mandag den 17. september 2012

Hama indianer invitationer


Om otte dage har Birdie fødselsdag og om ni dage fejrer han sin fødselsdag for 6 af sine venner. Han fylder nemlig... ja, 6 år.
Han har selv valgt tema og de af jer der følger mig på Instagram (frausvensson) ved at vi gik igang med disse invitationer for flere uger siden.
Han har glædet sig RIGTIG længe! Sådan drive-sin-mor-til-vanvid-længe! Derfor var det på hans opfordring at vi allerede i august gik igang med de Hama indianere han havde besluttet skulle udgøre invitationerne. Sidste år lavede den perleglade dreng og jeg monsterinvitationer, og selvom jeg måske syntes vi skulle prøve noget andet end perler denne gang, så var han fast besluttet på at lave disse, som han havde set i et af Hama's inspirationskataloger (nr. 3, tror jeg det var). And so be it.

Jeg har hjulpet ham med omridset og øjne, næse og mund, men det tidskrævende fyldningsarbejde har han selv lavet. Det har nok taget ham 30-45 minutter pr. invitation, så det er altså alligevel 3-4 timers arbejde han har lagt i det. Fordelt over flere dage, dog. Han elsker det, så for ham er det ren hygge og har intet med arbejde at gøre.

Nu er der inviteret til indianerfest og jeg er i fuld gang med at forberede menu og aktiviteter. Der skal i hvert fald drikkes ildvand og klippe klistres noget med fjer. Så langt så godt.

24 kommentarer:

  1. Åhh hvor er de flotte.. Og er alligevel sikker på du gør festen 10 gange flottere (selvom det næsten ikke er muligt!!)

    SvarSlet
  2. De er altså vildt flotte! Så seje

    SvarSlet
  3. Hvor fedt. Det skal prøves til Annas næste fødselsdag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at du kan finde inspiration her. Det gør mig glad ;o)

      Slet
  4. Super flotte! Håber de når frem i hel stand til drengene:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. De er personligt overleveret i børnehaven idag, så det gjorde de :o)

      Slet
  5. De er så fine, jeres perle-invitationer! Virkelig en god ide. Og godt arbejdet af Bertram :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, han har en tålmodighed uden lige, når han laver perler og andet krea :-)

      Slet
  6. I skal da lave børneudgave af drømmefangere! Fint ting for ungerne at tage med hjem - og helt i tema ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Og ved du hvad - det er nemlig lige præcis hvad vi skal ;o)
      Det var hele indianer fødselsdags temaet her og mine grublerier over hvad det kreative islæt skulle være der startede drømmefanger-skaber-lysten, så der er skam allerede købt ind til små drømmefangere.
      Kom dog frem til at hele processen ville være for svær for de 5-6 årige drengebørn, så jeg har forberedet dem lidt, ved at vikle uldgarnet om ringene.
      Har lavet dem alle i forskellige farver og har fundet mine mest farverige hæklede runde lapper frem, så der er lagt op til fine farverige drømmefangere der skal pyntes med masser af pang, fjer og stof (imens historien om deres magiske egenskaber berettes).
      Og ja, det er nemlig en fin ting at få med hjem til at hænge over sengen ;-)

      Slet
  7. Hvor er de flotte, han er da mega sej:-) Næste år vil jeg også være sådan en overskudsmor der laver fødselsdagstema:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen, selvfølgelig skal du da det!! ;o)

      Slet
  8. Super seje.. rigtig god ide! Sikke en fin start på en indianer fødselsdag;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, ja så er stilen ligesom lagt, ikk?! Jeg har sat mig selv under hårdt pres ;o)

      Slet
  9. Ulla, du er bare så overskudsagtig! De dér invitationer er de sejeste jeg nogensinde har set. Her går vi også lidt op i indianere for tiden - jeg fandt nogle gamle sølvpil-hæfter fra 70´erne og de blev til dels brugt til min søns sættekasse...så kom der da lidt indianertema ind over:-)
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
  10. Åj, du og din gutt er da så flinke til å lage de flotteste invitasjoner - jeg er så imponert! Tenk så flott å få en sånn fin indianer. Gleder meg alt til å se hva du lager til neste år ;)

    SvarSlet
  11. Hvor er de bare skønne og hvor er det et fedt tema! Håber at Bertram og I får en helt fantastisk dag!

    Har forresten sendt en mail om det der jeg havde købt og vi har byttet :)

    Hav en god dag!

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  12. Åhr hvad ! Gad godt være med til indianer fest !!
    Han er bare dygtig:)

    SvarSlet
  13. Sikken dog en god ide. God fest til jer!

    SvarSlet
  14. De er blevet saa fine! Jeg er sikker paa at i faar en fansastisk fest :-) Se lige her, er det ikke en god ide'?

    http://kiddie-soirees.lilsugar.com/Teepee-Cupcakes-10602201

    Kh Kathrine

    SvarSlet
  15. De er simpelthen så fine. :) Jeg har ladet mig inspirere af dig og har henvist hertil, håber det er ok. :)

    Mvh. Mette
    http://smallstar-bymette.blogspot.dk/2012/10/dabsgave-og-dabskager.html

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.