søndag den 14. oktober 2012

Nye støvler og et lille outfitbillede


For tre år siden købte jeg disse sorte Isabel Marant lammeuldsstøvler, og det er et af mine bedste køb til dato! Det skulle være mine udendørs hjemmesko som en mere let og slank afveksling til mine Uggs (som jeg dog stadig elsker), og jeg har stort set boet i dem tre vintre i træk. Og når jeg siger vintre, så mener jeg fra oktober til marts. Allerede sidste år var de simpelthen for slidte og usle at trække i, men jeg ledte og ledte og jeg kunne ikke finde en værdig efterfølger til dem, og så vred jeg lige en vinter mere ud af dem.
I år var det ret tydeligt at de ikke kunne overleve en sæson mere. Som i RET tydeligt:



Derfor var jeg ved at tisse i bukserne af lykke da jeg i mandags i vores naboby Wiesbaden så disse i en skobutik:


Jeg tog ét kig på dem og alt gik i slowmotion imens hjerter strømmede ud af mine øjne. Jeg holdt vejret imens ekspedienten var i kælderen og kigge efter min størrelse, og da jeg smuttede fødderne i dem var jeg solgt og ét minut senere var støvlerne!
Endelig har jeg fundet en erstatning for mine totalt ramponerede yndlinge. Jeg ville helst have haft at de havde været sorte, men tror faktisk jeg bliver rigtig glad for den efterårsgrønne farve. Lammeuldet er SÅ blødt og endnu engang har jeg fået mig et par udendørs hjemmesko som jeg kan bo i hele vinteren. En ekstra bonus ved disse er at de har en lille indvendig wedgehæl, og det har jo aldrig skadet noget at få 5 cm. ekstra længde på stængerne.
Mærket hedder Vera Gomma. Har aldrig hørt om det/hende, men de virker helt vildt lækre i kvaliteten og så var de ikke nær så dyre som Isabel Marant. Bonus!

Jeg har haft dem på hver dag siden i mandags, og de har stået testen af gå hele vejen hjem fra Rasmus' skole, som ligger 2,5 km. væk. De er SÅ godkendte!


Her et billede fra igår formiddag, hvor vi er på vej til markedet for at handle ind til weekenden. Har dem på sammen med læderleggings og sweat fra Zara, strikjakke fra Libertine Libertine, tørklæde fra Malene Birger og hjemmelavet elskling i Kleinsmekker MT bæresele.

14 kommentarer:

  1. De støvler ser godt nok lækre ud! Elsker støvler med tykt for.
    Og så har jeg samme jakke, den er så fed :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, den jakke er bare så lækker! Er så glad for at det endelig er blevet køligt nok til at kunne gå med den :-)

      Slet
  2. Synes klart at de nye er de fedeste, så er det jo bare fedt at de er knap så dyre. lækker farve - ser ud til at være et godt køb. Og ja det kan være så svært at finde ordentlige støvler som er god kvalitet og til at betale. Tillykke med dem
    mvh Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg er også virkelig glad for dem og synes den grønne farve er rigtig lækker hertil efteråret :)

      Slet
  3. Ulla - Hjælp mig: Alfies fleeecejakke er den fra Engel eller Disana? Jeg har ledt og ledt efter den til min baby fordi den er så smuk :-0 Har du et link monstro?

    Kh.

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er fra Cosilana og du kan få den hos Viable.dk på dette link:

      http://www.viable.dk/shop/jakke-i-uldfleece-10132p.html

      Den er SÅ lækker! :-)

      Slet
  4. TAKTAKTAK :-) Min dreng er slank og 18 måneder - hvilken størrrelse har din dreng? Den største størrelse de har hos viable er 86-92 - cambridge baby har den i 98-104 (2-4 år) .... Kh.

    SvarSlet
    Svar
    1. Alfie har den i str. 86-92, så de er ikke små i størrelsen.

      Slet
  5. Åååh hvor ser I sku da bare så über lækre ud Ulla - as always :-)
    Og heldige dig at finde et par skønne støvler som er en værdig efterfølger:-)
    Kh. Malene

    SvarSlet
    Svar
    1. Ih altså, taaak! Du er så sød Malene! :-)

      Slet
  6. ENDNU engang tak Ulla - SÅ pænt af dig at give dig tid til at svare :-) Rigtig dejlig aften!

    SvarSlet
  7. Læææækre støvler. Heldige dig. Jeg kan slet ikke finde de der helt rigtige vinterstøvler, som sædvanelig!

    SvarSlet
  8. De er så finde de ståøvler lige hvad jeg leder efter, kender du måske et sted på nettehvor de forhandlers har ledt og ledt??

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.