fredag den 12. oktober 2012

En klapvogn til Alfred

Vores søde au pair, Katrine, havde fundet denne fine træklapvogn på et loppemarket i Danmark, og tænkte straks at den skulle Alfred have i fødselsdagsgave.
Den var dog lidt piget i farven, så først blev det lige til et fælles projekt for hende og mig at gøre den lidt mere funky. 
Jeg havde et vattæppe liggende, som jeg syede inden Alfred kom til verden og som har ligget i hans kravlegård dengang han brugte den. Kravlegården er forlængst solgt og tilbage havde jeg et kvadratisk tæppe i dobbelt pladevat, som vi ikke rigtigt brugte. Nu er det fine 70'er børnestof så for anden gang blevet genbrugt, og er nu blevet til sæde i Alfreds nye klapvogn. 
Han blev meget glad for klapvognen og har de sidste tre dage vadet rundt med sine bamser i den. Han har endda gået lange ture med den udenfor, hvor han samler sten og kastanier og putter dem ned under vognen, hvor de til hans store frustration ryger ud igennem tremmerne. Derfor må næste projekt være, at han skal have et lille stofnet hængende på styret, så han rigtig kan gå og samle vinterforråd.


11 kommentarer:

  1. Åh, hvor er den bare kær! Godt med genbrug og søde mennesker, der kan finde gode sager :)

    Vil forresten høre, om jeg skal begynde at holde øje med posten? :)

    Hav en god dag!

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  2. Ej hvor er han bare kær, din lille Alfie.


    Kh

    SvarSlet
  3. Hvor er den bare fin:-) -den ville jeg gerne ha' fundet til Astrid!

    SvarSlet
  4. Årh wau hvor den er fin! Mega sejt betræk også - er den til dukker og bamser eller kan han rent faktisk selv sidde i den? Det er lidt svært at fange størrelsen synes jeg :-)

    SvarSlet
  5. Så flott den ble - herlig stoff sammen med det lyse treet :)

    SvarSlet
  6. Ej, hvor er den fin. Her går Óskar også meget rundt med storesøstrenes dukkevogne :-)

    SvarSlet
  7. Hvor er den bare blevet fin! En rigtig lille drenge dukkevogn!

    SvarSlet
  8. Så fin, så fin :) Heldige Alfred.

    SvarSlet
  9. Det har I gjort godt!! Stoffet passer perfekt til træets farve! :)

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.