tirsdag den 25. september 2012

Drengen med englehåret er blevet 6 år

Da jeg var gravid med Bertram - endnu inden jeg kendte kønnet - havde jeg en drøm. I drømmen så jeg et barn. Ikke en baby men et barn. Mit barn. Barnet havde store blå øjne og helt lyse flagrende lokker omkring sit ubestemmelige ansigt. Omkring barnet var der lys og specielt håret var lyst op af blændende stråler som en fin gylden aura. En engel var hvad jeg så.
Da jeg vågnede var jeg sikker på at det måtte være en pige jeg bar på. Det var det ikke..... men de lyse skinnende englehvide lokker fandt vej fra min drøm og ud i virkeligheden.
Når jeg kigger på min sødeste dejligste kærligste lille elskelige Birdie med hans store lyse hår, så tænker jeg så ofte på det billede der kom til mig i drømmen. Han er og vil altid være min lysende engel. Helt sin egen. En drømmer. En lille følsom gut. Anarkist til det yderste. Morsdreng. Tænkende. Reflekterende. Kaoshovede. Mit lille kaoshovede.

Idag er han blevet 6 år. 
Han kom til verden tyve minutter i midnat på en lun efterårsaften efter kun 1 times veer. Håret var lyst og fint og han var helt perfekt.
Han vokser og vokser lige for tiden. Både indeni og udenpå. Tiden må gerne stå lidt stille. Jeg nyder ham lige præcis som han er lige nu, for han er fantastisk. Og idag blev han fejret.
Og nu englehår-spam!

2 uger 
6 mdr.

1 år

2 år

3 år


4 år

5 år

6 år (næsten)


41 kommentarer:

  1. Hvor er han bare skøn! :-) Stort tillykke med ham..

    SvarSlet
  2. Tillykke med din smukke englehårsdreng :)

    SvarSlet
  3. Din dreng med englehåret er en smuksak :-) Stort tillykke med ham.

    SvarSlet
  4. Hjerteligt tillykke med din skønne dreng ,..

    SvarSlet
  5. Smukke smukke dreng.... Endnu en gang tillykke med ham

    SvarSlet
  6. Altså Ulla, ham Bertram er da heller ikke til at stå for:)
    knus fra Josefine

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, det synes jeg jo heller ikke han er :-)

      Slet
  7. Tillykke med det smukke lille menneske :)

    SvarSlet
  8. Smukt skrevet Ulla - åh ja, er der noget der kan gøre os så følsomme som de små poder:-) Stort tillykke med ham og tak fordi du delte alle de dejlige billeder af en helt igennem skøn og smuk dreng:-)
    Kh.Malene

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak, Malene.
      Ja, ham her kan godt nok gøre mig helt blød i knæene :-)

      Slet
  9. Stort tillykke med din skønne skønne dreng :-) Fra en anden Ullamor

    SvarSlet
  10. Stort tillykke med ham - som jeg har nævnt før har du altså bare nogle skønne unger - de er SÅ kønne.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Ih, hvor var det sødt skrevet! Tusinde tak :-)

      Slet
  11. dejlig kavalkade. Min ældste er også lige blevet 6 år - i søndags. stort!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tillykke med din også :-)
      6 år er en dejlig alder!

      Slet
  12. Stort tillykke med dit mellemste barn, Ulla.
    Og sikke skønne billeder.

    Kh
    Anna

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak, Anna :)
      Ja, jeg blev også helt rørstrømsk af at sidde og kigge alle de gamle billeder igennem!
      Kh Ulla.

      Slet
  13. Stort tillykke og hvor er det en dejlig dreng du har:-) kh en fast læser

    SvarSlet
    Svar
    1. Ih, tusinde mange tak!! Både med lykønskningen og fordi du er fast læser :o)

      Slet
  14. Han er altså også bare skøn at se på! Og hvor Alfred dog bare ligner ham på billede nummer 3! Stort tillykke med ham:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-)
      Ja, jeg blev også selv helt overrasket da jeg sad og kiggede de gamle billeder igennem, for der er virkelig stor lighed mellem ham og Alfred. Vi synes nemlig Alfred ligner Rasmus rigtig meget, men det er da tydeligt når man ser de gamle billeder af Bertram, at der også er noget af ham i Alfred ;o)

      Slet
  15. du har simpelthen sådan nogle smukke børn. Og kæmpe tillykke med Bertram! Når jeg ser billeder af dem, minder det mig altid om de gamle familiefotos af mine to ældre brødre (fra 70'erne) De havde også halvlangt lyst hår og store blå øjne + masser af retrolækkert tøj!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak!
      Åh, det lyder som nogle skønne gamle familiefotos ;o)

      Slet
  16. Dejlig og smuk dreng, jeres Birdie :-) Stort tillykke med ham, 6 år, det er en særlig fødselsdag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak! Ja, 6 år er en skøn alder, og jeg synes bare der sker så meget med ham lige i øjeblikket :)

      Slet
  17. Åååå, han er så søt!! Gratulerer så mye med dagen :)

    SvarSlet
  18. Hjertelig tillykke med Bertram! Fantastiske billeder og en fortælling der gav varme indeni (:

    SvarSlet
  19. Han er så skøn, er han :)
    Og din moderkærlighed skinner så tydeligt igennem
    I dit indlæg.
    Stort tillykke med ham :)

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.