lørdag den 13. oktober 2012

De røde de kan ride baglæns på heste og så drikker de ildvand hele dagen....

Her med et par ugers forsinkelse får I nu billederne fra Bertram's indianerfødselsdag. Det stod desværre ned i stænger det meste af dagen, så i stedet for at holde festen i haven som først planlagt, så rykkede vi hele molevitten ind i min systue.

Seks af Bertram's kammerater plus hans to brødre var med til at fejre ham og hygge med lækkerier, festlege, sjov og spas.

Ungerne hyggede sig til fulde og vi voksne var helt færdige da de sidste børn var blevet hentet. Lige som det skal være. Puha, hvor er det altså bare hårdt at holde børnefødselsdag. Vi var tre voksne til 9 børn, så nomeringen var da ellers ok. 
Det skal dog også lige siges at det var på netop denne dag, at min igennem mere end 2 måneder overbelastede og betændte patellasene i venstre knæ valgte at sige helt fra, hvilket betød af jeg susede rundt med stift ben i bedste piratstil (bare ærgerligt det var en indianerfest) og beordrede alle andre end mig selv op og ned ad trapperne når der skulle hentes ting.

Første menu bestod af følgende:
Popcornhalskæder (som de fik på da de kom (sammen med krigsmaling i ansigtet)).
Tipi lavet af miniboller og pyntet med Smarties.
Sukkerfrie havregrynskugler betrukket med mørk chokolade.
Melon stjerner.
Bananpinde med chokolade og kokos.
Ildvand (rød saft blandet med danskvand).

Efter lege og aktiviteter spiste de også aftensmad som bestod af:
Pølse/tomat spyd.
Falafler (ikke på billederne).
Kyllingespyd med satay dip.
Grøntsagsstænger.

Menuen var ret sukkerfattig, hvilket gjorde at jeg syntes der var "plads" til at fylde pinataen op med rigtig slik istedet for rosinpakker og appelsiner. Det var sgu altid lidt af en big fat bummer, når det (efter mange slag og anstrengelser og total forventningsglæde) væltede ud af fastelavnstønden med valnødder og klementiner (skuffet smiley). 

Til trods for at jeg aldrig disker op med det helt store kage- og slikorgie til vores børnefødselsdage, så er der aldrig nogen børn der har brokket sig. Tværtimod synes de ofte at de anderledes ting (anderledes i forhold til hvad der ellers serveres til fødselsdage hernede) er rigtig spændende og der bliver stort set altid spist op.

Det var oprindeligt meningen at vi ville have lavet en skattejagt/orienteringsløb som så skulle ende ovre i skoven hvor de der ville finde pinataen, som så skulle slåes i stykker, men pga. det våde vejr sadlede vi om og fandt på nogle indedørs aktiviteter i stedet.
Inden pinataen måtte slåes i stykker skulle de først løse nogle opgaver. Jeg havde lavet en lugte/føle leg, som jeg faktisk synes var så vellykket og fin at den fortjener sit helt eget indlæg herpå bloggen, hvilket den får imorgen.

Tidsplanen skred selvfølgelig, og da det efter de havde slået pinataen i stykker og fortæret indholdet, klarede op udenfor, så tog Bo alle hyperdrengene med udenfor til en gang fodbold og en energiudladning. Det blev så på bekostning af den lille kreasession med drømmefangerne som jeg jo ellers så fint havde planlagt. Til gengæld så fik Katrine og jeg faktisk bikset dem sammen på de 45 minutter, hvor drengene var udenfor, så de endte alligevel med at få en med hjem skønt de ikke var hjemmelavede.



16 kommentarer:

  1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  2. Nøj hvor gad jeg godt være barn i din familie ... eller bare gæst ;-)

    SvarSlet
  3. Hej
    Jeg må lige høre om du i år har noget med på auktionen hos forældre og fødsels? xxx krydser fingre! :-)

    SvarSlet
  4. Hvor ser det bare gennemført ud det indianer tema :-)
    Jeg ville gerne have været med :-)

    Kh Sabrina

    SvarSlet
  5. Hvis man skal holde børnefødselsdag og mangler ideer - ja, så skal man bare tage et kig på din blog. Tusind tak for de dejlige billeder og inspirationen - det skal jeg nok kunne bruge, når Lara bliver lidt ældre!

    Kh
    Anna

    SvarSlet
  6. Jeg elsker din kreativitet med børn Ulla. Det er så beundringværtigt. Jeg vil være barn igen, og så vil jeg være ven med dine drenge:-) :-)

    SvarSlet
  7. jeg kan simpelthen næsten tisse i bukserne over dine børnefødselsdagsindlæg!!! Du har altså 3 heldige drenge!

    SvarSlet
  8. Det må være så dejligt at være barn i jeres familie Ulla!

    SvarSlet
  9. Hvor ser det bare ud til at have været en dejlig dag! Så fint med alle dine forberedelser - både maden og de kreative indslag. Og hvor blev de små drømmefangere bare flotte!

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  10. For en bursdag! Utrolig inspirerende! Maten ser såå god ut!

    SvarSlet
  11. Skønne skønne billeder - du holder bare de bedste børnefødselsdage:-)
    Og så fik jeg lige et Lex og Klatten flash back da jeg så din overskrift....er det tilfældigt eller?
    Kh. Malene

    SvarSlet
  12. WOW!
    Har aldrig set så gennemført en fødselsdag - RESPEKT herfra!

    SvarSlet
  13. Dejligt inspirerende indlæg - sikke en god børnefødselsdag det måtte have været :-)

    SvarSlet
  14. Jeg istemmer mig alle andre indlæg - JEG VIL OGSÅ MED TIL FØDSELSDAG:-)

    Tak for fantastisk inspiration, Ulla!

    Alt det bedste til dig og dine drenge og mand! :-)

    /Helle

    SvarSlet
  15. Du er simpelthed såå dygtig og mega kreativ når det også gælder tema-børnefødselsdage...
    wow... :) -Og tak for inspiration

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.