søndag den 4. november 2012

Gråt


Det er gråt udenfor. Efteråret har rigtig fået fat og lægger mystik over landskabet. Vi er udenfor alligevel. Drenge skal have luft og bevægelse hver dag, så vejret kan ikke blive en hindring. Alfred og jeg tog en lille våd tur over i dyreparken igår sidst på eftermiddagen. Da vi gik hjem var det lige inden mørket faldt på. Gaderne lå øde hen, projektørerne på fodboldanlægget overfor vores hus var blevet tændt og naboens orange Volkswagen stod ensom og forladt i regnen. Selv i regnvejr så elsker jeg vores hyggelige hood her lige midt i Tyskland.

7 kommentarer:

  1. Hej Ulla
    Jeg synes din overskrift skulle have været GRØN DAG! Jeg synes det er hyggelige billeder fra en hyggelig løvfaldsdag med din mindste mand.
    Dejlig blog. Jeg kan godt lide at følge med i årets gang i en anden børnefamilie. Er selv gift og har 3 børn på 6, 9 og 11. Med venlig hilsener Susanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Susanne.
      Ja, du har ret - det ser jo ganske grønt ud på billederne, og til trods for regn og grå himmel, så var det også rigtig hyggeligt :-)

      Slet
  2. Tenna - Fru Stockfleth4. november 2012 kl. 17.19

    Hej Ulla. Hvor ser det bare hyggeligt ud. Og som altid nogle meget fine billeder. Hvilket kamera har du taget dem med og objektiv? Bruger du stadig dit spejlrefleks flittigt, eller har iphonen erstattet det?
    Vores spejlrefleks er nemlig ved at stå af - tror jeg - så jeg overvejer lige hvad vi skal gøre.
    Det er skønt at læse med, bliver godt inspireret af din mad og tøj - og sjovt at følge, fordi vi har jævnaldrende børn, mine de to ældste er dog piger :-)
    Det kommer da til at blive et helt andet liv, når tiden i Tyskland slutter eller? I må gøre jer mange tanker...det kan ikke være nemt eller?
    Ha' det godt,
    :-) Tenna(Frustockfleth)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tenna.
      Tak :-)
      Jeg bruger stadig mit spejlrefleks kamera rigtig meget. Faktisk er det sjældent at billeder fra Iphonen finder vej til bloggen. Jeg fotograferer med et Nikon D80 og så har jeg flere forskellige objektiver. Her har jeg brugt en AF-S Nikkor 50 mm f1,4 G - et rigtig godt og lysstærkt objektiv.
      Jo, det bliver underligt at skulle bo i Danmark igen efter så mange år, men der er også rigtig meget vi glæder os til. F.eks. at være tæt på familie og venner igen.
      Lige nu nyder vi vores sidste tid i Tyskland og suger det helt til os :-)

      Slet
    2. ....det hele til os, skulle der stå :-)

      Slet
  3. Det ser totalt eventyrligt ud, sådan som billederne er efterbehandlet! Meget smukke billeder, og hvor er han dog blevet stor, Alfred!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, han bliver så stor så stor ham Alfie!
      Ja, billederne har fået en fed eventyr effekt. Synes også selv de blev ret flotte og lidt mystiske :-)
      Jeg har behandlet dem i Photoshop.

      Slet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.