onsdag den 10. oktober 2012

Alfus Alfie Alfred 2 år



Kært barn har mange navne, og åh, hvor er min lille mindstemand bare det kæreste!! 
Igår var det 2 år siden jeg på en solrig oktoberterminsdag blev beriget med endnu et lille drengebarn. Den fineste og mildeste lille babydreng. Han kiggede på mig med sine store blågrønne øjne og de fortalte mig at han var helt klar til livet udenfor.
Vågen og observerende fra første færd, men tryg, rolig og tillidsfuld var han. Sådan er han stadig. I hvert fald tryg, observerende og tillidsfuld ;o)

Han er lillebror med stort L. Der er et stykke op til hans to brødre, og han er deres lille guldklump. De forguder ham og lader ham slippe afsted med alt. Hvor de to store kan rive hovederne af hinanden i skænderier, så findes der ikke den ting i verden der ikke er nuttet ved deres mindste lillebror.

Indskydelse:
Arh, det passer ikke helt, for faktisk havde vi lige første lille episode med Alfred og Bertram her forleden. 
Alfred går hen til Bertram, tager ham i hånden og siger: "Kom Badam - bygge tårn", og som den søde storebror Bertram er forlod han sin egen leg for at bygge et tårn af klodser til Alfred.
Pludselig hører jeg følgende:
Bertram: "Av!" "Alfred, DET må du ikke"!!!!
Alfred: (griner lidt)
Bertram: "Hvis du kaster en klods i hovedet på mig én gang til, Alfred, så gider jeg ikke bygge tårn til dig"!
..................(jeg afventer)....
Bertram: "Av"!! "Nu går jeg, Alfred, så kan du selv bygge dit tårn".
Alfred (helt uforstående): "Neeeeeeej Badam"! "Bygge tåååååårn".

Men der var intet at gøre. Bertram (nu med to røde mærker i panden) havde stået model til Alfred's nye færdighed - at kaste - og så var han pludselig ikke verdens sødeste lillebror mere.
Bertram blev dog god igen efter ganske kort tid, men måske det begynder at vende lidt nu, og det bliver tid til at lillebror skal sættes lidt på plads, når han lærer nye unoder.

Men altså, bortset lige fra denne lille episode, så er Alfie altid i kridthuset.
(indskydelse slut).

Det er en kliché men tiden går sgu hurtigt. Jeg har været lige her ved siden af ham 24 timer i døgnet (næsten) og alligevel så bliver jeg hver dag overrasket over hvor stor han er blevet, og hvor meget nyt han lærer. 
Han er dog stadig bare min lille baby. Min lille helt igennem fantastiske, glade, sjove og tillidsfulde lille elskling fuld af personlighed.

Selvom han igår ikke forstod et klap af hvad der foregik, så blev han alligevel fejret med både gaver, brunchgæster, sang og lagkage.
Den første gave han tidligt om morgenen fik i hånden blev resolut skubbet væk igen, for han var jo lige ved at kigge i en bog, så han gad da ikke blive forstyrret. Der skulle dog ikke mere end to gaver til før han fandt ud af, at der var nogle ret interessante ting inde i de der farvestrålende pakker.
Inden dagen var omme kunne han da også både sige "føssedag" og "to år".

Det blev i øvrigt også dagen, hvor han for alvor fik manifesteret sig selv som min søn, idet han spiste tre skiver bacon under brunchen. Mamma's proud!

29 kommentarer:

  1. Til lykke med din skjønne lille gutt :-)
    Herlige bilder!

    SvarSlet
  2. Tenk at det alt er to år siden vi kunne gjette på din termindato her på bloggen (jeg satt jo selv da med stor mage og var en smule misunnelig for at jeg enda hadde to måneder igjen til min lille pike skulle komme)
    Gratulerer til den flotte lille gutt - og til deg som gjør en flott jobb med dem alle tre :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, tænk at det er så længe siden, for jeg husker det også som var det igår, men omvendt så synes jeg også altid min lille Alfred har været her hos os :-)

      Slet
  3. Herlige billeder...og skøn beretning om jeres lille guldklump (og også de 2 store guldklumper:-)
    Kæmpe stort tillykke med ham:-) Victor bliver jo også snart 2 år, og jeg kan stadig huske hvordan jeg læste med om Alfreds første tid mens jeg stadig selv sad med den kæææmpe store mave og ville ønske at MIN baby også snart kom ud til os. Det er jo lidt underligt, men der er jo faktisk flere børn som er "født" ind i blogland - vi har fulgt med hos flere af hinandens børn fra den spæde start, været med blandt de første "tillykker". Og det er jo bare endnu en af de berigelser blogland har givet - glæden over at kunne glædes ved de andre bloggeres skønne børn...fordi man føler at man kender dem. Lidt. Næsten :-)

    Endnu engang stort tillykke med mindstemanden, som slet ikke er så lille mere:-)
    Kh. Malene

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er så fantastisk med dette sisterhood! Og ja, der var mange babyer der kom til i blogland lige på dette tidspunkt for to år siden og det er så hyggeligt at følge dem alle sammen :-)

      Kh Ulla.

      Slet
  4. Stort tillykke med jeres lille elskling. Han er lige så skøn som sine brødre :-)
    Det er ingen kliché at tiden går hurtigt, kender det SÅ godt.
    Er forøvrigt vild med jeres flag, er det mon homemade ;-)

    KH

    SvarSlet
    Svar
    1. Ih tusind tak :-)
      Flaget er nemlig så fint og nej, det er ikke homemade men købt hos cremedelacremealaedgar.dk.

      Slet
  5. Stort tillykke med Alfred:-) Og ja tiden går alt alt for stærkt! Min mand kaldte husets trunte for en baby her til morgen, og det er man ikke længere, når man er 15 måneder... Vi kan bare ikke følge med.
    Ser ud som om, I havde en dejlig dag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, det går bare alt for hurtigt! Jeg synes dog stadig man er lidt en baby når man er 15 måneder - ja, selv når man lige er blevet 2 år ;o)
      Vi havde en rigtig dejlig dag, ja.

      Slet
  6. Tillykke med ham:)

    http://hvisvindenvender.blogspot.dk/

    SvarSlet
  7. Som altid dejlige billede, Ulla:-) Og det med baconen - det kunne have været min Lara:-)
    Dejligt, at I havde en god dag.

    Kh
    Anna

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak!
      Bacon det holder bare ;o)

      Slet
  8. Stort tillykke med Alfred!

    Og sikke en lækker kage;)

    SvarSlet
  9. Har du også en "kaster"...også her. Man må finde sig i meget som storebror. Tillykke til den lille søde og jeg må indskyde at ingen som dig har sans for detaljen...er og har altid været vild med det!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ih, hvor nogle søde ord, Rikke! De gør mig virkelig glad, så tusind tak for dem og tak for lykønskning til lille Alfred :)

      Slet
  10. Kæft en nuttet unge. Det er lige før man får lyst til... du ved. To år er bare en skæg alder. To ranglede snart 7-årige har ikke helt samme nuttethed over sig ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, jeg er også ved at dø over at tiden løber så hurtigt og hans nuttethed og forkerte ord og sjove bevægelser langsomt forsvinder. Jeg klynger mig fast!! Og ja, man får sgu mega meget lyst! ;o)

      Slet
  11. Tillykke med ham! Det ser ud til at have været en perfekt 2 års fødselsdag, med alt hvad dertil hører:-)
    Ved du hvor Frisko isene er købt- de vil helt sikkert vække glæde her...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-)
      Isene er fra det tyske mærke Erzi. Jeg er ret sikker på at det også forhandles nogle steder i DK. Prøv google :-)

      Slet
  12. Nårhh! Stort tillykke med ham - han ER bare for nuttet, så kan godt forstå at de store bærer over med meget :-)
    Hvad er det for en total lækker lyserød stempelkande du har? Gammel, ny, loppe, plastic eller porcelæn?

    /Annika

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-)
      Stempelkanden er ny og i keramik. Mærket hedder La Cafetiere og den hedder Pura.
      Min er et par år ganmel, så jeg ved ikke om den stadig fåes i lyserød, men den fåes i andre skønne farver bl.a. her:
      http://www.pasto.dk/kaffe-stempelkande/278-la-cafetiere-keramik-stempelkande.html

      Og så er den endda slet ikke særlig dyr :-)

      Slet
  13. Kæmpe kæmpe stort tillykke med Alfred! Kom sådan til at smile af din lille historie, det er da søskende kærlighed når det er bedst :-) Vi kender godt til det der med røde mærker i hovederne, men det er så os selv der har dem, da Sigurd ingen søskende har (hun kommer først til februar). Man skal altså passe på flyvende biler herhjemme! Åhh de to-årige er nu skønne :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-)
      Ja, til trods for flyvende genstande, så er dette bare min yndlingsalder. Nøj, hvor er de bare kære!
      Hvor bliver det spændende med en lillesøster :-)

      Slet
  14. Dejlige billeder. Det lyder lige nøjagtigt som den blomme i et æg vores lillebror er, for der er også hoppen, springen og laaang elastik over for ham fra de to storesøstre. Og ja, "nuttet" er også et ord der tit bliver sagt herhjemme. Og ja, han har (for længst) også fundet ud af at kaste med tingene, som ikke altid er lige hensigtsmæssigt, når det ikke er en bold!

    Er det melonjuice du har i kanden eller...? Det ser lækkert ud ;-)

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.