onsdag den 31. oktober 2012

Århus weekend


Ih, vi havde en dejlig weekend i Århus. Meget af tiden gik, som man kan se af ovenståenden collage, med frisørbesøg. Vi trængte allesammen og er nu rigtig fine og veltrimmede :-)

Mine forældres sølvbryllup var en super herlig fest hvor jeg leverede disco til dansegulvet i form af mine nye pailletbukser fra By Malene Birger. Nu når vi er ved By Malene Birger, så kunne jeg slet slet ikke få armene ned da jeg besøgte butikken i Århus. Hold nu op, hvor er det altså bare en fin kollektion hun har lavet dette efterår. I modsætning til så meget andet efterårstøj, så er der lyse dejlige farver i denne kollektion blandet sammen med sort og masser af glimmer, pailetter og bling og feminine blonder. Uhm, hvor var det lækkert! Jeg kom derfra med et par fine ting udover pailletbukserne.

Jeg fik også besøgt min favo legetøjsbutik i Århus - nemlig Askeladen, hvor jeg fik klaret julegaverne til Alfred. Er altså bare vild med de fine træsager de har derinde.

Vores besøg på Steinerskolen gik over al forventning!! De var så søde allesammen. Både læreren og børnene fra klassen samt alle pædagogerne i SFO'en. På trods af den ualmindelige kulde de danske vejrguder havde disket op med, så gik jeg fra skolen med en varme i kroppen og en glad dreng ved min side. Vi havde ellers om morgenen haft et lille sammenbrud fra Rasmus' side. Før første gang så jeg en reaktion på at vi skal flytte væk fra Tyskland til næste sommer. Heldigvis, fristes jeg næsten til at sige, for det var da mere underligt hvis han overhovedet ikke syntes det var det mindste underligt eller usikkert at skulle flytte fra alle sine venner og alt det trygge som han kender. Men ja, mandag morgen gik det ligesom op for ham at det var alvor, så der var både tårer, angst og vrede fra ham. Heldigvis var vi oppe i god tid, så der var tid til at få snakket om tingene og få trøstet. Selvom han på det kraftigste havde proklameret at han overhovedet ikke ville snakke med nogen derhenne eller sidde ved siden af nogen af de andre børn, så gik det helt gnidningsløst. Han svarede på alt hvad der blev spurgt om, kom med små smil (da han genkendte emnerne fra undervsiningen) og han var endda ude at lege fangeleg med de andre drenge i fritkvarteret uden at han gad at have sin mor med, så jeg var lettet og fortrøstningsfuld.

Sidst men ikke mindst så fik jeg set mine dejlige veninder og drengene fik leget med (og overnattet hos) deres to søde og seje veninder.

Jeg glæder mig allerede til vi om små to måneder atter er i Århus. Denne gang for at fejre jul.



4 kommentarer:

  1. Nååårh... og mor og søn fik ens klipning ;-)

    Ej, pjat! I er superfine begge to!

    Peger flyttepilen på Aarhus? Jeg troede, I skulle til København eller hur?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hahaha, nej sønnens billede er fra FØR han blev klippet ;o)
      Vi aner ikke hvor vi ender henne næste år, men vi ved at det bliver Århus eller København. 50/50.

      Slet
  2. Fine, fine bukser - og ikke mindst glitter-jakke :-) Hvor er den mon fra?

    Sikke det klær dig med pandehår! :-)

    SvarSlet
  3. Åh, hvor er dit nye hår fint! Det klæder dig godt med lidt hår ned i panden... altså ikke at der er noget galt med din pande, men det er bare virkelig pænt;o)
    Spændende hvad der kommer til at ske for jer i de næste år og hvor i mon havner!

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.