julestemningen lader også vente på sig her. Og jeg har faktisk fundet pynten frem, bagt de første småkager - og spist dem. Det sidste pynt skal op i denne uge, og adventskransen på plads. Håber så, at stemningen også kommer snigende snart..

    SvarSlet
  9. Super fine Hamas fnug,, lavede nogle for mange år siden men de manglede noget, kan se at det var lidt snor og perler, så det må ordnes! Kender godt det med at mangle julestemningen...
    Men i år er det som om den nok skal komme, måske fordi min søn er juletosset og allerede godt igang?!
    Indtil videre kommer den ind i små portioner, honningkagedej, lys på træet på altanen og julegaveværksted...
    Håber at i finder hinanden julen og dig.
    Kh. N

    SvarSlet
  10. Har det på nøjagtig samme måde :(
    Åbnede den store kiste med julepynt søndag middag, kiggede længe på den og lukkede hurtigt igen...

    SvarSlet
  11. Håber, det lykkes dig, at lokke den rette stemning frem. På med noget julemusik og fuld skrue på volumeknappen!

    God dag,
    Sidsel.

    SvarSlet
  12. Har lige fundet din skønne blog :)
    Syntes det er nogle fine Hama ophæng - god idé med perlerne, dét må jeg da vist også prøve.
    Kig gerne forbi min blog - der julehyggede vi lige i weekenden.
    God dag / Anita

    SvarSlet
  13. Og husk lidt jule musik også gør underværker! ;)

    SvarSlet
  14. Hei på deg!
    Vet ikke om jeg har lagt igjen noen kommentarer før her hos deg. Men jeg har fulgt bloggen din lenge. Er så masse inspirasjon å hente her. På det kreative, hverdagslige og ikke minst maten du lager! Har testet ut en del av dine oppskrifter:)
    Likte julepynten du har laget her.Og du,julestemningen kommer nok etter hvert:)
    Fin kveld til deg.

    SvarSlet
  15. Hej :)
    ÆÆÆlsker dine HAMA snefnug... ville på den hemmelige måde kopiere, så jeg var inde og rode på børnenes værelser for at finde perler og en rund perleplade, og så "abe" en lille smule efter... MEN, kan ikke få det til at gå op :( hvordan har du lavet dem? kan godt lave de lige linjer, men dem der stikker ud derfra kan jeg ikke få på :( ææææv.... hvis ikke du vil ud med sproget er det helt ok :)
    Hilsen en ALT for stor efteraber!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sarah. Er det mon en rund perleplade du har forsøgt på? De skal nemlig laves på den sekskantede plade ;-)

      Slet
  16. De var da kjempesøte :)
    Julestemningen kommer nok - du har nok bare mye annet å tenke på :)

    SvarSlet
  17. Jeps, der var fejlen! :) tak :D

    SvarSlet
  18. Der kom idéen til pakkelegen med kollegaerne - den eneste mandlige kollega har nemlig fået lov til at bestemme at alle gaverne i pakkelegen skal være hjemmelavede:-) Så jeg stjæler lige din fine idé... det er vel ok, når bare man har sagt det forhånd;-) Sonja

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.