torsdag den 25. oktober 2012

På vej på forlænget weekend....


Jeg er ved at pakke og gøre klar til forlænget weekend i Århus med mine to store drenge. Som så mange gange før, så er det nattoget vi i aften bumler afsted med, og imorgen tidlig rammer vi Danmark. Drengene er ved at revne af forventningsglæde.

Mine forældre holder sølvbryllup på lørdag, så der står den på fest og lækker mad på Varna palæet. Det er en fest uden børn, så de to lømler skal hygge sig og overnatte hos nogle af vores rigtig gode venner og deres to søde piger.

Det er som altid når vi er hjemme et tæt pakket program vi kører. Udover festen så står den på frisørbesøg til os alle tre (til trods for at jeg ikke har boet i Århus i 9 år, så er det stadig der og kun der jeg går til frisør), skønhedssalonbesøg til moi, 4 husfremvisninger, besøg på Steinerskolen, barselsbesøg, venindehygge, running sushi (som jeg har lovet Rasmus), hygge hjemme hos Mormor og Bedstefar og måske bliver der også tid til en lille biotur med drengene. Nogen der kan anbefale en god børnefilm, der går i de danske biografer lige nu?

Jeg glæder mig virkelig til fire dages hygge med mine to store og glæder mig til at fejre at det nu er 25 år siden min mor og stedfar efter mange års kæresteri smedede lænkerne sammen og flyttede ind i det hus jeg kan kalde mit barndomshjem, og hvor jeg til stadighed elsker at komme. Som nogen måske allerede med lidt hurtig hovedregning har luret, så har jeg haft min stedfar fra jeg var helt lille. Så længe jeg kan huske. Så i min verden har jeg haft min kernefamilie og selvom jeg på papiret er skilsmissebarn, så har jeg aldrig rigtig følt mig som et.

Der vil nok være lidt stille her på bloggen weekenden over, men mon ikke jeg får tid til at miniblogge lidt på Instagram :-)

Ps. Og nej, selvom vi kigger på hus og besøger skole i Århus, så aner vi stadig intet om hvor vi kommer til at bo til næste sommer, når Bo's kontrakt hernede udløber, men vi er jo nødt til at begynde at forberede og kigge lidt både i Århus og i København. Bo er kommet sig over sin skade fuldstændig og spiller igen, som om han var en vårhane på 23 år. Aarh, måske ikke helt så ung, men en fighter det er han sgu og færdig med fodbold er han bestemt ikke, min seje seje mand. Der er ikke andet at gøre end at se tiden an og forberede os så godt vi nu kan på.... tja, på det fremtiden har i kortene til os.


20 kommentarer:

  1. God tur "hjem" til Aarhus, kan næsten regne ud med skolebesøg og huskiggeri, at det er der i vil slå jeres folder, når gemalens kontrakt udløber.

    Det er 4 1/2 år siden jeg selv flyttede fra smilets by, men savner den hver dag! Og har alting 1000 ting jeg "lige" skal nå, når jeg er hjemme!

    Ja for ens barndomshjem er vel altid ens sande hjem.... Det er det i hvertfald for mig endnu, nok fordi vi er flytte 3 gange på de godt 4 år!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er en 50/50 imellem København og Århus. Vi aner absolut intet om hvor vi kommer til at bo når vi flytter hjem, men vi er jo nødt til at begynde at sondere terrænet begge steder :-)
      Jeg elsker virkelig begge byer, og vi har familier begge steder, så begge steder ville vi helt sikkert kunne føle os hjemme. Det er kun uvisheden der er svær. Især når der er børn involveret, men sådan er det jo og vi kan ikke rigtigt gøre andet end at forberede os lidt på begge byer :)

      Slet
    2. Har lige tilføjet lidt til indlægget, for kan godt se at det nemt kan se ud somom vi er på vej til at slå rødder i Århus :-)

      Slet
  2. Du må ha en super skøn weekend med en masse gang i.

    Min den store selv for nyligt set Far til fire til søs eller hvad den hedder den synes hun var god men kan ellers ikk huske hvad der går for tiden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-)
      Far til Fire var da klart en mulighed! Så tak for det tip :)

      Slet
  3. Det lyder som en skøn weekend! Spændende med hus og skolebesøg. Århus er bare sådan en dejlig by.
    Jeg vil ikke anbefale Far til 4. Elendigt skuespil! Sad og krummede tæer. Men hvis man kan se bort fra det (og det kan børn nok godt), så er den vel fin:-)

    SvarSlet
  4. Rigtig god weekend... Det lyder som max hygge, selvom programmet er tæt. Mine drenge som er jævnaldrende med dine, var inde og se den nye far til fire og tegnefilmen Modig i efterårsferien, og de var lige gode syntes de.

    SvarSlet
  5. Der er ikke noget som at komme hjem til sine rødder. :)

    Har hørt meget godt om filmen "Maco Macaco" (eller noget i den dur...), den vil jeg i hvert fald gerne ind og se med min nevø. Ellers kører der en ny "Min Søsters Børn" - men de nye film ER jo ikke det samme som i de gode gamle dage. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. SLUDDER... Jeg mente selvfølgelig "Far til Fire"! ;)

      Slet
  6. Biograf eller musical? Same, same.
    Fredericia ligger en lille times kørsel fra Århus og her går den herligste anmelderroste Aladdin musical, som de har måttet forlænge to gange pga. overvældende publikumstilstrømning. Den er en kæmpe oplevelse. Hvis....... det så var søndag, kunne du lige slå to fluer med et smæk og kigge forbi Kreative Dage. :-)
    (Hm - kan ikke rigtig forstå, at man ikke kan rette i sine kommentarer, hvis man skriver fra iPad, så jeg måtte op til computeren.)
    Rigtig god tur til Århus.
    :-) Lone

    SvarSlet
  7. Jeg har næsten lige været inde og se Far til Fire med mine piger, og nej, det er ikke noget kunsterisk mesterstykke, men det er rigtig god underholding for børn, og det er jo det vigtigeste.

    SvarSlet
  8. Sikke et lækkert kuffertindhold, men HVAD ER DET jeg spotter, er det IRO jakken???? DEN vil jeg gerne se på:-)
    Rigtig god tur til Århus, og rigtig god fest:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hahaha, selvfølgelig er det dig der spotter den, Ninna :-)
      Ja, jeg købte den sgu og jeg har simpelthen ikke ord for hvor lækker den er. Helt utroligt blød og den smyger sig simpelthen til kroppen. SÅ lækker!
      Jeg skal nok lave outfitbillede fra sølvbrylluppet, hvor jeg nok skal have den på.

      Slet
  9. Det lyder tætpakket, men også rigtig dejligt. Nervepirrende mht fremtiden, men det er nu også spændende at kigge huse. Rigtig god weekend!

    SvarSlet
  10. Uhhhh bor selv i Århus og elsker denne by, kan godt forstå du glæder dig til at komme hjem og se Århus efter så mange år. Lyder vildt fedt med alt det du skal, og Varna Palæet er helt sikkert et besøg værd. Rigtig god tur hjem til lille DK:-)

    SvarSlet
  11. Rigtig god tur hjem, Århus er jo en super by, bor der nemlig selv ;-)
    Jeg har jo fulgt med på bloggen i et stykke tid, og du/ i virker bare så glade for tyskland, er det ikke svært at forlade det hele? Jeg ved at det er svært når fremtiden er uvis, men jeg tænker at det må være lige så svært at pakke det hele sammen og rejse "hjem". For børnene er det jo hjem eller??
    ja undskyld jeg er så nysgerrig, men det har jeg altså bare tænkt ;-)
    Jeg havde mine drenge 4 og 11 år, med inde og far til 4, nej den er ikke super, men ungerne hyggede sig. Der er også asterix, den vil mine drenge i hvert fald også gerne se.
    Mvh tina

    SvarSlet
  12. "Hjem er der, hvor hjertet er". Det sagde mors gamle moster altid.

    Far til fire var altså også lykken or mine drenge, der er jævnaldrende med dine.

    SvarSlet
  13. Ja, jeg ville sådan set gerne se hele taskens indhold på - det er godt nok en lækker stak!
    Håber I har haft en god tur. KH Mette

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.