torsdag den 11. oktober 2012

Alfie's gaver



Alfred fik nogle rigtig fine og lækre gaver til sin fødselsdag, og jeg har på Instagram lovet at vise dem frem herpå bloggen.
Den fine store regnbue fra Kinderkram fik han af sin Farfar, og de seneste dage har både han samt Rasmus og Bertram leget meget med den. Det er virkelig et lækkert stykke legetøj, som kan bruges på uendeligt mange måder. Alfred bruger den som puslespil på samme måde som et stabletårn og de store drenge har brugt den både som tunneller til racerløb samt til broer og indhegninger.

Derudover fik han lækkert legemad fra det tyske mærke Erzi, bordteater med Guldlok og de tre bjørne samt fine musikinstrumenter i træ. En lille fisk/franskbrød og maracas formet som frugter med en fin og behagelig raslelyd.

Af os fik han et loppefund til 4 euro - et superfint 70'er puslespil illustreret af Dick Bruna (som også er manden bag Miffi). Elsker hans simple og naive tegninger.
Drengene fik også lov til at give Alfred en lille gave hver, og var selv med ude at vælge. Rasmus gav ham en mor- og en babyleopard fra Ostheimer, og af Bertram fik han en lille skytsengel (også fra Ostheimer) og en lille bambusfløjte. Alfred er nemlig helt vild med Rasmus' pentatoniske fløjte og stjæler den fra hans skoletaske når han kan komme afsted med det. Rasmus er ikke synderligt begejstret for lillebrorsavl i sin fine fløjte, så nu håber vi at han kan have den i fred, nu hvor Alfred har fået sin egen lille én.

11 kommentarer:

  1. skønne gaver! min søn fødselsdagsgaver i juli indeholdt godt og vel kun biler;-)

    Og legemaden!! så skøn!.. fiskepindene ville være gode at ha her hos os hvor ungerne elsker dem!:-)

    SvarSlet
  2. Sikke nogle dejlige gaver. Er især vild med regnbuen...

    Kh Mette

    SvarSlet
  3. Sikke nogle fine gaver, smukke Alfie fik - er især vild med de lækre træis! ;)

    SvarSlet
  4. Toll die Kaufmannsladensachen sind wirklich toll. Die hab ich auch schon in der Spielzeugabteilung bewundert, so toll das man den Käse abscheiden und wieder ankleben kann.

    SvarSlet
  5. Meget fine gaver. Er især vild med storebror gaverne - eller måske især tanken om, at de selv har været ude og udvælge noget til deres lillebror, det er da så kært, så kært :)

    SvarSlet
  6. Lekre saker! Maten i tre er min favoritt!

    SvarSlet
  7. Dejlige gaver!! Er helt vild med regnbuen. Hvor købes den? ( den kommer ikke lige frem når jeg google den)

    SvarSlet
  8. Sikke nogle gode gaver! Tak for inspirationen. Tror jeg vil se, om jeg kan finde regnbuen og fløjten. Det ser dog desværre ud til, at den store regnbue er udsolgt i de danske netbutikker - men jeg fortsætter søgningen :-).

    PS. Er det kun for mig, at mit billede ikke længere er synligt, men i stedet en sort trekant med et udråbstegn?

    SvarSlet
    Svar
    1. Juhuu, fandt den store regnbue i en dansk webshop (boernibalance), men det var den sidste så nu har de ikke flere på lager.

      Slet
  9. Lækre gaver! Har du mon et godt link til, hvor du har købt træmaden fra Erzi? Jeg synes, isene er sååå fine :-) Mvh Rikke

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.