onsdag den 17. oktober 2012

Min blog fylder 4 år idag. Tid til status!

Happy birthday me!!........ eller happy birthday blog!!
Idag er det lige præcis 4 år siden jeg slog dørene op og bød indenfor herpå bloggen. Blogland var ikke så stort dengang og jeg husker tydeligt da jeg efter nogle måneder rundede 100 læsere! Det syntes jeg var helt vildt og tænk - nu har jeg 1500!! Jeg synes det er ret vildt, og jeg er SÅ uendelig glad for hver og en af mine søde læsere.
Mange af jer har fulgt mig i lang tid og vi kender på en eller anden måde hinanden uden overhovedet at gøre det. Underfundigt, rart og trygt.
Der kommer nye læsere til hele tiden og jeg vil gerne byde jer alle sammen hjerteligt velkommen.

Bloggen er mit lille personlige univers. Det er en flig af mit liv og selvom det langt fra er alt der bliver vist og skrevet om her, så synes jeg alligevel, når jeg sådan kigger tilbage, at I har været med, når der er sket store ting i vores liv.

På nogle områder har bloggen ændret sig en del og på andre områder er den meget den samme.
Det der overordnet set nok har betegnet min blog mest er ordet "retro", og selvom jeg stadig er overordentlig glad for flower power, vintage, loppefund og brune og orange farver, så kan jeg godt mærke at der langsomt også er blevet plads til andre og måske mere rolige stilarter her på bloggen.
Ændringerne er helt ok, hvis I spørger mig, for i min verden er det jo ikke ændringer jeg har tænkt over, men ændringer der blot er sket i takt med at jeg også forandreer mig, vokser og bliver ældre.
Jeg indrømmer at der efterhånden er lidt langt imellem kreaindlæggene (hvilket måske i virkeligheden er grunden til at mange af jer begyndte at læse med), men jeg lover at jeg stadig har masser af idéer til ting der skal syes, males og kreeres. Problemet ligger i at der kan være ret langt fra tanke til handling nogen gange og tid til de tre lysende stjerner er jo altså det der kommer forud for alt andet!

Jeg elsker stadig at blogge og tanken om at skulle stoppe har overhovedet ikke strejfet mig. Jeg blogger næsten hver dag og tro det eller ej, men faktisk så har jeg flere blogindlæg i mit hoved end der overhovedet når at finde vej til bloggen. Jeg har med andre ord aldrig følelsen af at skulle fremtvinge et eller andet indlæg, fordi nu må jeg hellere få blogget idag, og det er virkelig en dejlig følelse. At blogge af ren og skær lyst og formidlingstrang.

Når jeg nu selv sidder og gør status, så synes jeg det er meget nærliggende også at spørge jer om I kan mærke nogle ændringer og om det er til det bedre eller dårligere? Er der noget i savner her på bloggen, noget I gerne vil have mere af/mindre af?
Selvom bloggen er min og jeg naturligvis altid vil være tro mod mig selv, så kan det jo være at der er nogle af de blogindlæg, som aldrig når til bloggen, som i virkeligheden burde gøre det og byttes ud med noget andet?
Kom endelig med både ris og ros. Jeg kan ta' det! ;o)

Sådan en 4-års fødselsdag den råber da også lidt på en giveaway, gør den ikke? Jeg sidder i hvert fald og sysler på en lille ting ved symaskinen. En farverig sag der skal udloves herpå bloggen. Det bliver dog ikke idag, eller imorgen eller dagen efter den. Ok, det bliver ikke i denne uge, for vi får besøg fra Danmark på fredag, så i weekenden skal der hygges med dejlige venner, og så må symaskinen altså lige vente lidt.


Dette var det allerførste billede jeg postede på bloggen. En lille Birdie der dengang havde præcis samme alder som Alfie har nu, og en mor med en anelse færre rynker! Hvorfor skal det gå så forbandet hurtigt lige pludselig med den der slaphed? Nå, nevermind - til gengæld så er jeg klogere!




73 kommentarer:

  1. I don't understund a thing, but I like this blog!!!
    Katrien.

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you so much. That makes me happy :-)

      Slet
  2. Tillykke med de 4 år! Sjovt at læse dit første indlæg, hvor du havde børn på 2 og 4:-)
    Jeg er en af dem, der følge med for at blive inspireret på kreafronten. Men din skrivestil og Jeres liv i Tyskland, synes jeg også er meget spændende at følge med i. Desuden hopper jeg tit forbi din blog for at lure opskrifter og links til lækkert legetøj til børnene:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, det lyder dejligt :-)
      Jeg skal nok komme efter det med kreaindlæggende! Promise ;o)

      Slet
  3. Tillykke med de første 4 år :)
    jeg nyder at føle dig og dit liv og den udvikling du gennemgår og som afspejles så fint på din blog.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ih, tusind tak Miri! Og i lige måde jo :-)

      Slet
  4. Tillykke med blog-fødselsdagen:)

    For 4 år siden viste jeg ikke, hvad en blog var for noget men for næsten 3 år siden udgav jeg mit første blogindlæg her:

    http://blog.multipelsklerose.dk/

    og dem har jeg skrevet for lige siden:) Jeg elsker det og har med tiden lavet mine egne to personlige blogge

    http://hvisvindenvender.blogspot.dk/

    http://oddparent.blogspot.dk/

    den sidste er så familien i England kan følge med i vores liv.
    Jeg elsker at skrive, på mine egne blogge og for Biogen Idec's webpage:)

    Igen stort tillykke med blog-fødselsdagen:) Jeg følger troligt med:)

    Go fornøjelse med besøge fra Danmark:)

    Hurra fra Mette.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. Dejligt at du også nyder at blogge.
      Det er virkelig også et dejligt univers herinde, og ja når man har familie langt væk, så er det jo en god måde hvorpå de kan følge med.
      Vores familier hjemme i DK følger jo også med i vores liv herigennem bloggen :-)

      Slet
  5. Tillykke med fødselsdagen - jeg er så glad for at kigge med, så jeg håber, du fortsætter bloggeriet :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er rigtig dejligt at høre, og ja, jeg fortsætter helt sikkert! :-)

      Slet
  6. Tillykke med de 4 år - du skal endelig fortsætte - du er så indspirerende omkring din madlavning og så er det så dejligt den måde du tackler at være mor på. Det er så tydeligt, at du og din mand elsker jeres børn og I gør så meget for dem. Jeg glæder mig altid over dine indlæg.
    vh
    Lisbet

    SvarSlet
    Svar
    1. Ih, det var vel nok nogle søde og store ord! Dem blev jeg rigtig glad og helt rørt over. Tusind tak!

      Slet
  7. Tillykke med de fire år :-) du skriver godt og tager flotte billeder.. jeg kan godt lide at følge med.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak og tak fordi du følger med. Det gør mig rigtig glad ;o)

      Slet
  8. Stort tillykke til dig med visdoms-rynker og din blog,
    Synes lige du skal vide, at jeg synes du er en af dem der forstår at takle det at blogge allerbedst herinde. De indlæg du poster føler jeg er 100% DIG, og det er en udstråling som jeg finder meget inspirerende. Samtidig føler jeg du er utrolig fair. At dine indlæg så samtidig er virkelig skønne rent visuelt får det hele til at gå op i en højere enhed. Personligt elsker jeg, når jeg ser billeder af folks hjem og læser deres tanker bag, får ideer til knap så tidskrævende sy-projekter og så er dine indlæg om aktiviteter og mad til børnefødselsdage også helt i top!
    Jeg "hænger fast" som du nok kan høre!
    God dag herfra

    SvarSlet
    Svar
    1. Hold da op, hvor nogle søde ord!! Ih, bliver da helt forlegen. Tusind tusind tak, det gør mig virkelig glad!!! :-)

      Slet
  9. Jeg ELSKER din blog Ulla. Man bliver altid i godt humør her, og selvom vi altid helt har samme smag, så bliver jeg simpelthen så draget af dit univers:-)
    Du er meget inspirerende i din tilgang til børneliv/familieliv, så der er ikke noget at sige til at du har mange læsere. Din blog var en af de første jeg fulgte med på, jeg har jo ikke været her helt så længe som dig:-) Noget af det første jeg blev inspireret af fra din blog, var din ugleuro i hamaperler til Alfred:-)
    Jeg synes simplethen det er så fantastisk at man nærmest kan kende nogen, sådan helt på din virtuelle måde! Og så var du alligevel helt som jeg regnede da jeg så dig sidste sommer!
    Go' blog herfra;-)
    Kh

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, hvor er du bare sød, Ninna!! Og rigtig meget i lige måde!! Elsker jo også din blog :-)
      Ih, hvor var det altså bare hyggeligt sidste sommer. Var så ked af at jeg ikke havde tid til at invitere til sommerhushygge igen i år, for ville rigtig gerne have gentaget succeen. Det må vi gøre en anden gang :-)

      Slet
    2. Det må vi helt bestemt:-) Måske næste sommer:-)

      Slet
  10. I'm a fan of your blog. Sometimes I put the translater because I don't understand the language. Happy birthday!!!!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Thanks very much for following my blog. That makes me happy :-)

      Slet
  11. Tillykke med din blog!
    Jeg har fulgt dig gennem det sidste halvandet års tid.... og jeg elsker det!!!
    Jeg er også selv mor til tre og finder din blog så inspirerende!!! .. Jeg beundrer dine kreative idéer... din positive og ærlige indstilling og dit engagement.. Det virker lidt eksotisk dernede i Sydtyskland... og det gør det nok også mere spændende, at I bor lidt væk fra Danmark...

    Jeg er blevet inspireret til børnefødselsdage.... Legetøj til børn, mode til mig selv og børn, madopskrifter, boligindretning.... ja nærmest det hele...Napper idéer fra dig, som kan passe ind i vores liv og vores behov...

    Der findes efterhånden mange gode blogs. Din var en af de første, som jeg fulgte og jeg bliver ved med at vende tilbage..
    Gerne flere indlæg om jeres liv, oplevelser, boligindretning.. Lidt mere af det hele...Og hvis du skulle få tid, så er jeg jo vild med at købe eller blive inspireret af af dine krea ting!! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for de søde ord!! Sjovt at det sådan nærmest kan være eksotisk at bo i Tyskland :-)
      Og jeg lover der nok skal komme mere krea ;o)

      Slet
  12. Stort tillykke med det!

    Åh, jeg læser med, fordi din blog er så hyggelig. Jeg er mest med, når det handler om familieliv og mad, men jeg er her også, når det handler om krea eller mode, selvom det normalt ikke er noget, jeg læser om. Så på den måde skiller din blog sig meget ud i mit feed, og det er dejligt med et blik ind i en anden verden. Ligesom flere af de andre er inde på, synes jeg, du har en rigtig fin tone og uhøjtidelighed. Og god humor, men det har du jo altid haft! Og så er dine billeder simpelthen så smukke.

    Selv startede jeg min første blog i 2004. Jo, jo, blogs fandtes også dengang! Der var godt nok ikke nogen, der læste dem, så det var lidt en kedelig affære at sidde der og skrive ud i intetheden. Siden har jeg åbnet og lukket flere blogs, før jeg faldt til ro på madhylden.

    Nå ja, jeg labber også fødselsdagsinspiration i mig. Jeg har store planer om at lave tattooshop til ungernes 2x7-års fødselsdag til november. Genialt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh tak, Jane!! Vildt at du havde en blog i 2004. Der anede jeg ikke hvad en blog var ;o)
      Uden at vide hvad dine andre blogs har omhandlet, så synes jeg du er helt perfekt som mad- og sundhedsblogger!

      Slet
  13. Kære Ulla.

    TILLYKKE. Du har virkelig udviklet din helt egen og meget fine blog som masser af mennesker har stor glæde af. Det er en skøn ting som du roligt kan være stolt af.

    Personligt er jeg ikke så vild med retro ting og sager men til gængæld er jeg ret vild med dig og den livskærlighed du viser her på bloggen. Derfor kikker jeg også ind rigtigt tit og bliver altid glad.

    For mig er det måske ekstra sjovt at din blog fylder 4 år i dag for min blog fylder faktisk 4 år på lørdag (ikke at jeg fejre det men alligevel) og det betyder jo at vi sådan set startede samtidigt og det var jeg slet ikke klar over, jeg troede at din blog var meget ældre end min.

    Endnu engang tillykke. Jeg ønsker mig først og fremmest mere af din dejlige livsglæde.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, hvor sjovt at vi nærmest er startet samtidig - og tillykke til din blog imorgen ;o)
      Og mange mange tak for de søde ord, altså!

      Slet
  14. Bare sådan en hyggelig blog :-)

    SvarSlet
  15. Til lykke med de fire år!

    Nu er jeg slet ikke utilfreds, men nu du spørger, kunne jeg godt savne noget af det syede.

    Jeg synes det er sjovt, når du indimellem viser "Dagens outfit".

    Helle.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-)
      Det syede savner jeg også selv, så det skal helt bestemt snart prioriteres!!

      Slet
  16. Tillykke med fødselsdagen :-)
    Jeg følger din blog og har gjort det længe. Jeg bliver meget inspireret af dine indlæg om indretning, legetøj og madlavning. Fx har jeg for kort tid siden ledt efter inspiration til legetøj og kalendergaver, så der gik jeg igennem gamle indlæg om de emner og fik straks idéer. Også indlægget om Alfreds værelse har givet meget inspiration, og jeg var også tilbage og se billederne fra det gamle indlæg om puslepladsen inden han blev født :-) Bruger også tit dine madopskifter. Generelt synes jeg det er skønt at følge med i jeres liv og se alle de skønne billeder du viser frem :-)
    Kh Stine

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej, hvor dejligt at vide at min blog kan bruges på den måde. Til at gå tilbage i arkivet og finde idéer. Det bliver jeg virkelig glad for :-)
      Hihi, og ja nu er der jo måske en masse drengerelaterede indlæg der kan blive nyttige for dig ;)
      Håber du har det godt trods sygemelding!

      Slet
  17. Gratulerer med de 4 år :) Jeg liker aller best dine krea-innlegg, men hygger meg med det meste du blogger om :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er rigtig dejligt at vide. Du er også så god til at kommentere, og det sætter jeg rigtig stor pris på, så tak for det :-)

      Slet
  18. Kære Ulla - "tillykke med fødselsdagen". Jeg NYDER i allerhøjeste grad at følge dig og din verden på bloggen. Jeg er selv forholdsvis ny i denne blogverden, men du var en af de første der kom på min liste! Selvom du bevæger dig i et mere farverigt univers end jeg, finder jeg dien indlæg inspirerende, givende og autentiske, og det er præcis det der gør, at jeg synes, at din blog er så ganske vidunderlig.
    Tillykke - og held og lykke med de næste mange blogår. Jeg glæder mig til at følge dig, og se hvordan farver kommer og går i din verden.
    Kh. Kristina (ylvalishule)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ih, tusind tak for de søde ord :-)
      Og sikke en fin blog du har, og jeg kan da se at vi deler begejstring for Fjällräven jakker og strikkede huer med kvaste. Hold op, hvor er de bare flotte de huer din svigermor har strikket! Wauw! Har netop købt en af dem fra Gudrun Gudrun (brun med gul kvast) men synes faktisk at din svigermors farve sammensætninger er flottere. Jeg burde simpelthen snart lære at strikke :-)

      Slet
  19. Tillykke med blogfødselsdagen! Jeg har fulgt dig siden d. 11. december 2010 - ret præcist hva;-) Kan huske det fordi jeg tilfældigt (var ret ny i blogverdenen) faldt over din blog, hvor du havde en give-away med en Soft Gallery pude - jeg deltog - og vandt! Og siden da har jeg været vild med både puden og din blog:-) Du er SÅ inspirerende, og selvom din stil er en del mere retro end min, så er det bare så gennemført og lækkert! Jeg har flere ting på to-do listen som jeg har set her - næste projekt er wc-skiltet i hama-perler, det er så fint! Så fortsæt endelig med at inspirere os;-) Hilsen Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh ja, den pude var også bare skøn :-)
      Tak for de søde ord. Det gør mig simpelhen bare så glad!

      Slet
  20. Kære Ulla.
    Tillykke med fødselsdagen! :-)
    Nu har jeg jo "kun" fulgt med i 1½ års tid eller sådan noget, så jeg kan ikke vurdere, hvordan din blog har ændret sig fra begyndelsen til nu. Men jeg vil da gerne fortælle, hvad jeg især godt kan lide at se på din blog. Først og fremmest er jeg altid glad for krea-indlæg. Det er trods alt den største grund til, at jeg overhovedet læser blogs. Dernæst må jeg fremhæve dine indlæg om livet i Tyskland. Her skiller din blog sig meget ud fra andre, fordi din hverdag har et lidt anderledes præg grundet det tyske. Og det er et positivit præg, synes jeg. Det er interessant at se en hverdag under "andre forhold" Jeg morer mig over dine indlæg om underlige/sjove/seje ting/fund/episoder om/fra Tyskland. Så gerne flere 'ugens tysker' og lignende. :-) Jeg kan også godt lide dine opskrifter og andre tips, men hvis jeg begynder at nævne en hel masse, så ryger idéen jo lidt med udvælge 'de bedste' ting fra din blog.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-)
      Hvor er det sjovt at høre at der er mange af jer der holder af indlæggene der omhandler livet her i det tyske, men ja det er jo selvfølgelig også meget anderledes end i DK, og når vi har været på udflugt så er det ikke nogle steder som I andre kender, så det giver jo meget god mening at det er interessant at læse om.

      Slet
  21. Hej Ulla! Elsker at læse din blog og følge med i hverdagslivet med dine dejlige drenge....intet behøver ændre sig, men hvis du gerne vil have indput, så kunne det være sjovt at høre mere om, hvordan livet i Tyskland er, og hvordan tyskerne er forskellige fra os - sådan som du oplever det, med din sædvanlige skønne vinkel ;0) Men ellers holder jeg også meget af dine madindlæg, som der gerne må være flere af! Og for søren da, hvor du holder nogle fantastiske børnefødselsdage - hvis min børn var yngre, ville jeg lave "copy-paste". Tak fordi jeg må følge dig, Ulla...

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak da!!
      Sjovt at I er flere der er vild med Tyskland indlæggene. Så vil jeg da fokosere lidt mere på dem :-)

      Slet
  22. Tillykke med "fødselsdagen", Ulla! Jeg elsker at følge din blog, både dine hverdagshistorier fra Tyskland, dine børne-krea-ideer, dine mad-indlæg og selvfølgelig også indlæggene med retrostofferne og syningen. Du ved, at jeg er passioneret sy-menneske, så det er selvfølgelig disse indlæg, jeg nyder allermest - men jeg sluger nu det hele råt:-)

    Kh
    Anna

    SvarSlet
    Svar
    1. Ih, tak Anna! Dejligt at du følger med, og jeg skal nok oppe mig lidt på kreafronten :-)

      Slet
  23. Tillykke med bloggen. Du var også en af de første jeg begyndte at følge fast, da jeg startede (og tænk sig, det er også snart 3 år siden) og det er virkelig hyggeligt at have fulgt nogle over så lang tid. Jeg kigger altid forbi for dine flotte billeder og elsker også at høre om tyskerlivet ;) generelt.Og så synes jeg det er vildt inspirerende at høre om jeres tilgang til børnene og udlevelserne af disse. Og om et drengemors-univers som jeg synes er så cool og skønt at se på, at jeg selv drømmer lidt om nogle drengebørn til flokken (engang i fremtiden måske?!). Og så synes jeg også bare du er så super sej, at jeg bare gerne vil følge med i dit liv :) Er også enig med Ninna i, at du også bare var, som du virker på bloggen irl og håber sandelig også at kunne deltage i et fremtidigt blogtræf igen.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, hvor er du sød Mie!! Tak for de fine ord. Er rigtig glad for at bloggen afspejler hvem jeg er i virkeligheden. Og der kan jeg jo kun sige i lige måde :-)
      Ja, det var altså så hyggeligt sidste sommer, og vi skal helt sikkert gentage succeen!! :-)

      Slet
  24. Tillykke med fødselsdagen, din blog var en af de første jeg begyndte at læse, og jeg elsker at herinde får den bare lige en tand ekstra på retro stilen, det var nok det jeg faldt for først. Siden er jeg blevet rigtig glad for at læse både mad indlæg, hverdags billeder, og opdateringer om fine ting til børn. Tak for en skøn blog, glæder mig til at fortsat at følge.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak fordi du følger med og for de søde ord :-)

      Slet
  25. tillykke med din blog dag. Må sige at jeg også nyder at læse dine indlæg og ikke mindst at se på dine smukke billeder og dejlige børn. Du er en helt igennem super overskuds mor, Altid spændende ting i ærmet Tak for alle dine super ideer. og opskrifter. knus fra Line

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak for de søde ord. Er nu også underskudsmor nogengange, men det blogger jeg bare ikke så tit om :-)

      Slet
  26. Tillykke Ulla :) Dejligt du har lysten til at blogge, og du har tro, jeg har lysten til at følge med :) Keep on rockin´....

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, tak Rikke! Har også lysten til at følge dig og din dejlige og kloge blog, så keep on rockin' with me :-)

      Slet
    2. Uh, sikke fine ord, jeg ranker lige ryggen og rømmer mig lidt, af ren stolthed. Tak Ulla :)

      Slet
  27. Tillykke med de 4 år!
    Vil bare lige fortælle dig, at det er din 'skyld' at jeg begyndte at sy... Jeg havde barsel og havde lige fundet 'blogland' og der var du :-) Der gik ikke længe, før jeg bare måtte eje en symaskine ;-0
    Tak for alle dine skønne billeder/indlæg.


    SvarSlet
    Svar
    1. Ej, hvor er det fantastisk at høre! Fortsæt god sylyst ;o)

      Slet
  28. Hej Ulla:-)
    Jeg må sige jeg elsker dine blogindlæg, af de blogs jeg følger så er du min ynglingsblogger, helt klart. Glæder mig altid til dine blogindlæg.
    Jeg tror det er fordi du er enorm inspirerende, jeg bruger tit noget fra din blog, opskrifter eller noget krestivt.
    Du har nogle smukke billeder og du skriver godt.
    Og den sidste ting (og måske den vigtigste) der er ingen udenomssnak og ingen ligegyldige blodindlæg (her tænker jeg sponsorede indlæg)... Nej du har kun relevante, inspirerende, jordnære og kreative indlæg om dig og din skønne familie:-)
    Håber du bliver ved, jeg vil ihverfald følge med endnu:-)
    kram fra Christina (thedanesonbrookhill)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hold da op, hvor nogle fine ord. Bliver da helt forlegen :-) Tusind tak!!
      Har dog et sponsoreret indlæg i ny og næ, men er meget selektiv med dem. De skal passe helt præcist ind i mit blogunivers.
      Dejligt at "møde" dig udenfor Instagram i øvrigt :-)

      Slet
  29. Stort tillykke med blogfødselsdagen! Jeg har fulgt med i små tre år må det være. Din blog var mit første møde med blogverdenen og det var så skønt at opdage - ikke mindst fordi din blog uden tvivl er blandt favoritterne :) Jeg elsker din måde at skrive på og humoren, som ofte titter frem. Og jeg er vild med både loppe-, indretnings- og kreaindlæggene - og selvfølgelig hverdags-/familieindlæggene. Madindlæggene er også inspirerende - eller i hvert fald lige til at spise med øjnene ;) Der er intet her på bloggen, der keder mig - selvom jeg selv ikke er så modeinteresseret, når det kommer til voksentøjet er det også spændende at læse med der ;)

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, det var vel nok nogle søde ord! Tusind tak, Mirjam!
      Jeg elsker jo også at læse med hos dig, og det har jo vist sig mere end én gang, at vi har samme passion for det "ægte" retro og for en masse loppefund og børnesager :-)

      Slet
  30. Tillykke med blogfødselsdagen :) Ulla, din blog er også en af mine favoritter, elsker at læse med her. Jeg har ikke læst med i alle årene, men jeg er vild med dine madindlæg(bruger flere af dine opskrifter), loppefund, krea, børnefødselsdage (god inspiration til vi selv skal holde den slags om nogle år), tanker om børn, livet i Tyskland (spændende på sådan en "gid jeg kunne gøre det" måde, hvis du kender det? ;))og dine nye tøjindlæg. Det er jo rigtig mange ting du skriver om :) Men flere kreaindlæg ville jeg også kunne li´. Og så synes jeg det er så dejligt, at du næsten altid svarer tilbage på kommentarene, det gør det så meget sjovere at ligge en kommentar :)

    Kh.
    Ditte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tusind tak for de søde ord, Ditte!!
      Det med at svare tilbage på kommentarer er jeg rigtig glad for du skriver. Vil nemlig rigtig gerne svare tilbage på alle de kommentarer jeg får, for min blog og min lyst til at blogge ville jo slet ikke være den samme uden alle jeres dejlige kommentarer. Det er jo den respons fra jer der for alvor gør det sjovt og givende for mig at blogge. Desværre når jeg ikke helt altid at svare tilbage på alle kommentarer, men intentionen er der i hvert fald, for jeg synes den dialog er det der gør blogland så hyggelig :-)

      Slet
  31. Kære Ulla. Tillykke med bloggens første fire år. Jeg har kun været læser i lidt over et år, men jeg nyder dine indlæg. Både tekst og billeder er inspirerende. Det er sjovt at læse om jeres liv i Tyskland. Jeg er selv mor til tre i et tysktalende land (Schweiz) og har svigerfamilien boende ikke så langt fra dig, så det er sjovt at se det med dine øjne - hvad de til tider skøre tyskere kan finde på. :-) Keep up the good work. Auf wiederlurge, Marie-Louise, Zürich

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-)
      Jamen, så har vi jo meget tilfælles med både tre børn og det tyske sprog. Og ja, de tyskere er jo lidt skøre nogle gange, og de synes helt sikkert det samme om os sjuskede danskere :-)
      Tak fordi du læser med!

      Slet
  32. Fire år, sikken tiden flyver. Jeg har fulgt med on n' off de sidste 3-4 år. Og selvom du måske (?) mest er kendt som kreablogger, så er det faktisk de indlæg som jeg springer over, da jeg selv er så lidt kreativ som man kan blive. Personlige indlæg, børneindlæg og til dels madindlæg (dem der gør livet som børnefamilie lettere:-)) er årsagen til, at jeg kommer igen og igen - dog uden at kommentere. Dét er jeg frygtelig dårlig til.

    Tillykke med de fire år.

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, dejligt at der er en læser jeg ikke behøver at have dårlig samvittighed overfor vedrørende de for tiden manglende kreaindlæg :-)
      Dejligt at du kan lide alle de andre indlæg, som jeg også selv synes er en meget stor del af min blog.

      Slet
  33. hjertelig tillykke Ulla!!!

    SvarSlet
  34. Stort tillykke med de 4 år - jeg er selv nybegynder. Jeg er ny fast læser...men har fulgt med på sidelinien et halvt års tid tror jeg. Der er rigtig mange ting jeg godt kan lide ved din blog men først og fremmest er det, at den er meget personlig....du giver dig tid til at svare på folks kommentarer og det værdsætter jeg, for det siger meget om dig som person og din tilgang til bloggen. Jeg synes at en del bloggere med mange læsere, ikke kommer med tilbagemeldinger når folk kommenterer og på den måde bliver det (for mig) meget upersonligt. Desuden har du et dejligt livssyn, en humor jeg kan genkende fra mig selv og et kreativt sind, man kun kan misunde:-)
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Ih, det var vel nok nogle søde og dejlige ord!! Tusind tak!
      Jeg synes netop det med dialogen med læserne er så hyggelig og for mig er det et must som blogger at kommunikere med sine læsere :-)

      Slet
  35. Hej Ulla og tillykke med de 4 din gamle bodegamutter

    Jeg har længe længe læst med på din blog. Sommetider uden at kommentere. Jeg nyder dine billeder, din kogekunst, dine loppefangster, dit tyske liv med familien Svensson og så selvfølgelig din humor. Synes det er skønt med det lidt hverdagsagtige sprog. Jeg kan godt lide udviklingen der er sket men nyder nu stadig dit flippede jeg!

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.